Media comenzilor anuale pentru fiecare client a depășit cifra 4, în timp ce media numărului de produse este de peste 9 articole.

Coșul mediu a păstrat, de asemenea, trendul pozitiv și a fost de aproximativ 315 lei. Cea mai importantă evoluție a înregistrat-o, însă, canalul preferat pentru plasarea de comenzi, aplicația Fashion Days.

Explorarea imediată a întregii oferte Fashion Days, prin intermediul aplicației pentru mobil, a fost unul dintre principalii factori de creștere în 2018. 60% dintre comenzi au fost plasate prin intermediul acestei platforme, cu 20% mai multe față de 2017. Accesul facil si rapid la aplicație, oricând și oriunde, s-a regăsit și în numărul de comenzi per client, aproape 5, în medie, față de doar 2,6 din desktop.

”Succesul aplicației Fashion Days nu este unul întâmplător, ne-am dat seama încă de acum câțiva ani că această platformă este direcția pe care trebuie să ne consolidăm eforturile. Mai mult de 60% dintre români dețin și accesează Internetul de pe un smartphone, astfel că e absolut normal să își dorească să ajungă cât mai rapid și mai simplu la produsele Fashion Days. Ceea ce le-am și oferit, prin dezvoltarea unei aplicații ușor de folosit, cu funcționalități constant îmbunătățite, care contribuie la calitatea experienței de shopping. Și, iată, pentru prima dată, numărul de comenzi din aplicația pentru mobil este mult peste cel generat de către desktop”, spune Robert Berza, General Manager Fashion Days.

Fashion Days - produse comandate

Și stilurile cele mai căutate de către clienți s-au modificat, astfel că, în 2018, articolele vestimentare destinate unui mod de viață activ au fost cele mai atractive. Încălțămintea și accesoriile sport se află pe primul loc în topul celor mai comandate produse, atât în cazul femeilor cât și al bărbaților.

Topul celor mai achiziționate produse păstrează linia unui stil de viață sportiv:

  1. Pantofi sport Puma – 1.959 de perechi
  2. Cizme de iarnă Trespass – 1.821 de perechi
  3. Teniși Converse – 1.215 de perechi

De altfel și în cazul celor mai adăugate articole în wishlist, pe primele locuri se află brandurile Puma, Adidas și Converse. Iar în ceea ce privește cei mai utilizați termeni de căutare, aceștia au fost „ceas”, „Adidas”, „teniși”, „încălțăminte Guess” și „jeans”.

Topul zonelor din care s-au făcut comenzi

București și Ilfov rămân zonele cu cele mai multe comenzi plasate. Astfel, clienții din Capitală au efectuat 42% din totalul comenzilor. Dintre acestea, 75% au fost livrate rapid, respectiv în aceeași zi sau a doua zi. La nivelul țării, 58% dintre colete au ajuns la destinație a doua zi.

Includerea showroom-urilor eMAG în procesul de retur a făcut ca peste 40% dintre retururile din București să fie făcute într-una dintre cele 3 locații de acest tip. Returul în showroom-urile eMAG oferă clientului posibilitatea de a primi banii pe loc, dacă plata a fost făcută ramburs, și mult mai rapid decât procesul standard, în condițiile altor modalități de plată. În țară, în orașele unde există astfel de locații, procentul este de aproximativ 15%.

Cel mai așteptat eveniment de sale al anului, Black Friday, a însemnat o creștere-record pentru Fashion Days, de aproape 45% față de ediția precedentă. Interesul românilor pentru această zi s-a regăsit și în dimensiunea comenzilor, cea mai numeroasă conținând 113 produse. La nivelul întregului an, cea mai mare achiziție a valorat 20.439 de lei.