Magazinele online sunt dispuse să investească în învățarea automată și în instrumentele AI menite să reducă pierderile și să sporească fidelizarea și satisfacția clienților.

Cum folosesc retailerii AI pe platformele lor online

În 2020 s-a înregistrat o mare tendință de democratizare și răspândire a AI în e-commerce. În timp ce în trecut doar giganții de comerț electronic foloseau algoritmi de învățare automată (ML) pentru a afla tendințele vânzărilor, acum chiar și micii comercianți sunt dispuși să folosească AI și ML pentru a înțelege piața dinamică a modei, ceea ce le poate oferi șanse mai mari de a avea mai mult succes.

Potrivit informațiilor www.glami.ro, retailerii de modă online văd un potențial în folosirea AI mai ales pentru:

- Scăderea retururilor

Măsura greșită și croiala nepotrivită sunt încă printre principalele motive pentru returnarea produselor comandate online. AI poate ajuta, începând de la alegerea măsurii potrivite, pe baza achizițiilor anterioare și a produselor returnate. Mulți e-tailers iau în considerare, de asemenea, implementarea de dressing-uri virtuale, realitate virtuală cu posibilitatea ca un client să probeze produsele înainte de a le comanda, cu ajutorul camerei frontale a telefonului său.

- Personalizare și căutare inteligentă

Comerțul online de modă se dezvoltă constant și din ce în ce mai des clienții se confruntă cu o paralizie a alegerii, din cauza numărului mare de produse disponibile online ori incapacității de a găsi ceea ce își doresc. Când acest proces devine prea stresant, clienții părăsesc procesul de cumpărături. Cheia pentru a rezolva acest lucru este personalizarea - un client trebuie să vadă produsul care i-ar putea plăcea și să găsească foarte rapid ceea ce caută.

Una dintre modalitățile de a face acest lucru este căutarea prin imagini, un instrument deja activ pe toate platformele GLAMI. Utilizatorul poate face o fotografie și apoi poate găsi aceeași ținută sau o ținută similară pe care o poate achiziționa. Acest lucru este benefic nu numai pentru clienți - căutarea prin imagini pe GLAMI a dublat rata de conversie pentru produsele căutate, un atu semnificativ pentru magazinele online partenere.

- Asistență clienți

Chatbots și asistenții vocali sunt din ce în ce mai căutați de comercianții români în online, mai ales că se estimează că asistenții virtuali AI ar putea reduce costurile de customer support cu 30%.

- Evaluări ale inventarului și ale cererii de produse

AI va fi utilizat în continuare pentru a prezice vânzările, tendințele și modificările în cererea de produse, prin monitorizarea rețelelor sociale și a altor surse de date.

Investiția în AI - studiu de caz GLAMI

Încă de la izbucnirea pandemiei Covid-19, 47% dintre operatorii online și-au menținut investițiile în instrumente de inteligență artificială, iar 30% dintre comercianți sunt de fapt dispuși să crească aceste investiții.

Ca parte a aceleiași analize, prin AI se obțin creșteri în rata de satisfacție a clienților (+25%), pierderi mai mici și reduceri semnificative ale costurilor.

GLAMI, fiind primul motor de căutare de modă online din România, unește sute de magazine într-un singur loc. Mii de produse sunt adăugate în catalog în fiecare zi, așadar AI a devenit parte din procesele zilnice ale jucătorului e-commerce.

Mai mult, echipa dedicată de dezvoltatori AI GLAMI a aflat că prin introducerea automatizării pentru a clasifica produsele, pe baza imaginii și descrierilor, precum și pentru a personaliza experiența clientului online, prin afișarea produselor relevante, pe baza istoricului și comportamentului de navigare, munca a peste 100 de persoane - salariați full-time este economisită, AI ducând și la creșterea conversiilor și sesiunilor, reducând în același timp bounce rate-ul.