Alături de Börje Ekholm, președinte și CEO Ericsson, executivi din cadrul companiei au vorbit despre situația financiară din ultimii trei ani și au precizat că au în plan dezvoltarea afacerilor în sectorul enterprise, care să contribuie la consolidarea situației grupului.
În ultimii trei ani, afacerile Ericsson au cunoscut o creștere organică, compania redevenind profitabilă și fiind capabilă să-și atingă obiectivele financiare stabilite pentru anul 2020. Lider la nivel global în sectorul tehnologic, cu o cotă de piață în creștere în sectorul 5G, Ericsson va intra într-o nouă fază de dezvoltare unde va pune accent pe creșterea în zona business-ului său de bază, si cu o atentie sporita pe segmental enterprise.
“Strategia noastră a generat rezultate care sunt o bază solidă pentru viitor și ne-au adus calitatea de lider pe piața 5G, de care ne bucurăm astăzi. Pandemia COVID-19 ne-a amintit că utilizarea conectivității radio (wireless) este fundamentală pentru a avea o dezvoltare în viitor. La nivel global, și la nivelul fiecărui sector economic, vom găsi oportunități de a veni cu inovații în fața clienților noștri, inclusiv a celor de tip enterprise. Atuul nostru este legat de creșterea economică la scară largă, iar noi putem avea un rol-cheie în acest ecosistem - de care depinde implementarea cu succes a tehnologiei 5G - format din operatori, companii și decidenți”, a precizat Börje Ekholm, președinte și CEO Ericsson.
Ericsson, obiective pe termen lung
Obiectivul de profitabilitate pe termen lung, după anul 2022, vizează o marjă EBITA (excluzând costurile provenite din reorganizarea activității) de 15%-18% la nivel de grup. Compania își propune să atingă acest obiectiv prin creșterea profitabilității activităților la nivelul întregului Grup.
Creșterea profitabilității marjei brute va fi generată de vânzările de soluții software și eficiență operațională. Compania va menține un interes sporit pe fluxul de numerar liber (înainte de fuziuni și achiziții), având o țintă de 9%-12% din vânzări.
Obiectivele de profitabilitate pentru 2022
Obiectivele de profitabilitate la nivel de Grup, pentru anul 2022, rămân neschimbate, cu o marjă de operare de 12%-14%, excluzând taxele de restructurare. Obiectivele pentru fiecare segment în parte (pentru 2022) sunt actualizate cu țintele pentru marjele de operare de la nivelul fiecărui segment, după cum urmează:
- Ținta majorată pe segmentul rețelelor de telecomunicații a fost generată de creșterea cotei noastre de piață. Obiectivul privind marja de operare pentru anul 2022, pe segmentul rețelelor de telecomunicații, este de 16%-18% (în ascensiune față de 15%-17%).
- În segmentul serviciilor digitale, restaurarea profitabilității continuă să reprezinte o prioritate. Pe fondul majorării cheltuielilor cu activitățile de cercetare și dezvoltare, precum și a declinului vânzărilor solutiilor din generatiile anterioare, ținta marjei de operare a fost ajustată la 4%-7% pentru 2022 (în declin față de 10%-12%).
- În segmentul Managed Services, creșterea planificată a marjei va fi realizată prin intermediul investițiilor în domeniul cercetării și dezvoltării, în soluții de Inteligență Artificială și automatizare. Pentru anul 2022, ținta pentru acest segment a fost majorată la 9%-11% (de la 8%-10%).
- În segmentul Emerging Business & Other, prioritatea rămâne pe înființarea unor noi direcții de business, care să aibă o creștere organică. Creșterea veniturilor va fi realizată prin intermediul noilor produse 5G și IoT dezvoltate de companie, dar și prin achiziția Cradlepoint, ce va avea o contribuție importanta la acest capitol.
Factorii de risc
Actualele incertitudini, de natură geopolitică și comercială, ar putea avea efecte negative asupra Ericsson (afaceri curente, operațiuni, perspective de afaceri, rezultate operaționale, situație financiară), afectând și abilitatea companiei de a-și atinge obiectivele.
Incertitudinile vizează efectele actualelor conflicte comerciale – în special cel dintre SUA și China, precum și nesiguranța în ceea ce privește modul în care noua administratie a Statelor Unite ale Americii ar putea aborda această dispută comercială.
De asemenea, există îngrijorări și în ceea ce privește viitorul relațiilor bilaterale dintre Suedia și China, după ce Autoritatea guvernamentală suedeză de Poștă și Telecomunicații a decis să excludă vânzătorii chinezi din rețelele 5G.