Rățușca cea urâtă a segmentului de gadgeturi refuză să se dea bătută chiar dacă ceasurile inteligente ale brandurilor mari precum Apple sau Samsung nu sunt tocmai pe placul consumatorilor. Tocmai de aceea, compania de consultanță International Data Corporation (IDC) anunță un plus de 3,1% al cererii pentru gadgeturi purtabile în ultimele trei luni, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

smartwatch-828786_1920

Astfel, în trimestrul trei al acestui an, producătorii de tehnologie wearable au livrat 23 de milioane de dispozitive purtabile. Însă gadgeturile care au reușit să ridice acest segment de piață au fost aproape în exclusivitate brățările de fitness (cotă de 85% din livrări).

Producători precum Fitbit (5,3 mil. unități), Garmin (1,3 mil. unități) sau Xiaomi (3,8 mil. unități) - ale căror produse se regăsesc și la nivel local - au raportat creșteri mai mari de 10%, în timp ce nișa smartwatch-urilor abia a reușit să se mențină pe linie de plutire.

Chiar dacă vânzările au plonjat cu 70% în ultimul an, Apple este încă liderul segmentului de smartwatch-uri cu 1,1 milioane de unități Apple Watch vândute în vara acestui an (în trimestrul al treilea din 2015, compania vindea aproape 4 milioane de ceasuri inteigente).

În ceea ce privește Samsung, compania și-a dublat numărul de ceasuri smart vândute, cu toate că analiștii IDC sunt de părere că reușita sa s-a datorat doar vânzării la pachet a modelelor Gear Fit 2 și Icon X alături de telefoanele sale, în special Note 7 (deși phableturile au fost rechemate de Samsung, clienții au putut să își păstreze ceasurile inteligente).

Așa că dacă vă gândiți să dezvoltați aplicații pentru zona de wearables, poate ar fi mai bine să vă regândiți strategia. Se pare că ceasurile inteligente, cel puțin în variantele actuale, nu sunt așa de cool precum credeau producătorii lor.

idc-wearables-q3-2016