Această finanțare duce compania la o evaluare de 28,7 miliarde de dolari. În afară de Sony, partenerii de investiție includ nume precum Appaloosa, Baillie Gifford, Fidelity Management & Research Company LLC, GIC, fonduri și conturi consiliate de T. Rowe Price Associates, Ontario Teachers 'Pension Plan Board, fonduri și conturi administrate de BlackRock, Park West, KKR, AllianceBernstein, Altimeter, Franklin Templeton și Luxor Capital.

„Investiția lor ne va ajuta să ne accelerăm munca în ceea ce privește construirea de experiențe sociale conectate în Fortnite, Rocket League și Fall Guys, în timp ce împuternicește dezvoltatorii și creatorii de jocuri cu Unreal Engine, Epic Online Services și Epic Games Store”, a spus Tim Sweeny, CEO-ul Epic Games.

Pandemia de COVID-19 a făcut ca foarte mulți oameni să se orienteze către jocuri pentru divertisment, contribuind astfel la creșterea cu 35% a cheltuielilor cu jocuri video în februarie la aproximativ 4,6 miliarde de dolari, potrivit firmei de cercetare NPD.

Pentru a se lupta cu Steam, Epic Games a realizat în ultimii doi ani peste 100 de oferte de exclusivitate cu publisheri și a oferit jocuri gratuite în fiecare săptămână, iar unele au fost titluri populare precum GTA 5 sau Total War: Troy.

În acest moment, compania are peste 160 de milioane de utilizatori pe magazinul Epic Games Store. Chiar și așa, magazinul nu este profitabil. În raportul său de sfârșit de an, Epic a spus că jucătorii au cheltuit 700 de milioane de dolari pe Epic Store în 2020, dar vânzările de jocuri de la terți au reprezentat doar 265 milioane de dolari din cheltuielile respective. Atunci, avansurile de 444 de milioane de dolari către dezvoltatori terți nu vor recuperate.