Din joacă la o platformă-joc pentru chitariști

Călin Ștefănescu este unul dintre cei patru fondatori care ne-a spus despre GuitarGround, pe care ni l-a prezentat pe scurt ca pe un startup din Târgu-Mureș cu ambiții gobale.

Călin nu este la primul lui startup, iar pe toate le-a construit doar pe fundamentele pasiunilor care-l interesau. A avut un startup pentru snowboarderi și apoi s-a îndreptat spre zona de HR, unde a construit The Happy Recruiter. Și GuitarGround a pornit tot dintr-o curiozitate și o joacă.

”Procesul a fost mai atipic față de modul în care am dezvoltat alte startup-uri în ultimii ani. Nu am pornit cu o intenție clară de business, ci mai degrabă dintr-o joacă: hai să facem o platformă unde chitariștii își pot compara abilitățile, își pot vedea evoluția și să fie totul ca un joc. Dar, cum se spune, dacă nu știi unde vrei să ajungi, e posibil să fi ajuns deja acolo. Ne întâlneam periodic la o cafea împreună cu co-fondatorii, discuții faine, dar nu foarte productive și am decis să intrăm în startup mode: să înțelegem concret ce problemă putem rezolva pentru chitariști și guitar lovers, dacă există piață și dacă putem monetiza asta.”

Echipa alături de care a decis să vadă dacă această joacă are și o miză este formată din Rikhárd, Levente, Dragoș și Călin, alături de Ken Morse, care este shareholder și Board Advisor. Pe lângă echipa fondatoare, au o echipă de marketing și dezvoltare care lucrează constant la produs.

Modul startup pe care l-au activat a presupus să vadă dacă au o problemă pe care joaca lor o poate rezolva. Iar aceasta a venit prin observație personală, dar și prin semnalarea publicului pentru care construiau, și anume chitariștii.

Astfel, problema era deja bifată, aceasta era fragmentarea: ”chitariștii sunt peste tot în social media, practic nu cred că există o platformă fără ei, dar se diluează complet în mulțimea uriașă de informații. Chiar și dacă ești un chitarist foarte bun, cu potențial de a avea o audiență de sute de mii de oameni, ai nevoie să înțelegi algoritmi, trenduri, optimizări. Talentul și munca nu mai sunt suficiente”, ne explică Călin.

Așa că acum aveau și planul setat: să ofere o scenă globala dedicată chitariștilor și fanilor.

”Guitar Ground este o scenă globală dedicată chitariștilor și celor care iubesc muzica. Este o platformă prin care chitariștii pot cânta din sufrageria lor în fața a sute de mii sau chiar milioane de oameni. Într-un fel, orice chitarist creativ și original poate avea aceeași audiență ca The Rolling Stones la Copacabana sau Travis Scott în Fortnite.”

Startup rafinat cu feedback de la 5000 de chitariști

Au lansat soluția lor în aprilie 2025, direct în 26 de țări. Iar feedback-ul a venit imediat, de la peste 5.000 de chitariști din întreaga lume din SUA, Europa, Asia, Australia, Africa și America de Sud. Și nu au avut doar feedback, dar și adevărate palme, tocmai pentru că s-au bazat destul de mult pe presupuneri. Dar feedback-ul i-a ajutat să rafineze produsul.

”Deși avem experiență în construcția de startup-uri, am făcut una dintre cele mai răspândite greșeli: nu am măsurat suficient înainte. Se spune că nu ar trebui să scrii o linie de cod până nu vorbești cu 100 de oameni care îți vor folosi produsul”, ne explică cofondatorul.

”Am învățat mult din această lecție și acum avem o imagine clară asupra pieței globale de chitariști și a fanilor chitarelor. Piața este enormă, cei de la Fender au un studiu care arată că aproximativ 700 de milioane de oameni au avut contact cu acest instrument. Estimativ, există în jur de 50 de milioane de chitariști activi.”

