Datele Gartner arată că 45% dintre respondenți se află în faza de testare a inteligenței artificiale generative, iar alți 10% au implementat soluții de inteligență artificială generativă în exploatare.

Aceasta reprezintă o creștere semnificativă față de un sondaj Gartner efectuat în martie și aprilie 2023, în care doar 15% dintre respondenți se aflau în faza de testare a inteligenței artificiale generative și 4% erau în exploatare.

"Organizațiile nu doar discută despre inteligența artificială generativă - ei investesc timp, bani și resurse pentru a o dezvolta și a obține rezultate în afaceri", a declarat Frances Karamouzis, Distinguished VP Analyst la Gartner. "De fapt, 55% dintre organizații au raportat că au crescut investițiile în inteligența artificială generativă de la momentul în care a devenit publică acum zece luni. Inteligența artificială generativă este acum pe agenda directorilor executivi și a consiliilor de administrație, deoarece aceștia încearcă să profite de potențialul transformator al acestei tehnologii."

Sondajul a inclus 1,419 de respondenți care au participat la un webinar Gartner în septembrie 2023, discutând costurile și riscurile întreprinderilor legate de inteligența artificială generativă. Rezultatele acestui sondaj nu reprezintă descoperiri globale sau întregul piață.

Investițiile în inteligența artificială generativă merită riscul

78% dintre respondenți cred că beneficiile inteligenței artificiale generative depășesc riscurile. Aceasta este o valoare mai mare decât cei 68% care au raportat această opinie în sondajul anterior.

"Executivii adoptă o poziție mai curajoasă în ceea ce privește inteligența artificială generativă pe măsură ce văd modurile profunde în care aceasta poate stimula inovația, optimizarea și perturbarea", a spus Karamouzis. "Liderii din domeniul afacerilor și IT înțeleg că abordarea «așteptăm și vedem» este mai riscul decât investiția."

Sondajul a arătat că 45% dintre întreprinderi își extind investițiile în inteligența artificială generativă pe mai multe funcții de afaceri, dintre care 22% se extind pe mai mult de trei funcții diferite. Dezvoltarea software-ului este funcția cu cea mai mare rată de adoptare sau investiții în inteligența artificială generativă, urmată îndeaproape de marketing și servicii pentru clienți.

Inițiativele de creștere au fost menționate ca principala preocupare de business a investițiilor în inteligența artificială generativă de către 30% dintre respondenți, urmate de optimizarea costurilor (26%) și experiența clienților/retentarea (24%).

"Multe organizații și-au început călătoria lor în domeniul inteligenței artificiale cu o supraspecializare în optimizarea costurilor și eficiență", a spus Karamouzis. "Companiile inteligente au depășit această fază și au orientat inițiativele spre eficacitate, valoare cuantificabilă și agilitate în produse și servicii. Acest lucru asigură vizibilitate, încredere și sinergie între părțile interesate și, cel mai important, aliniere cu rezultatele de afaceri."