Google Campus Warsaw este un program de accelerare care acceptă startup-uri nu foarte dezvoltate, care se mută în Polonia, muncesc de la Google Campus și primesc mentorat și ajutor de la Google pentru a crește.

Programul va închide perioada de aplicații pe 25 februarie și se pot înscrie inclusiv startup-uri din România. Pe 1-9 martie vor fi interviurile online, iar pe 23 aprilie startup-urile se mută în campusul din Varșovia. Programul durează șase luni. Startup-urile nu plătesc nimic, iar Google nu ia procente din afaceri.

Rafal Plutecki e șeful Google Campus. Programul a terminat prima ediție deja, la care nu au fost startup-uri românești.

Te poți înscrie la Google Campus la acest link.

Statistici Google Campus

În cei doi ani de când a fost deschis, Google Campus a atras mai multe startup-uri care au creat, în total, 1.000 de joburi și au primit 14 milioane de euro în finanțări.

Cei care vor fi acceptați la program intră și în rețeaua Google For Entrepreneurs, care are 55 de spații de coworking în toată lumea. Datele statistice sunt optimiste: venitul lor mediu a crescut cu 137%, finanțările cu 44%, iar numărul de joburi create cu 28%.

Cine are acces la campus?

“Invităm orice startup din Europa Centrală și de Est care are un produs validat de clienți și minimum de venit să aplice. De exemplu, am acceptat startup-uri care aveau venituri lunare de 1.000 de dolari, dar aveau un pilot în mai multe țări și clienți mulțumiți. Ne uităm la calitatea echipei și la potențialul produsului de a ajunge în toată lumea”, a declarat în exclusivitate pentru start-up.ro Rafal Plutecki.

Urmărim toate tehnologiile care duc la produse scalabile. În termeni de verticale, am avut fintech, marketing-tech, VR, tehnologii antiîmbătrânire, sănătate feminină și SaaS. Dar ne uităm și spre alte domenii”, a explicat Plutecki.

Acces la o rețea globală

Cum urmărește Google succesul unui asemenea program din care nu câștigă bani, ci, cel mult, pe termen lung parteneriate și startup-uri în care să investească sau pe care să le cumpere.

“Ne uităm la creșterea veniturilor, joburile create și câtă finanțare au primit ulterior programului. Aspirația noastră e să construim campioni globali, deci ne uităm spre generarea de venituri internaționalizate, nu doar locale. Lucrăm cu echipele pentru a atinge din ce în ce mai multe piețe”, spune Plutecki.

După finalizarea procesului de accelerare din Google Campus și ziua de pitching, startup-urile rămân în această rețea creată. Pentru că Google are 7 asemenea campusuri în toată lumea, iar alumni pot avea acces la o rețea puternică de persoane care să-i ajute.

Avantaj pentru Polonia

Obiectivul Google e să creeze startup-uri globale, dar Polonia profită de pe urmă deschiderii companiei. Și la momentul lansării Google Campus am fost invidioși că nu s-a deschis așa ceva și în România.

Google spune că nu vrea să intervină foarte mult în viața startup-urilor și nici nu vrea să le influențeze decizia de localizare. Cu toate acestea, sunt startup-uri din străinătate care au stat pe mai departe în Polonia. De exemplu, OscarSenior, un startup din Brno (Cehia), a participat în prima ediție a Gogole Campus și doi dintre fondatori s-au mutat la Varșovia, în timp ce oamenii tehnici au rămas în Brno. În timpul programului, OscarSenior s-a extins în Franța și Hong Kong.