Iar pentru aceștia GuitarGround vine cu o ofertă clară:

  • chitariștii pot urca pe Stage, unde lumea îi poate urmări, aprecia, distribui munca lor artistică
  • pot intra în challenge-uri pentru a-și testa stilul cu alți chitariști
  • pot cânta în Jam Room, împreună cu chitariști din toată lumea
  • din Q1 2026 vom lansa evenimente speciale cu premii

”Astfel fiecare chitarist găsește ceva care îl motivează: vizibilitate, competiție, comunitate, recunoaștere sau pur și simplu plăcerea de a cânta sau de a asculta muzică”, completează Călin.

O piață secundară este și cea B2B, a producătorilor de instrumente, device-uri, software, sound systems, companii de evenimente, până la agenții de management muzical și multe altele.

Unificarea audiențelor și a jucătorilor din raionul ”chitară and cp.” a venit după ce echipa GuitarGround a analizat fiecare zonă pentru a înțelege potențialul de chitariști și bugetul necesar pentru a ajunge la ei.

Spațiu complet pentru chitariști și industrie

După faza inițială, echipa estimează o durată de încă doi ani pentru a ajunge la nivelul de platformă pe care și-l doresc. ”Chiar dacă folosim AI, implementarea întregului roadmap necesită timp. În această etapă, finanțăm noi, co-fondatorii, toate costurile de dezvoltare și plănuim să continuăm așa o perioadă. Vizăm primele venituri la mijlocul anului viitor.”

Utilizatorii și ascultătorii de chitară reprezintă peste 10% din populația planetei, ne spune Călin, dar monetizarea este clar bazată pe publicul B2B.

Pentru companiile din industria muzicală, GuitarGround va funcționa ca un spațiu de advertising foarte bine targetat. Vor avea și o sursă de venit B2C, pentru chitariștii care vor să avanseze mai rapid, dar ce contează mai mult decât monetizarea chitariștilor este calitatea comunității.

”Vrem ca și companiile de muzică, impresariatele, agențiile de management artistic, organizatorii de evenimente și trupele să poată găsi chitariști oriunde în lume și să îi poată contacta și contracta direct.”

Pentru publicul activ și meloman, chitarișii vor avea o scenă, evenimente, turnee cu premii, sponsori și, cel mai important o audiență globală.

”Dacă Fortnite a adus 18 milioane de oameni la Travis Scott, și noi putem aduce 27 milioane de oameni să asiste la un eveniment, mai ales că unii chitariști au deja audiențe semnificative.”

Bootstrapping este principala sursă de finanțare a startup-ului acum. Dar GuitarGround a început deja interacțiunile cu potențiali investitori, dar chiar și primul pitch a avut și un sfat valoros: să nu se grăbească cu finanțarea și să dea equity în companie. Ceea ce l-a adus și un pic de claritate pe următorii pași: să crească și să adune feedback de la chitariști.

Așa că pentru Călin, cofondator GuitarGround, sesiunile de pitching, după cel puțin 100 de experiențe similare, au ajuns să fie mai distractive. Asta pentru că: ”nu suntem presați de cash. Cunoaștem destul de bine ce caută investitorii și ce tip de investitor căutăm și noi. Privim fiecare pitch ca pe un proces de învățare. Un investitor bun, chiar dacă nu investește, îți oferă feedback valoros și te ajută să vezi dacă există compatibilitate și viziune comună. În plus, acum nu ar fi momentul potrivit pentru o investiție; evaluarea companiei ar fi încă mică și ne-am dilua prea mult. Vom avea un investitor onboard, dar nu mai devreme de a doua parte a lui 2027.”

Așa că acum știu ce au de făcut. Se concentrează pe produs și pe chitariști. Poate vor adăuga și alte instrumente în viitor, nu le exclud, dar ce știu pentru ceea ce va veni este:

”Avem un obiectiv clar: să ajungem la 1 milion de chitariști pe platformă până la finalul lui 2027 și la zeci de milioane de iubitori de chitară. Acesta va fi primul pas care demonstrează că Guitar Ground are potențial real de a deveni unicorn. Vrem ca Guitar Ground să devină scena globală unde chitariștii sunt descoperiți, apreciați și recompensați și credem că în 5-6 ani poate deveni o companie globală cu impact real în industria muzicală.”