Lectură de 3 min

FigVision, românii care vor să automatizeze designul de produs repetitiv 🎥

Abonează-te pe  
Automatizarea atinge toate verticalele de business astăzi, inclusiv cea a designerilor de produs care de multe ori fac activități repetitive. FigVision este un startup românesc care automatizează acest lucru. Ideea lor de business a fost câștigătare în cadrul Spotlight, unde 40 de startup-uri au făcut un pitch. Acum sunt în negociere pentru investiția de 350.000 de euro.

Ascultă podcastul

Ascultă interviurile în avanpremieră în format audio pe orice platformă dorești - Apple, Spotify sau altele.

Abonează-te la podcast

Ascultă discuția aceasta în format de podcast pe canalul nostru disponibil pe orice platformă folosiți. Click aici pentru a descoperi și alte interviuri.


FigVision este un produs care construiește componente pentru platforma Figma în câteva secunde, pornind de la o imagine. Folosește inteligența artificială pentru a face asta. Practic, de la o imagine, se pot crea nenumărate designuri care să fie folosite în Figma.

Asta elimină munca repetitivă a designerilor de produs. Noi am discutat cu fondatorul soluției, Andrei Manolache, într-un interviu după How to Web 2024.

Poți urmări toată discuția în clipul de mai sus de pe YouTube și nu uita să te abonezi la canalul nostru.


Ce face FigVision?

  • Produsul lor ajută designerii de produs să transforme imagini în componente funcționale, automatizând astfel procesul de design și reducând timpul necesar pentru dezvoltarea de website-uri și campanii de marketing.

"Când faci un software sau ești o companie multinațională, lucrezi cu mai mulți clienți și fiecare vrea ceva separat. Tu trebuie să refaci mereu același website, să pui butoane, culori diferite. Un software ca acesta al nostru permite să creezi o librărie de componente și să translatezi 100 de site-uri ca să le folosești după aceea ca model", spune Andrei Manolache, unul dintre cofondatorii FigVision.

  • Cu ajutorul unui asemenea program un designer nu va mai petrece 4 ore pe zi ca să asambleze un site, ci 10-15 minute.

"Am avut asemenea experiență anterioară, lucram la Oracle, am fost acolo 4 ani de zile. Marea problemă era că trebuia să refacem mereu aceleași componente pentru soluții diferite, ba de banking, capital management și dacă aveam ceva să automatizeze procesul care nu implica nimic creativ, puteam să ne concentrăm să testăm cu utilizatorii, să aducem valoare", mai spune fondatorul FigVision.

  • Astfel, specialiștii nu mai trebuie să o ia de la zero de fiecare dată când fac un produs.
  • Utilizatorii pot folosi software-ul FigVision pentru a crea rapid site-uri sau a modifica layout-uri existente fără a avea cunoștințe avansate de design sau programare.
  • FigVision se bazează pe tehnologia AI pentru a automatiza și adăuga context designului, ceea ce îl face eficient și adaptabil pentru diferite tipuri de website-uri și aplicații.
  • Astfel, poți să-i dai softului FigVision o imagine a site-ului, să zicem, și să recreeze designul, indiferent de brand, ulterior designerii ocupându-se de lucrurile mai importante
  • Startup-ul dorește să extindă funcționalitatea produsului și să-l ofere gratuit companiilor ca pilot, cu intenția de a atrage ulterior clienți plătitori.

"Totul se bazează astăzi pe template-uri. Dar tot trebuie să înțelegi cum să muți lucruri pe ecran să să le aliniezi. Cu noi lucrez cu un model de AI. Evident, poți să faci și lucruri manual, dar toată ideea este să simplificăm acest proces mai mult decât este acum", spune Andrei Manolache

Investiție de 350.000 de euro după How to Web, rundă totală de investiții de 800.000 de euro

  • Investiția suplimentară de 750.000-800.000 euro va fi utilizată în principal pentru dezvoltarea produsului și recrutarea unor specialiști, ținând cont de importanța AI și a designului vizual.

"Inovația noastră vine din faptul că nu trebuie să plătești 50 de dolari pentru fiecare template pentru fiecare produs. Ci plătești un abonament lunar la FigVision și ai un organizator de context și elemente cu care să lucrezi zi de zi", spune Andrei Manolache.

  • În momentul acesta FigVision are un proof of concept care merge pe web. Compania a făcut un demo pe care-l arată oamenilor de produs, designerilor.

"Vom merge pe viitor către companiile multinaționale și către specialiștii de produs care să ne testeze software-ul, iar ulterior vrem să avem un abonament lunar pentru companii", spune Manolache.

  • 80% din runda de investiții se vor duce către dezvoltarea produsului cu o echipă mică de câțiva oameni.

“Nu avem nevoie de mai mulți bani pentru că dezvoltăm un produs de AI specializat, nu cum sunt Chat GPT, Mistral și altele care vor să facă de toată și costă enorm să le antrenezi. Noi facem ceva superspecializat, așa că nu vom avea nevoie de investiții enorme în partea de antrenare", spune Manolache.

  • Planurile de viitor includ testarea produsului la scară enterprise, cu accent pe multinaționale și agenții de design, și dezvoltarea afacerii pe plan internațional
  • FigVision se axează pe crearea de valoare practicabilă și utilitară pentru utilizatori, având ca scop pe termen lung stabilirea unei poziții dominante pe piața de design digital.


Citeste mai departe:
mai multe despre:

Pe aceeasi tema: