Dacă algoritmul Google rămâne un mister, Facebook încearcă să fie transparent și să-ți arate de ce vezi o anumită postare. Facebook introduce o opțiune numită "Why am I seeing this post?" unde-ți arată modul în care o postare a ajuns pe News Feed-ul tău, poate în funcție de interacțiuni, prietenie, grupuri comune sau popularitate generală pe Facebook.

Facebook avea o funcție de acest tip încă din 2014, dar doar pentru reclame. Pentru versiunea făcută special pentru prieteni, Facebook le oferă utilizatorilor și posibilitatea de a modifica interacțiunile și ceea ce vor vedea pe viitor. De exemplu, dacă vezi prea mult postările cuiva, dar nu vrei să-i dai Unfollow (să nu le mai vezi deloc), poți să elimini niște legături din conexiunile voastre.

În plus, poți să vezi cum ai interacționat cu cineva în ultima vreme. Pe lângă schimbările cu prietenii, Facebook rafinează "Why am I seeing this ad?" pentru a vedea dacă advertiserul a lucrat cu un alt partener de marketing pentru a rula reclama.

Pe lângă aceste informații, Facebook Ad Library îți oferă detaliat toate reclamele pe care le rulează o pagină în acel moment. Poți să verifici pagini politice și nu numai pentru a vedea care sunt postările plătite.