La campionat au participat opt echipe din diferite regiuni ale țării, dintre care patru au reușit să se califice în etapele de play-off. Câștigători au fost desemnați echipele Nexus Gaming, la competiția de Counter Strike GO, și NextPlease! Gaming, la competiția League of Legends.
Scopul Romanian eSports League este de a încuraja dezvoltarea industriei de gaming din România și de a le oferi gamerilor profesioniști și semi profesioniști un spațiu pentru a se prezenta și a atrage noi susținători.
În cele două luni de desfășurare, campionatul Romanian eSports League a adunat peste 250.000 de telespectatori unici, care s-au uitat peste 415.000 de ore la meciurile de League of Legends și Counter Strike GO disputate de cele opt echipe diferite. Campionatul a adus peste 30.000 de noi urmăritori paginii YouTube REL, demonstrând interesul crescut pentru jocurile electronice în rândul românilor.
Romanian eSports League va continua și în 2021 cu un nou turneu.
În același timp Erste Group, important grup bancar din Europa Centrală și de Est, este acum Partener Principal oficial al Finalei League of Legends European Championship (LEC) Playoffs.
Astfel, grupul bancar colaborează cu Riot Games, dezvoltator de jocuri şi organizator de turnee eSports, pentru a sprijini răspândirea sporturilor electronice.
Popularitatea sporturilor electronice a crescut masiv în ultimii ani. S-au dezvoltat adevărate echipe profesioniste, ligi, structuri, mass-media şi sectoare economice complet noi în jurul eSports. În total, publicul eSports numără acum peste 490 milioane de fani în întreaga lume (cu o rată de creştere de 11,7% în 2020 faţă de anul precedent) ,dintre care peste 50 de milioane doar în Europa.
Contrar ideilor preconcepute, cea mai numeroasă categorie de vârstă în rândul fanilor eSports este formată din persoane cu vârsta cuprinsă între 21 şi 35 de ani, care reprezintă 38% din totalul publicului general al sporturilor electronice. În plus, aproape 40% din publicul eSports sunt femei.