Eden Bidani este expertă în conversion copywriting, practic arta de a scrie texte care să poată ducă utilizatorul la folosirea unui produs sau la testarea unuia, atunci când vorbim de un startup la început de drum. Ea ajută companii tech, SaaS pentru a-și clarifica mesajele, strategiile de marketing și de creștere și să-și îmbunătățească și comunicarea cu audiența.
Cât de important este copywriting-ul unui site? Ei bine, Eden consideră că startup-urile ar trebui să se concentreze mereu pe problema pe care o rezolvă, fără să explice prea complicat ceea ce realizează. Cuvintele chiar pot schimba lumea, deși de multe ori prea puțini înțeleg acest lucru. Iar dacă ești un fondator care are experiență tehnică, știi ce poate să facă produsul tău, dar nu știi să o explici simplu, atunci ai nevoie de conversion copywriting fără îndoială.
Noi am vorbit cu Eden în preambulul How to Web, care va avea loc între 21 și 22 septembrie la București, acolo unde specialista va fi și speaker.
Cum traduci startupeza în limbaj normal?
Am găsit de multe ori companii sau fondatori care fac lucruri excepționale, dar care au dificultăți în a traduce lucrurile acelea în limbaj simplu, cu un focus pe problemele rezolvate.
„Cred că cel mai simplu mod de a schimba acest lucru e să lași utilizatorii să-ți scrie copy-ul. Intervievezi utilizatori existenți sau faci sondaje și-i poți întreba care e schimbarea pe care le-a adus-o produsul sau serviciul vostru în viețile lor”, explică Eden.
Ea consideră că această metodă este foarte eficientă pentru că te va face, ca fondator sau om de marketing, să descoperi cuvinte sau fraze interesante folosite pentru a descrie beneficiile produsului.
„Unii vor spune că-i ajută să câștige timp, alții că îi ajută să câștige bani. Alții ar putea să-ți spună că-i scapi de bătăi de cap. Și vor folosi propriul lor limbaj bogat, contextual pentru a descrie asta. Limbajul lor nu va fi confuz, nu va suna ca un slogan de marketing. Și poți să le folosești cuvintele pentru reclamele tale sau pentru un landing page pentru a vedea cum răspunde audiența”, explică Eden Bidani.
Vorbește de probleme, nu de produs
Fondatorii de startup-uri tind să vorbească foarte mult despre calitățile produsului lor, despre tehnologiile folosite. Dar trebui să se concentreze pe problemele rezolvate. Dar nu o fac cu rea intenție, așa cum spune și Eden.
„Se întâmplă pentru că știi prea multe despre compania ta și despre produs. Așa că atunci când vrei să explici audienței tale, e greu să alegi mesajele pe care audiența ta vrea să le audă”, spune Eden Bidani.
Un fondator sau fondatoare ar putea să creadă că totul e important, dar dacă spui prea multe, oamenii vor fi confuzi.
„Cel mai simplu mod de rezolvare e să ai două liste paralele. Pe o listă scrii toate problemele audienței tale. Pe cealaltă listă toate feature-urile produsului de care ești mândru/mândră. Ar trebui să poți trasa linii conectoare între cele două liste și să unești problema userului cu feature-ul tău”, spune Eden Bidani.
Alege avantajul competitiv
De asemenea, unele startup-uri se tem să se compare cu ceilalți concurenți de pe piață, mai ales într-o reclamă sau pe un landing page. Dar acest lucru poate fi făcut într-un mod elegant, mai ales dacă ai cifre.
„O companie pe care am consultat-o avea 86% rată de adopție a software-ului lor. Competiția spunea doar că are adopție mare, dar ratele erau mult mai mici. Așa că ne-am concentrat să transmitem această cifră. Nici nu ai nevoie să vorbești de alte companii, ci doar să arăți cât de popular ești tu”, spune specialista care va vorbi la How to Web.
Copywriting-ul aduce rezultate!
Cuvintele aduc rezultate. Nu asculta de cei care spun contrariul. Iar Eden are rezultatele prin care poate demonstra acest lucru.
„Un startup B2B cu care am lucrat avea un bounce rate mare și un time on page mic. Am scris un nou copy, am făcut A/B testing și bounce rate-ul a scăzut de la 51% la 35%, iar timpul în pagină a crescut de la 21 la 46 de secunde. Oamenii erau fericiți să stea pe acea pagină după schimbările făcute”, spune Bidani.
De asemenea, Eden dă exemplul unui client care avea un landing page cu rată de conversie de 4,5%. Agenția de marketing a schimbat site-ul și a dus rata la 10%. După o altă versiune scrisă, rata de conversie a ajuns la 21%.
Copywriting-ul prost te poate îngropa
Am vorbit cu Eden și despre copywriting prost și alegerea greșită a cuvintelor. Am rugat-o să dea un exemplu de produs sau startup bun, dar care nu era ajutat deloc de landing page.
Eden Bidani dă exemplul unui startup care se poziționa drept „home & lifestyle app”. Dar această definiție aducea două probleme. Prima problemă e că aplicația oferea o platformă de ecommerce, iar a doua problemă e că utilizatorii nu considerau aplicația drept un ecommerce, ci mai degrabă ca o platformă de inspirație pentru renovarea și transformarea stilului caselor lor.
Așadar, clienții noi aveau dificultăți să înțeleagă potențialul și valoarea aplicației, iar download-urile erau scăzute.
„Am ajuns la concluzia că era mai bine pentru ei să se numească un home styling app, pentru a clarifica ceea ce fac și pentru a comunica și funcționalitatea aplicației. O mică schimbare în formulare poate aduce diferențe uriașe în cum un produs este perceput de utilizatori”, explică Eden Bidani cu care te poți vedea între 21 și 22 septembrie la How to Web 2022.
Te poți înscrie la How to Web 2022 pe site-ul oficial al evenimentului.