Ai intrat de multe ori pe un site și te-ai gândit unde e butonul de login? Sau de unde faci o acțiune esențială? Dacă nu ai știut, poate ai scris la suport. Sau ți-ai șters contul. Ei bine, Eyelet face un ghid digital. Practic, te poartă prin site pentru a-ți arăta cum să folosești un produs, ceea ce duce la o rată de folosire mai mare a produsului.
E un startup creat de Ionuț Demian și Andrei Țiburcă, e folosit deja de startup-uri, dar testat și de clienți mai mari. Noi am povestit cu ei de ce e important pentru optimizarea activității oricui vrea să aibă un business online.
Ionuț descrie Eyelet ca un startup care se ocupă cu ceea ce ar putea fi denumit “customer succes”. Practic, totul pornește de la adopția de noi clienți, iar apoi fidelizarea lor, pentru ca aceștia să nu plece imediat ce și-au creat un cont.
O poveste începută în alte companii
Ionuț și Andrei, cofondatorii Eyelet, au trecut prin alte companii de tehnologie până să ajungă la propriul lor startup. În 2005-2006, își amintește Ionuț, a început să lucreze al primele produse de tip SaaS, adică Software as a Service. Era o perioadă în care tipul acesta de model de business nu era încă foarte ușor înțeleg. A trecut și pe la compania Creatopy, fostul Bannersnack, ca developer, iar apoi s-a dezvoltat în zona de marketing, SEO, growth hacking.
Parcursul l-a făcut să ajungă să lucreze cu firme ce dezvoltau produse care ajutau programatorii să-și simplifice viața (n.r. - developer tooling). Ei bine, la final a ajuns la o concluzie interesantă.
Cel mai dificil lucru pentru o companie este comunicarea cu utilizatorii și adopția produsului.
Chiar dacă aveai un produs tehnic bun, mereu exista ceva deficitar. Oamenii de produs și programatorii sunt cei care știu produsul pe de rost, dar utilizatorii când intră în aplicații au alte așteptări poate. Cum îi ajuți pe aceștia dacă ceea ce ți s-a părut ție simplu e dificil pentru ei?
A ajuns să lucreze cu Andrei Țiburcă, pe care-l știa pentru că au luptat uneori pentru aceleași proiecte în trecut, și să încerce să dezvolte o soluție pentru crearea de ghiduri pentru site-uri și aplicații care să ajute acest drum al utilizatorului. Dacă la început totul se făcea manual, în timp au dezvoltat o soluție la cheie, un Software as a Service care poate fi instalat foarte rapid și setat fără să ai nevoie de cunoștințe de programare.
“Am vrut să dezvoltăm o soluție cât mai simplă. Ne plac developerii, dar nu vrem să ne folosim de ei. Așa că soluția noastră este no code”, spune Ionuț Demian.
Cum funcționează Eyelet
Eyelet este un produs care funcționează conform dictonului “point and click”. Ai o interfață grafică pe care poți seta diferite ghiduri pentru folosirea site-ului tău.
“Ne folosim de o extensie în browser și poți seta fiecare interacțiune a utilizatorului. Ne uităm la așa-numitele User Activation Milestones, evenimente prin care utilizatorul trebuie să treacă înainte să adopte produsul. Rupem procesul în părți micuțe”, explică Ionuț.
Dar nu se opresc aici. Conform datelor Eyelet, 80% din utilizatorii care-și fac un cont pe un site nu ajung să folosească produsul. Poate pentru că-și fac un cont din curiozitate, poate pentru că nu pot fi convinși de utilitate sau pentru că li se pare prea complicat odată ce au trecut de partea de înregistrare.
“Se cheltuiesc sume fenomenale pentru achiziția de utilizatori. Dar de multe ori companiile sunt disfuncționale la partea de tracking”, explică Ionuț una dintre problemele identificate.
“Imaginează-ți că investești o sumă mare de bani în fiecare lună și faci asta, dar fără să ai tracking, nu-ți dai seama cine, cum și de ce face. Am construit un sistem de Analytics ca să combatem problema aceasta și să vedem rata de adopție a aplicației”, spune Demian.
Produsul lor e într-o formă sau alta pe piață din 2019, dar abia anul trecut a ajuns la o formă mulțumitoare pentru fondatori.
“Cel mai evident e să-l folosești pentru adopție și onboarding. Dar am văzut și efecte secundare pozitive, pentru că se reduce stresul pe departamentul de suport”, explică fondatorul Eyelet.
Astfel, Eyelet încearcă să acopere cele mai comune 10-100 de întrebări puse la suport, lucruri simple pe care utilizatorul le poate afla prin intermediul unui ghid interactiv, fără să mai fie nevoie de chatboți sau de operatori umani.
“Am automatizat acest proces și am văzut cu 80% mai puține apeluri la departamentul de suport”.
Cui se adresează produsul Eyelet?
Eyelet se adresează, în primul rând, oamenilor de marketing, dar și celor care sunt oameni de produs în companii.
În momentul de față au mai mulți clienți plătitori, startup-uri, dar și câteva companii de tip Enterprise, inclusiv câteva bănci din România care vor să integreze produsul în infrastructura proprie.
Ionuț spune că produsul este potrivit pentru orice startup la început. “Imediat ce încep strategia go to market și scalează un pic. Înainte să aibă departament de suport. Îmbunătățește onboarding-ul”, explică el.
Pentru companiile mari, produsul este unul potrivit pentru reducerea presiunii pe departamentul de suport. De asemenea, deși acestea au deja procese bine implementate, Eyelet poate să le simplifice și să facă modificările ușor, fără să fie nevoie de developeri și multiple aprobări. Ba chiar spune că o companie mare care are deja documentația disponibilă poate să implementeze Eyelet în câteva minute.
De asemenea, o alternativă ar fi folosirea Eyelet intern, pentru training-ul angajaților. “Deja discutăm cu o companie care are în jur de 2.000 de angajați. Dezvoltăm un proiect pilot unde să facem o extensie de browser pentru angajații noi care să înțeleagă mai bine platforma internă”, spune Ionuț Demian.
Investiții și viitor pentru Eyelet
Eyelet a primit în total până acum 155.000 de euro investiții și urmărește la începutul acestui an să ridice o rundă de 500.000 de euro pentru a scala eforturile de achiziție în piață. Dincolo de aceste sume, cei doi fondatori au venit cu banii lor pentru a crea produsul, din faptul că făceau și consultanță pentru implementări diverse de software. De asemenea, Eyelet a fost și la Startup Spotlight, competiția pentru startup-uri organizată în cadrul How to Web 2022.
În clipa de față, la Eyelet lucrează 3 developeri, dar fondatorii vor să mai aducă încă doi și spun că au un drum mapat pentru următoarele 3 trimestre pentru dezvoltarea produsului.
Produsul s-a dezvoltat și prin postarea lui pe Product Hunt, platforma unde startup-urile își pot promova produsele în fața comunității. A fost un succes acolo și le-a adus utilizatori noi, dar 60%, spune Ionuț, deja din rețeaua lor formată.
Pe lângă investiție și creșterea echipei, cei doi fondatori se uită și la piață, pentru că în urma pandemiei a fost o creștere a nevoii de unelte digitale și de optimizare.
“Suntem în piața de Digital Adoption Solutions și sunt destule alte produse. Am folosit produsele acestea, am fost și noi clienții lor, dar vrem să mergem un pic mai departe, să includem în soluție multă automatizare și partea de Analytics”, explică Ionuț Demian.
Astfel, el vrea să creeze o platformă End-to-End de customer success, nu doar de digital adoption.