Totodată, poate fi văzut și ca un ghid pentru angajații care vor să se specializeze într-un singur domeniu de activitate, dar nu știu ce responsabilități sau cerințe presupun joburile din domeniul online.

Ghidul Angajării în eCommerce poate fi comandat online, la un preț de 59 de lei, de pe ghid.ecomjobs.ro, cu livrare gratuită în țară și este împărțit pe capitole sub forma departamentelor din cadrul unui magazin online (Programare, Achiziții, Marketing, Creație, Vânzări, Logistică, Financiar, Juridic, Resurse Umane).

În microsite-ul dedicat ghidului, proprietarii de magazine online au la dispoziție o unealtă gratuită cu ajutorul căreia pot identifica în mod corect funcția unui viitor angajat, în funcție de responsabilitățile pe care ar vrea să i le atribuie.

De ce Ghidul Angajării în eCommerce?

Cartea este un semnal de alarmă pentru proprietarii de magazine care doresc să angajeze o singură persoană și care să ocupe mai multe funcții în companie. Susținem specializarea angajaților într-un singur domeniu de activitate, în ghid putând fi găsite explicații detaliate pentru 32 de roluri esențiale într-un magazin online. Din păcate, încă este o practică uzuală în companiile din România ca responsabilitățile unui post să fie stabilite din mers, în funcție de nevoile imediate.

Ce conține acest ghid?

  • Cunoștințe și responsabilități pentru 32 de posturi (fișe de post).
  • Rolurile necesare în echipa unui magazin online.
  • Cum aduci și păstrezi în companie angajați valoroși.

Ghidul este ajutorul pe care-l pot avea antreprenorii la îndemână, pe birou, de fiecare dată când doresc să-și mărească echipa, dar și pentru cei care vor să-și ajusteze fișele de post pentru angajații actuali.

“Să angajezi personalul potrivit afacerii pe care o deții se poate dovedi dificil în condițiile în care nu stabilești anterior cel puțin câteva criterii minime de eligibilitate – atitudinea, motivația, experiența, responsabilitățile, beneficiile. Vei descoperi în Ghidul Angajării în eCommerce profilurile celor mai importanți angajați din zona eCommerce, descrise amănunțit, în funcție de departamentele în care aceștia își desfășoară activitatea”, spun Lavinia și Ciprian Drăgoi, editorii cărții și fondatorii eComJobs.ro.

Comerțul se mută online și crește nevoia de personal specializat

Piața românească de eCommerce se află într-o creștere accelerată, totalul bunurilor vândute online în 2018 depășind pragul de 3.5 miliarde de euro (conform GPeC), iar numărul de magazine online active se apropie de 10.000 (analiză proprie eComJobs).

Apariția platformelor de tip marketplace facilitează de asemenea modelul de comerț online - peste 10.000 de companii care nu dețin un magazin propriu online își vând totuși produsele pe internet, urmând într-o mare măsură procedurile și organigrama unui magazin online standard.

Competiția de pe piața de eCommerce nu mai este doar între branduri, prețuri mici sau transport gratuit, ci constă și în atragerea celor mai bun angajați, angajați cu experiență în online.

eComJobs a fost înființat în toamna 2015 de către Lavinia și Ciprian Drăgoi și este, în prezent, singurul site de recrutare dedicat magazinelor online din România. Fondatorii eComJobs s-au numărat printre cursanții ediției de toamnă 2018 a taberei de antreprenoriat și leadership Startup Your Life.

Referitor la planurile eComjobs.ro pentru anul 2020, fondatorii doresc continuarea extinderii în România, lansarea studiului Salarii în eCommerce, precum și crearea mai multor campanii de tip Employer Branding pentru magazinele online & agenții prin intermediul seriei de reportaje video Angajat în eCommerce - în ideea de a prezenta o imagine reală a potențialului magazinelor online ca angajatori (aceste video-uri au rolul de a prezenta istoria companiei, mediul de lucru și cultura organizațională pe baza unor scurte interviuri cu persoanele din conducere, dar și cu angajații).