”Acest parteneriat reprezintă o recunoaștere a scalabilității și calității tehnologiilor eMAG dezvoltate în ultimii zece ani. Avem certitudinea că dezvoltarea eMAG în regiune se va intensifica în urma acestei fuziuni, creând premisele extinderii în țările unde Extreme Digital deja activează”, a spus Iulian Stanciu, CEO eMAG.
eMAG se extinde astfel în alte cinci țări: Cehia, Slovacia, Slovenia, Croația și Austria.
“Extreme Digital a fost fondat în 2001 de către Balázs Várkonyi și Gyula Kelemen, cei mai puternici antreprenori din zona de tehnologie din Ungaria. Experiența lor, alături de tehnologia și know-how-ul eMAG, ne vor ajuta să construim cea mai mare companie locală de tehnologie, cu o țintă de un miliard de euro în șase ani”.
În urma fuziunii, eMAG România va deveni acționar majoritar al noii entități, cu 52% din acțiuni, restul de 48% revenind acționarilor Extreme Digital. Finalizarea tranzacției este condiționată de primirea acordului autorităților de concurență.
Totodată, potrivit reprezentanților retailerului, eMAG Ungaria țintește vânzări de un miliard de euro pe piața din Ungaria prin fuziunea cu Extreme Digital.
Balázs Várkonyi, în calitate de CEO, și Gyula Kelemen, în calitate de CFO, alături de Cătălin Diț, actualul Country Manager al eMAG Ungaria, vor conduce noua companie cu sediul la Budapesta. Tehnologia folosită în Ungaria și în cele cinci țări noi (Cehia, Slovacia, Slovenia, Croația și Austria) va fi cea dezvoltată de eMAG.
Pentru partenerii din Marketplace, eMAG devine astfel o poartă către scalarea și internaționalizarea afacerilor, în timp ce pentru clienții din Ungaria se traduce în mai multe beneficii: acces la un număr mai mare de produse, prețuri mai bune, comoditate mai mare prin servicii de livrare și retur.
Extreme Digital este un jucător important pe piața de retail din Ungaria, care folosește un model de afaceri hibrid ce îmbină comerțul online cu cel offline. Astfel clienții pot primi offline produsele pe care le-au comandat online, în cele 16 magazine pe care le deține.
Vezi aici patru tendințe în ecommerce în 2019 de la eMAG.
În vara lui 2018, Iulian Stanciu anunța faptul că eMAG România a avut o cifră de afaceri de 2,58 de miliarde de lei, o creștere de 28% de la an la an. Dante International, care înseamnă eMAG România, Bulgaria și Ungaria, a avut 3,31 de miliarde de lei cifră de afaceri. Tot grupul eMag, cu Fashion Days, PC Garage și alte afaceri, a trecut de 4 miliarde de lei cifră de afaceri în 2017.
Tot în acel moment, oficialul eMAG anunța că în marketplace-ul eMAG erau 3,2 milioane de produse, 800 de noi selleri intrând lunar.