Revista „Entrepreneur“ scrie despre un eveniment organizat de doi antreprenori americani numit Failure Lab, un eveniment care-i încurajează pe participanți să-și împărtășească poveștile lor despre eșec, în orice formă. Pentru antreprenori, fiecare eșec e o lecție, învață și reușesc pe mai departe. Care sunt etapele către îmbrățișarea succesului?
Caută eșecul
Kim Perell, CEO la Amobee, spune că e mentor pentru multe startup-uri. Pentru ea, dacă eșuăm, ne ducem mai aproape către destinația noastră și ne permite să ne adaptăm. În antreprenoriat, trebuie să avem dorința de a inova mereu, ceea ce însemnă să riscăm foarte mult. Dacă experimentezi, vei eșua la un moment dat. Din acest motiv, eșecul înseamnă că vei trece la o nouă etapă. De multe ori, dacă ai o idee, cel mai bun mod de a vedea dacă va funcționa e să o încerci.
Uită-te la eșec ca la o lecție
Succesul necesită execuție. Eșecul poate apărea de oriunde în antreprenoriat: de la a învăța ceva, până la a vinde produse sau a căuta investiție. Trebuie să înveți din fiecare eșec de pe parcurs și să-l tratezi ca o etapă.
Îți va fi frică, dar vei merge mai departe
Începuturile pot fi delicate pentru orice startup. 25% din startup-uri eșuează în primul an, iar 50% eșuează în primii trei ani, asta e statistica americană. Dar trebuie să perseverezi. Dar deși nu îți iese din prima, vei avea skill-uri mai bune, vei face pitch-uri și vei primi feedback-ul mai bine. „Simte frica și fă-o oricum“, e o expresie pe care să o ții minte.
Vei avea o mentalitate de creștere
Dacă vrei să crești, trebuie să te gândești mereu să te îmbunătățești și să treci dincolo de limitele pe care creză că le ai. Trebuie să te adaptezi. Gândește-te la eșec ca la o lecție, uită de eșecul în sine. Marii antreprenori au avut multe încercări până la succes. Până și startup-urile românești de succes au cel puțin 10 ani. Cei care nu se adaptează vor fi blocați într-o gândire negativă.
Devii mai rezistent
Eșecul te face să te călești. Dacă încerci iar și iar, dacă vorbești cu investitorii, cu partenerii și cu clienții, vei ajunge să știi mai bine business-ul tău, dar, data viitoare când o vei face, ești deja obișnuit cu acest efort. Dacă nu încerci să vinzi de 50 de ori ca să-ți iasă o singură dată, atunci nu vei reuși. Dacă ești respins devii rezilient și mai tare.