FoodKit.ro e o afacere care încearcă să ofere o soluție celor care vor să mănânce sănătos, dar eficient și nu au timp să gătească acasă, dar nu vor nici mâncare livrată de la restaurantele din oraș. Practic, oamenii pot să facă un abonament și primesc o cutie cu produse livrate sub vid care pot fi încălzite și consumate. Iar de curând produsele Foodkit au ajuns și în retail, în rețeaua Mega Image.

FoodKit.ro are un meniu de preparate pregătite sous vide și introduse în pungi speciale care apoi pot fi încălzite în apă caldă sau conținutul poate fi încălzit la microunde. La final, cei care apelează la FoodKit.ro pot să mănânce un piept de pui sănătos, proaspăt, dar într-un interval de timp redus.

Cum s-a schimbat Foodkit în pandemie

De la începutul lansării, Foodkit a adăugat noi meniuri și a schimbat lucruri în funcție de feedback-ul utilizatorilor. Pîslă spune că pe timpul pandemiei comenzile nu au fost afectate, ba chiar dimpotrivă, au crescut.

„Am observat că mulți clienți care-și comandau mesele la birou, au schimbat adresa cu cea de acasă și au crescut numărul de produse comandate săptămânal”, spune fondatorul Foodkit.

În momentul de față recurența lunară e de 67%, dar Foodkit vrea să ajungă la 80%. Acest lucru înseamnă să aibă oameni care să aibă abonamente constante de la o lună la alta. „Volumul lunar de produse vândute este de 10.000”, spune Pîslă.

Legat de schimbările din meniu, acesta a fost diversificat. „O parte din clienții recurenți ne-au dat feedback că ar dori să schimbăm mai des meniul, deoarece comandă săptămânal și vor să experimenteze gusturi noi, iar alții ne-au sugerat să creștem diversitatea”, spune Pîslă.

În momentul de față, Foodkit are 100 de rețete noi și a ajuns la un total de 250 de rețete pe care le poate oferi oamenilor, dar urmează să mai adauge produse.

Clientul standard al Foodkit are vârsta cuprinsă între 25 și 40 de ani, e manager, antreprenor, freelancer și un venit mediu spre mare. Cei care comandă de la Foodkit nu au timp mult, dar vor să aibă un meniu controlat și în care să calculeze caloriile.

Trecerea în retail

Modelul de business inițial se baza pe comenzile acasă sau la birou ale oamenilor, dar Foodkit a vrut să se extindă și să ofere produsul și celor care ajuns în supermarket, dar nu au timp să gătească foarte mult.

„Produsul nostru a fost simplu de adaptat, având nevoie doar de un alt tip de ambalaj. Momentan suntem listați în 30 de magazine Mega Image din București, iar urmează să ne extindem numărul de magazine”, explică Mihai Pîslă.

Produsele Foodkit ajung la raft a doua zi după producție și au organizate mai multe zile de livrare pe săptămână.

Nevoie de investiție pe mai departe

Foodkit e un startup în căutare de investiție. Conform lui Mihai Pîslă, pentru următorii 3 ani au nevoie de o investiție de 500.000 de euro pentru scalarea business-ului. Foodkit plănuiește să se extindă și în alte lanțuri de supermarketuri și să lanseze un magazin Foodkit pilot.

Echipa Foodkit e formată din 16 angajați plus colaboratori, iar producția se face în Sectorul 6 unde prepară peste 70 de produse care sunt combinate în 35 de mese complete.

„Suntem pregătiți pentru o rundă de finanțare și urmează să avem discuții cu mai mulți investitori interesați. Investitorii sunt atrași de potențialul de scalare al business-ului, iar în următorul an vrem să penetrăm mai multe canale de vânzare, cum ar fi HoReCa, corporate și magazinele Foodkit francizabile”, spune Mihai Pîslă.

„Pe piața de HoReCa venim cu o soluție simplă prin care orice locație care nu are bucătărie poate fi transformată într-un restaurant, fără investiții suplimentare. Vom pune la dispoziție un meniu de food variat, cu produse premium”, spune Mihai.

Vorbind despre presupunerile pe care le-au avut la începutul afacerii și care nu au funcționat atât de bine, Mihai menționează că la început Foodkit s-a concentrat pe numărul de kilocalorii și ingredientele simple.

„După o perioadă am descoperit că oamenii doresc ca mesele să fie gustoase și să simtă plăcere când mănâncă. Am adus în echipă un chef bucătar cu experiență și focusul s-a mutat pe gust și experiență culinară. Dar am păstrat atributele mâncării sănătoase”, explică Pîslă.