Abonează-te pe YouTube
Fii primul care vede review-urile și cele mai interesante noutăți din domeniul tehnologiei și inovației.
Vezi în avanpremieră
Pachetul include funcții avansate de upscaling neural, ray tracing accelerat prin machine learning și generare de cadre pentru o experiență mai fluidă în rezoluție 4K.
Noua versiune aduce o actualizare completă a ecosistemului FSR, prin integrarea unor componente bazate pe rețele neuronale dedicate procesării grafice. Tehnologia este optimizată pentru plăcile video Radeon RX 9000, bazate pe arhitectura RDNA 4, și va fi disponibilă în peste 200 de jocuri programate pentru 2025.
Tehnologii ML pentru upscaling, ray tracing și frame generation
FSR „Redstone” include mai multe module dezvoltate cu ajutorul modelelor de machine learning antrenate pe acceleratoarele AMD Instinct. Printre acestea se numără FSR Radiance Caching, FSR Ray Regeneration, noua generație de upscaling neural și un sistem de generare de cadre. Obiectivul principal al pachetului este creșterea performanței și reducerea artefactelor vizuale, menținând claritatea scenelor complexe.
Radiance Caching și Ray Regeneration: procesare mai rapidă pentru ray tracing
FSR Radiance Caching introduce un sistem neural care poate anticipa radianța în fazele inițiale ale procesării razelor, reducând timpul necesar pentru calculul iluminării globale. Potrivit AMD, această abordare accelerează ray tracing-ul fără pierderi de calitate. Funcția este deja disponibilă pentru dezvoltatori, urmând să fie integrată în primele jocuri în 2026.
De asemenea, FSR Ray Regeneration este un denoiser bazat pe rețele neuronale care reconstruiește detalii și texturi în reflexii, umbre și iluminare generate prin ray tracing. Tehnologia este utilizată în prezent în Call of Duty: Black Ops 7 și este compatibilă exclusiv cu plăcile Radeon RX 9000.
Noul FSR Upscaling, succesorul FSR 4, utilizează un model complet ML care transformă fluxurile video cu rezoluție redusă în imagini comparabile cu randarea nativă 4K. Funcția poate fi activată fie din driverul plăcii grafice, fie din jocurile care suportă FSR 3.1 sau versiuni ulterioare.
Modulul FSR Frame Generation completează pachetul prin generarea de cadre intermediare cu latență redusă, folosind rețele neuronale optimizate pentru mișcare rapidă. AMD afirmă că sistemul oferă o fluiditate mai bună și o reducere vizibilă a artefactelor apărute în versiunile anterioare.
Conform testelor interne realizate de AMD, FSR „Redstone” poate îmbunătăți performanța cu până la 4,7 ori în titlurile rulate la 4K cu ray tracing activ pe Radeon RX 9070 XT. Creșterea este obținută prin combinarea upscaling-ului ML, frame generation-ului și ray regeneration-ului. În jocuri precum Cyberpunk 2077, God of War: Ragnarok, Hogwarts Legacy, Grand Theft Auto V și The Talos Principle: Reawakened, compania raportează un câștig mediu de aproximativ 3,3 ori față de randarea nativă 4K.
FSR „Redstone” marchează tranziția AMD către un model de procesare grafică bazat pe machine learning. Noul pachet combină upscaling-ul neural, accelerarea ML pentru ray tracing și generarea inteligentă de cadre, oferind o alternativă competitivă la soluțiile existente pe piață.