Deliveroo, aplicația britanică de servicii de food delivery, va fi astfel asimilată de DoorDash ca urmare a eforturilor americanilor de a concura pe piața europeană de delivery. Astfel, scrie Reuters, DoorDash, companie fondată în 2013 și care are în prezent parteneriate cu 500.000 de businessuri americane, va reuși să concureze cu jucători consacrați de pe continent, cum ar fi Just Eat și Uber Eats.

Comenzi de zeci de miliarde de dolari de la zeci de milioane de utilizatori

În 2024, DoorDash și Deliveroo au înregistrat comenzi totale combinate în valoare de 90 de miliarde de dolari, cu 42, respectiv 7 milioane de utilizatori activi lunar. Pentru ca achiziția să se concretizeze, cel puțin 75% din acționarii Deliveroo trebuie să își dea acordul, printre care se numără și Amazon, care deține o cotă de 14,38% din Deliveroo.

Will Shu, cofondator și CEO of Deliveroo, spune că „ne aflăm la începutul unui capitol transformațional. DoorDash și Deliveroo sunt două organizații care împărtășesc viziunea și valorile” și subliniază faptul că cele două companii dețin fondurile necesare pentru a investi în dezvoltarea de noi produse și tehnologii, dar și pentru a îmbunătăți oferta pentru consumatori.

Achiziția s-ar putea concretiza în al patrulea trimestru din 2025.

DoorDash e prezent și în România prin Wolt

DoorDash reține și compania Wolt, care a achiziționat în România Tazz și se va rebrandui în curând.

Cu o echipă de peste 12.000 de persoane, Wolt este deținută de compania DoorDash din Statele Unite ale Americii.

După finalizarea tranzacției, planul este ca platforma Tazz să fie integrată sub brandul și produsul Wolt, iar cele două companii se angajează să asigure o tranziție ușoară pentru clienții, angajații și partenerii existenți ai Tazz.

Tazz operează în peste 35 de orașe din România și are o echipă dedicată de 260 de persoane. În ultimii ani, platforma a crescut rapid, oferind o selecție puternică de restaurante, parteneri din zona de supermarket și retail, precum și comercianți locali.

Tazz este, de asemenea, membru al programului eMAG Genius, care oferă clienților beneficii premium precum livrare gratuită și acces la oferte exclusive. Wolt și eMAG au încheiat un parteneriat prin care asigură clienții Tazz că se vor putea bucura în continuare de beneficiile programului Genius.