Ne referim la Google, care tocmai ce a decis că va închide Allo, serviciul de mesagerie pe care l-a lansat în luna septembrie 2016. Într-o piață suprapopulată de aplicații de succes, cum sunt WhatsApp, Facebook Messenger, FaceTime, WeChat, Google a venit prea târziu cu soluția sa. Și nu i-a mers.

Așa că, din luna martie a anului viitor, Allo va înceta să mai existe.

Este cel mai recent produs Google care dă greș, gigantul american având o listă lungă de astfel de eșecuri. Dovadă, încă o dată, că poți lua decizii greșite și când ești pe piață de două decenii și ai o capitalizare de peste 720 de miliarde de dolari. Important este să mergi înainte.

Iată câteva dintre eșecurile Google, acele produse și servicii care nu au funcționat și pe care compania a fost nevoită să le închidă.

Google Answers

A fost primul proiect la care a lucrat Google, fiind pornit de la o idee a lui Larry Page. A funcționat vreme de 4 ani, însă din 2006 a încetat să mai accepte întrebări.

Lively

Acest proiect era despre lumi virtuale și încerca să le aducă utilizatorilor noi modalități în care să interacționeze cu prietenii lor și să se exprime în mediul online. Din păcate, Lively a avut o existență destul de scurtă, de ceva mai mult de un an, și a fost închis în 2008. Se pare că interacțiunea de pe Facebook, Insta și Snapchat ne este suficientă.

Google Glass

A fost unul dintre proictele care a beneficiat de o prezentare cu fast, însă ochelarii Google nu au ajuns niciodată în mâinile oamenilor. Aveau un preț mult prea mare, niște probleme de software, potențiale probleme de securitate și, din punctul meu de vedere, ca jurnalist care i-a testat la acea vreme, erau greoi și se încingeau rapid, putând fi purtați cel mult o jumătate de oră.

Vânzările către consumatori au fost încheiate în 2015, dar Google continuă să vândă versiuni mai noi ale ochelarilor către companii și se pare că lucrează la încă o versiune a device-ului.

Google Buzz

Era un fel de rețea socială integrată în Gmail care, însă, nu a prins niciodată la public. Așa că, în 2011, compania anunța că renunță la Buzz pentru a se concentra pe Google+.

Google+

Dacă tot l-am menționat, e cazul să spunem că și-a dat obștescul sfârșit în acest an, după ce s-a aflat că a avut un breach de securitate destul de important. În plus, experimentul social al Google nu a funcționat, din datele oficiale prezentate de Google aflând că 90% dintre utilizatorii serviciului petreceau mai puțin de 5 secunde pe Google+.

Google Wave

Era un alt serviciu de mesagerie/editare documente, menit să ajute utilizatorii să comunice mai rapid și să lucreze împreună pe proiecte. Utilizatorii nu prea și-au dat seama cum să-l folosească, iar în 2010 serviciul a fost închis.

Google Video

Era propria platformă de video-streaming a Google, lansată înainte ca firma să cumpere YouTube. Video și YouTube au coexistat din 2009 până în 2012, momentul în care Video a fost închis definitiv.

Google Catalogs

Era un program interactiv care digitaliza cataloage diverse, însă a fost închis în 2015.

iGoogle

Permitea realizarea unui homepage personalizat cu diverse widgeturi. Serviciul a fost disponibil din 2005 până în 2013, moment în care conducerea Google a decis că nu mai este nevoie pentru iGoogle pentru că există aplicații care rulează pe Chrome și Android.

Găsiți aici și alte produse și servicii Google care nu au funcționat.

Foto: AP