eMag România a avut o cifră de afaceri de 2,58 de miliarde de lei, o creștere de 28% de la an la an. Dante International, care înseamnă eMag România, Bulgaria și Ungaria, a avut 3,31 de miliarde de lei cifră de afaceri. Tot grupul eMag, cu Fashion Days, PC Garage și alte afaceri, a trecut de 4 miliarde de lei cifră de afaceri anul trecut.

Pentru 2018, eMag se așteaptă la o creștere de 20% a cifrei de afaceri în România. În plus, grupul eMag va ajunge pe profit în doi ani, după spusele lui Iulian Stanciu, CEO al grupului.

O revoluție tehnologică

"Ne aflăm în mijlocul unei revoluții tehnologice. eCommerce este o tehnologie pe o piață globală. Extinderea eMag din România în țările din jur nu a fost doar oportunitate, ci și necesitate. Cum ne vom putea juca cu jucătorii globali, dacă nu ne construim tehnologie?", a spus Iulian Stanciu, CEO eMag.

Potrivit acestuia, România a devenit un hub regional de ecommerce, prin tehnologia dezvoltată de-a lungul timpului.

"Am atras în eMag 203 de milioane de dolari investiții în ultimii cinci ani de zile", a spus Iulian Stanciu. Potrivit acestuia, România nu are însă capital de risc. "Pentru a atrage capital de risc trebuie să avem educație financiară la nivel de business, pentru a spune o poveste. Cu această poveste atragi capital de la investitori. Banca nu-ți va da capital de dezvoltare, ci capital de lucru. Capitalul de dezvoltare te ajută să investești în creșterea", spune Stanciu.

"Cum te dezvolți? Atragi capital străin în companii românești. Vedem cifrele pe care le avem și ele sunt un rezultat al investiției atrase", a spus Stanciu.

Investiții eMAG

- eMag a investit 2 milioane de euro în dezvoltarea angajaților (Future 25, eMag Talent Internship, dezvoltare manageri)

- eMag are 4.770 de angajați

- 743 de angajați sunt în zona tehnologiei

- eMag a investit 10 milioane de euro în automatizări logistice

- 27 de milioane de euro investiție în tehnologie

- eMag deschide un depozit nou cu o investiție de 65 de milioane de euro

- Depozitul are 600.000 de mp și vor fi 4.000 de locuri de muncă în total

De asemenea, cu ajutorul programului "Nouă ne pasă", eMag sponsorizează un program de reducere a abandonului școlar de care au beneficiat 5.000 de elevi.

Clienții eMag

eMag a ajuns la 7,57 de milioane de clienți: 4,26 milioane de clienți în România, 890.000 de clienți în Bulgaria.

În 2017, eMag a atras 300.000 de clienți noi în Polonia, 400.000 de clienți noi în Ungaria și 800.000 de clienți noi în Bulgaria.

Lansarea livrării în aceeași zi

1,1 milioane de aplicații eMag au fost instalate în România. După lansarea livrării într-un interval orar stabilit (3 intervale de 3 ore). 24% din livrările la domiciliu din iunie 2018 au fost făcute, în București, în interval orar.

eMag va avea acest serviciu disponibil în toate orașele reședință de județ din luna septembrie. El este testat și în Brașov și Cluj și are și livrare sâmbătă sau duminică.

De asemenea, eMag introduce livrarea în aceeași zi pe 6 intervale de 2 ore, începând cu ora 9.00, până la ora 21.00. Serviciul va fi disponibil inclusiv sâmbăta și duminică. Lansarea va fi în luna august.

Pentru litoral, eMag lansează în această vară livrarea în aceeași zi pentru comenzile plasate până în ora 12.00, 7 zile din 7. Lansarea oficială va avea loc pe 2 iulie.

Dezvoltări în marketplace eMag

În marketplace-ul eMag sunt 3,2 milioane de produse și 800 de selleri noi intră pe eMag în fiecare lună. În cadrul campaniei "Deschide România" au fost înscriși 772 de selleri cu produse românești, care au generat 2,1 milioane de lei vânzări și au vândut 129.000 de produse.

De asemenea, sellerii din România încep să se extindă și în celelalte țări unde acționează eMag. În Bulgaria sunt 139 de selleri români cu 167.000 de produse, iar în Ungaria sunt 226 de selleri cu 150.000 de produse.

Marketplace-ul eMag înseamnă 50% din numărul de produse vândute de platformă. De asemenea, sellerii din marketplace reprezintă 44% din procentul de comenzi făcute de clienți.

Sunt peste 1.000 de vânzători în marketplace care au vânzări anuale de peste 100.000 de lei.

Pentru selleri va urma posibilitatea de a cumpăra publicitate pe eMag prin intermediul eMag Ads.

Ce cumpără românii?

Mai multe categorii au avut creșteri mari în 2017, potrivit reprezentanților eMag:

- Telefoane

- Electrocasnice mari și mici

- Televizoare

- Gadgeturi

- Jucării

- Produsele auto

Categorii cu potențial mare de creștere:

- Fashion

- Bricolaj, mobilă și decorațiuni

- Sport

- Îngrijire personală și cosmetice

De asemenea, din octombrie eMag va permite vânzarea și încărcarea cartelelor prepaid.