bValue a făcut peste 40 de investiții și a efectuat peste 15 exit-uri de succes în regiunea Europei Centrale și de Est.

Piața din România a atras anterior atenția bValue, ei fiind investitori în startup-ul de medicină RayScape, unde au investit 1 milion de euro.

Rayscape este o platformă românească AI/ML de radiologie. De asemenea, bValue a mai investit 650.000 de euro în Aggero, un instrument de ascultare video AI pentru social media, util agențiilor care vor să afle opinia influencerilor despre produsele clienților.

Fondul bValue își propune să se poziționeze ca o nouă clasă de active - capital de creștere – în nișa dintre capitalul de risc și private equity. Investițiile se concentrează pe firme care cresc și care au primit finanțare early stage și au demonstrat o dezvoltare semnificativă.

“Căutăm afaceri în creștere, dar cu EBITDA profitabil, cu venituri de cel puțin 10 milioane de lei. Concurăm cu fonduri de private equity și permitem antreprenorilor să păstreze controlul companiei”, a explicat Maciej Balsewicz, fondatorul fondului bValue.

Până în 2027, fondul își propune să aibă în portofoliu 8-12 companii, investind 5-15 milioane de euro în fiecare în schimbul a 15-40% din acțiuni.

Anul acesta, fondul a investit deja în Sportano, un magazin online de sport care oferă echipamente, îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii pentru toate tipurile de activități în 12 țări europene, inclusiv România. bValue va aloca aproximativ 15 milioane euro pentru două tranzacții noi în 2024 și 25 milioane euro în anul următor.

Conform declarațiilor fondului, bValue urmăresc companii la intersecția dintre servicii și produse, care ajută firmele în procesul de digitalizare, precum și securitate cibernetică. Practic lideri locali cu aspirații globale, care au posibilitatea de a consolida piața.