Anul acesta, Fashion Days lansează un alt tip de Black Friday – „Ediția de bun simț” – și încurajează clienții să doneze hainele pe care nu le mai poartă și, în paralel, să se bucure de articolele achiziționate de pe Fashion Days, la reduceri de până la 80%. În felul acesta, nu doar că se vor bucura de cele mai bune dealuri din an, dar pot face și o faptă bună.

Nouă containere de donații vor fi amplasate începând cu data de 8 noiembrie în orașele București, Cluj, Brașov și Constanța, unde clienții pot lăsa hainele.

Fashion Days va asigura procesul de colectare, igienizare și transport către Asociația Banca de Haine, urmând să fie livrate apoi către comunități care au mare nevoie de ele. Angajamentul este unul pe termen lung, retailerul urmând să dezvolte rețeaua și noi parteneriate în perioada imediat următoare, dar și pe parcursul anului 2021. Astfel, oficialii Fashion Days intenționează ca din 2021 să pună la dispoziția consumatorilor dornici să facă donații și propria rețea de lockere Easybox, precum și rețeaua de curieri.

” Din 8 noiembrie vor fi 9 containere disponibile pentru colectarea hainelor. Toți oamenii care vor intra în aplicație și pe site vor găsi o pagină dedicată acestui proiect, iar dacă nu pot ajunge la acele containere, care știm, sunt prea puține, dar lucrăm să creștem numărul lor, hainele pot fi trimise inclusiv prin curier spre Banca de haine. Logistic ne vom ocupa noi de tot”, ne-au precizat oficialii Fashion Days în cadrul unei conferințe de presă care a avut loc online ieri și în cadrul căreia au anunțat detalii despre campania Black Friday din acest an, precum și detalii despre piața de fashion în anul 2020.

Black Friday, cea mai populară căutare a românilor pe Google

Cu o notorietate de peste 90% în rândul românilor, evenimentul Black Friday 2020 va marca unul dintre cei mai semnificativi ani pentru comerțul online. Anul acesta, aproape 60% dintre românii care știu de acest eveniment intenționează să cumpere de Black Friday.

”Dacă anul trecut am înregistrat aproximativ 150.000 de comenzi pe parcursul celor 3 zile de Black Friday, anul acesta estimăm că vom avea o creștere de 50% a numărului de comenzi. Contextul pandemic a adus o schimbare evidentă în comportamentul de consum al românilor și a redefinit segmentul e-commerce, ducând la o creștere semnificativă a ponderii online din totalul pieței de fashion – estimăm noi la peste 30% în acest final de an și început de 2021. De asemenea, estimăm că până în seara zilei de joi, 12 noiembrie, vor fi predate curierilor pentru livrare zeci de mii de produse și comenzi”, a declarat Robert Berza, General Manager Fashion Days.

Detalii despre campania de Black Friday 2020 a Fashion Days puteți citi aici.

Black Friday, ”oxigenul” retailerilor în 2020

În opinia sa, întreaga piața de retail are nevoie de evenimentul de Black Friday din acest an ”ca de aer”. ”Dacă nici acum nu vor vinde, cred că este posibil să vedem ieșiri din piață în următoarele luni”, a adăugat Berza.

Bazându-se pe informații din studii realizate recent, Berza estimează că săptămâna de Black Friday ar putea aduce un plus de 35% comparativ cu 2019 pe întreaga piață de fashion de la noi. ”Cred că vor fi peste 500.000 de comenzi online în această săptămână”, spune el, după ce anterior prezentase studii potrivit cărora în primăvara acestui an, retailul s-a dus la nivelul din 2016, însă a crescut din nou pe lunile de vară.

”Suntem în context de pandemie, iar ceea ce vedem în acest moment, la nivele de 2020, este că întregul an este unul al șocurilor. Totuși, din vară de când piața a început să crească ușor, semnele bune au continuat și până în septembrie”.

Potrivit studiilor realizate la nivel internațional, tendințele arată că abia în 2021 retailul dee modă va ajunge la valoarea din 2019, China fiind prima în care valorile vor crește.

Totuși, partea bună pentru comercianții de fashion a fost că în aceste luni s-a accelerat foarte mult consumul online, clienții schimbându-și obiceiurile de consum. Astfel, circa 79% dintre români au comandat online în lunile aprilie și mai.

Cum a mers mai departe Fashion Days în 2020

În ceea ce privește Fashion Days, în noua normalitate Berza spune că la început și-au schimbat planurile cel puțin o dată pe săptămână încercând să găsească cea mai bună soluție pentru a rămâne relevanți pentru consumatori. Astfel, până acum au reușit să ajungă pe locul 3 în clasamentul top of mind în rândul consumatorilor mizând pe încrederea acestora. Iar aici au comunicat cu transparență și au scos în evidență viteza: livrare next day, procesarea rapidă a retururilor.

În plus, au adus noi branduri în sezonul de primăvară-vară pentru mai multe categorii. ”Erau discuții cu unele dintre aceste branduri, însă pandemia a accelerat procesul de onboarding”, a mai spus Robert Berza.

Din acest an, Fashion Days a adus și branduri românești pe platformă, pentru a încuraja designerii locali. Acum sunt 36 de branduri în Romanian Corner, cu o valoare lunară a vânzărilor de circa 500.000 de lei, iar Fashion Days este în discuții cu 20 de noi branduri românești pentru listarea pe platformă în decembrie 2020-martie 2021.

Date Fashion Days pentru aprilie-octombrie:

Clienți noi: 192.000, plus 96% față de 2019

Apps active: 678.000, plus 103% față de 2019

% venituri din apps: 70%, plus 6% față de 2019

”Black Friday va aduce o creștere substanțială, sper să ne apropiem de 900.000 de aplicații active înainte de debutul Black Friday”, a menționat general managerul Fashion Days.