Noul produs, un AI Copilot antrenat cu date reale din comportamentul consumatorilor, le permite retailerilor să transforme fiecare magazin într-un „radar” inteligent al planului de aprovizionare, de marketing dar și al nevoilor comunității.

Platforma analizează în timp real milioane de tranzacții zilnice, identifică tipare de consum și generează insight-uri utile pentru optimizarea aprovizionării, sortimentației, strategiei comerciale și de marketing.

Cum funcționează Copilotul AI

„Copilotul nostru aduce în retailul fizic viteza și ușurința în utilizare a unui AI conversațional standard, dar are un diferențiator major: este alimentat exclusiv cu date colectate din comportamente reale, analizate în rețelele de magazine partenere. Asta înseamnă că retailerii pot înțelege, cu un nivel de acuratețe fără precedent, ce își doresc, sau nu, clienții lor, în fiecare moment al zilei, în fiecare locație”, a declarat Dan Marc, CEO și cofondator Footprints AI.

În primele cinci luni din 2025, Footprints AI a procesat peste 2,5 miliarde de tranzacții generate de peste 25 de milioane de cumpărători din Europa Centrală și de Est.

Soluția integrează și un mecanism de feedback direct din partea clienților, prin intermediul aplicației retailerului, unde aceștia pot semnala produsele pe care și le doresc. Retailerii pot reacționa rapid, cu oferte personalizate, notificări relevante sau introducând noi SKU-uri adaptate cererii specifice din fiecare locație.

Extindere internațională și parteneriate strategice

Odată cu lansarea Copilotului AI, Footprints AI își continuă expansiunea internațională prin licențierea software-ului și a modelului de business către partenerii strategici.

Compania a semnat recent un parteneriat major cu Studenac, cel mai mare retailer alimentar din Croația, cu peste 1.400 de magazine. În plus, platforma este deja activă în Polonia, Estonia, Letonia, Lituania, iar în România, Altex și Carrefour – cu aprox. 600 magazine în total – sunt cei mai recenți jucători care au intrat în ecosistemul Footprints AI.

Platforma este oferită gratuit retailerilor parteneri, iar datele sunt strict anonimizate. Modelul de business se bazează pe monetizarea insight-urilor prin campanii de retail media targetate, în baza datelor comportamentale din magazine, derulate și finanțate de branduri și agenții.

Până în prezent, Footprints AI a livrat peste 3.500 de campanii de retail media pentru branduri de top și a derulat parteneriate cu mai mult de 50 de agenții media. Soluțiile oferite includ reclame personalizate la raft, radio in-store, afișaj pe bonuri și ecrane de plată – tactici moderne susținute de o tehnologie capabilă să integreze și să analizeze în profunzime comportamentele de cumpărare ce rezultă din analiza datelor oferite de miliarde de tranzacții.

Dezvoltarea platformei a început în 2018 și s-a îmbunătățit continuu, dezvoltarea fiind susținută de o echipă de 50 de specialiști.

Retail media are o valoare estimată de peste 100 de miliarde de dolari la nivel global până în 2026, conform unui raport Boston Consulting Group. Footprints AI își propune să devină un lider regional în acest segment.

În România, piața este estimată la aproximativ 15 milioane euro, echivalentul a 1,5-2% din întreagă piață de publicitate, dar are un potențial de scalare de 3-4x în următorii ani, odată cu adopția tehnologiei create de Footprints AI și a dezvoltării ecosistemului de parteneri.

Creștere exponențială, estimări pentru 2025

În 2024, Footprints AI a generat de șase ori mai multe venituri comparativ cu 2023 și a încheiat anul cu o rețea de retaileri activi care acoperă peste 3.000 de locații. Pentru 2025, compania estimează o creștere de peste cinci ori a veniturilor, grație extinderii regionale și apariției de noi verticale de business.

La începutul anului, compania a atras o investiție de 2,3 milioane de euro, destinată extinderii internaționale și accelerării dezvoltării tehnologice, prin integrarea de funcționalități avansate de inteligență artificială, automatizare, scalabilitate și securitate a datelor.