Dinamica pozitivă a venit pe fondul dorinței românilor de a experimenta mai mult, accesând experiențe de travel, de relaxare sau cu adrenalină nu doar pentru a marca evenimente speciale, ci și ca nou comportament de consum. Mai mult decât atât, și pe segmentul corporate a crescut cererea de experiențe ca parte a programelor de employee experience, începând timid accesarea evenimentelor offline.

Tendința românilor de a se întoarce la stilul de viață obișnuit, care includea călătorii, petreceri și evenimente conexe este tot mai evidentă și se reflectă și în cifrele Complice.ro la nivel de semestru.

Astfel, față de anul precedent, magazinul online de cadouri experiențiale a înregistrat o creștere cu peste 50%, iar față de 2019 creșterea este de 30%. Numărul comenzilor a crescut tot cu 50% față de perioada similară a anului trecut, iar media acestora se situează la 286 euro.

”Se conturează clar o mai mare deschidere din partea clienților către a experimenta, atât pe segmentul residential, cât și corporate. Companiile au început să dezvolte o abordare constantă și repetată în această zonă, pentru a putea urmări impactul în motivare, performanță, employer {{branding[44]}}, o singură experiență nefiind relevantă. De altfel, observăm că pe acest segment accesarea experiențelor primite de către angajați se face chiar în 3-4 zile, un alt semn că acestea sunt apreciate mai mult decât un premiu sau cadou material primit în mod obișnuit din partea angajatorului”, a precizat Oana Pascu, fondator Complice.ro.

Potrivit datelor companiei, o treime dintre organizațiile care accesează experiențele Complice.ro ca parte a programelor de employee experience sunt dispuse să crească bugetul inițial per angajat cu până la 20% pentru a le oferi o experiență personalizată.

Petrecerile, reinventate de pandemie

Pe segmentul residential, vara și debutul sezonului de nunți contribuie la creșterea cererii pentru cadouri experiențiale care marchează spectaculos evenimente de tipul căsătoriei sau aniversarii nunții. Astfel, în contextul marcat în continuare de măsuri de distanțare socială, românii pun tot mai mult accent pe experiențe pentru a face evenimentele importante din viața lor memorabile.

Cererile în căsătorie au devenit tot mai creative, în top situându-se propunerile făcute la înălțime (în timpul unor zboruri private), dar și cele scrise pe un banner afișat în mijlocul {{ora[58]}}șului sau tractat de un biciclist ce va urmări atent traseul îndrăgostiților.

Petrecerile clasice ale burlacilor s-au transformat în ateliere private de home brewing sau experiențe de condus pe circuit, în timp ce burlăcițele preferă escapade private la SPA sau călătorii scurte cu autorulota la malul mării.

”Pandemia a schimbat comportamentul de consum al clienților Complice.ro. Alegerile acestora s-au diversificat într-un ritm mai accelerat decât în anii anteriori. Am observat că tot mai mulți invitați preferă să ofere o experiență memorabilă în locul darului clasic, chiar si atunci când sunt la distanță sau, din diferite motive, nu pot fi prezenți fizic la eveniment, iar mirii își doresc și ei să ofere altceva în locul petrecerilor mari, incluzând tot felul de experiențe în petrecerea reinventată de pandemie”, a precizat Oana Pascu, fondator Complice.ro.

Top experiențe preferate pentru nunți

În top experiențe preferate pentru nuntă se numără sosirea la petrecere pe motocicletă, într-o {{mașină[31]}} de epocă sau pe un scuter cu trei roți, primirea invitaților de către un comediant sau improvizator, dar și experiențe care completează petrecerea în sine, cum ar fi ateliere personalizate de degustare de ciocolată, degustări de vin, gin ori whiskey sau ateliere florale - astfel încât invitații își pot crea singuri mărturiile unicat.

În ceea ce privește cadoul pentru miri, preferințele merg în zonele de adrenalină și gourmet, respectiv relaxare. În top se află experiențele de zbor în simulator la manșa unui avion Boeing, zbor cu avionul, motodeltaplanul sau cu parapanta în tandem, experiențe pe circuitul de karting, respectiv degustări private de cafea, ciocolată sau vin.

”O popularitate tot mai mare, pe fondul sezonului cald, o au și cadourile de travel, cu autorulota sau mini-camperul. Acestea sunt preferate pentru cadouri de aniversare a relațiilor, oferind intimitate, dar și un dram de adrenalină, în funcție de itinerariul ales de cuplu, devenind o experiență perfectă pentru a alunga rutina. La fel de apreciate sunt și melodiile personalizate, dedicațiile muzicale unicat, cadouri făcute cu ajutorul unor apreciați artiști și al celebrităților”, a mai precizat Oana Pascu.