Prețul pe acțiune a înregistrat, de asemenea, o creștere de 91.5%, ajungând la 38,31 de dolari de la o valoare inițială de 20 de dolari pe acțiune la 26 iulie 2018.

Compania britanică Endava are peste 2.700 de angajați în România în centrele sale de livrare din Cluj-Napoca, Iași, București, Pitești, Târgu-Mureș, Timișoara și Brașov, dintr-un total de 5.573 la nivel global, raportat la sfârșitul trimestrului 3 (31 martie 2019).

Compania de tehnologie Endava, care permite partenerilor să își transforme digital propriile organizații, este unul dintre cei mai atractivi jucători pe o piață estimată la 390 de miliarde de dolari în 2019, cu un potențial de a atinge 622 de miliarde de dolari în 2022, conform raportului IDC Worldwide Digital Transformation Spending Guide, lansat în octombrie 2018.

În octombrie anul trecut, Endava a semnat un parteneriat strategic cu Bain & Company, combinând astfel serviciile de consultanță în management ale Bain cu cele de enterprise delivery bazate pe tehnologia de ultimă generație ale Endava, iar în aprilie 2019, Endava a devenit partener principal al FinTech Alliance.

În ceea ce privește clienții, în prezent, veniturile Endava sunt generate în mare parte de companii activând în industria de plăți și servicii financiare, urmate de cele din tehnologie, media și telecomunicații (TMT) și alte sectoare economice precum bunuri de consum, retail sau logistică. În ultimii 5 ani, 89.1% din veniturile raportate în fiecare an fiscal au fost generate de clienții existenți în portofoliu în anul precedent.

Endava în România

Potrivit reprezentanților din București, în primul an după ce Endava s-a listat pe bursa din New York, eforturile au fost îndreptate spre consolidarea operațiunilor din București și Pitești.

”Ne-am concentrat pe dezvoltarea de servicii cu valoare adăugată prin lansarea unui nou departament dedicat zonei de date, care completează capabilitățile de Analiză de Business și Business Intelligence deja existente în companie și ne-am întărit competențele Salesforce prin adăugarea unei echipe de 32 de consultanți seniori în iunie. Pe lângă aceste direcții, ne concentrăm pe inovație, Inteligență Artificială, Machine Learning și Big Data pentru următoarele noastre proiecte. De asemenea, luna trecută am anunțat deschiderea noului centru de livrare în Brașov, parte a strategiei de dezvoltare regională", a declarat Claudiu Constantinescu, Regional Manager Endava pentru regiunea de SV a Europei Centrale și de Est.

În cazul operațiunilor din Cluj, obiectivul principal rămâne crearea unui context în care angajații companiei să se poată dezvolta din punct de vedere profesional, dar și ca indivizi, în timp ce contribuie la crearea de soluții inovatoare în diverse zone de business.

Continuăm să ne dezoltăm portofoliul de clienți și expertiza în tehnologii precum IPA, Data Science, Inteligență Artificială, Machine Learning, Cloud Computing, DevOps, Python, Mobile și Internet of Things, alături de propriul stack de tehnologie. De asemenea, am continuat să susținem comunitățile locale din care facem parte. De la colaborarea noastră cu Tașuleasa Social, care s-a dezvoltat considerabil, la parteneriatele cu Jazz in the Park și TIFF, sprijinirea inițiativelor locale de digitalizare, mobilitate și strategiile Smart City, precum și colaborările cu univesitățile locale pentru sprijinirea viitorilor specialiști IT în dezvoltarea abilităților tehnice, ne propunem să împărtășim cultura noastră bazată pe excelență tehnologică pentru a produce schimbări pozitive în jurul nostru. Echipa din Cluj-Napoca și Târgu-Mureș numără în prezent peste 1.250 de oameni, care își desfășoară activitatea în trei clădiri de birouri. Pe lângă dezvoltarea continuă din Cluj-Napoca, am adăugat regiunii noastre un nou centru de livrare în Timișoara, unde ne propunem să continuăm creșterea businessului, având în vedere potențialul ridicat al oamenilor de aici”, a menționat Isabela Buhai, Regional Manager Endava pentru partea de NV a Europei Centrale și de Est.

La Iași, Endava s-a concentrat pe creșterea și dezvoltarea strategică a echipelor, prin recrutarea a 177 de noi colegi, dobândirea de noi competențe și capabilități (Data Science, BI, ML, DevOps) și colaborarea cu 11 noi clienți.

”În același timp, am considerat important să sprijinim comunitatea din care colegii noștri și familiile acestora fac parte. Așadar, ca parte a campaniei de CSR Be a change maker, am susținut prin donații echiparea cu aparatură a Secției de Oncologie a Spitalului Pediatric Regional ”Sf. Maria” din Iasi”, a adăugat Iulian Antonovici, Delivery Unit Manager Endava Iași.

Compania are trei direcții pe care își bazează strategia viitoare: focusul pe excelența tehnologică și inovație, livrarea de valoare adăugată clienților și partenerilor săi și crearea unui cadru în care angajații pot deveni cea mai bună versiune a lor, oferindu-le cariere pline de provocări și satisfacții.

Endava avea 5.573 de angajași în martie 2019 în birourile sale din America de Nord, Europa de Vest și în centrele de livrare din România, Moldova, Bulgaria, Serbia, Macedonia, Argentina, Uruguay, Venezuela și Columbia.