Un studiu realizat de CB Insights a făcut un clasament al celor mai întâlnite motive pentru care startup-urile eșuează. De multe ori motivele nu sunt unice, ci sunt un complex de împrejurări care duc la eșec.

În primul rând, înainte de a începe orice idee și afacere, trebuie să analizezi dacă există o piață solidă pentru acea afacere. Există și riscul de a intra pe o piață unde nu ai nicio concurență. Dacă nu e nimeni acolo, întreabă-te de ce.

Nu există o metodă sigură pentru a ține un startup în viață sau pentru a avea succes. Cine încearcă să vândă rețete sigure te minte. Trebuie să muncești foarte mult până ajungi unde trebuie.

Printre cele mai întâlnite motive pentru eșecul unui startup sunt:

  • Nu exista nevoia pe piață
  • Fondatorii au rămas fără bani și nu au avut grijă de cash flow
  • Echipa nu a fost cea potrivită
  • Au fost învinși de un competitor mai puternic
  • Pricing-ul nu a fost cel care trebuie

Poți vedea lista completă mai jos în graficul CB Insights.