Cele mai interesante lucruri pe care le-am scris pe start-up.ro în perioada 14 - 18 iulie le poți găsi mai jos cu link.
Materialele săptămânii pe start-up.ro
Evenimente despre care trebuie să știi
- Speaker la Mind your Business 2025: Florentina Tomoiu, Signal Iduna
- Conferința de produs Prow Conference are loc pe 24 octombrie la Timișoara | Fondatorul Mind the Product printre speakeri
Startup-uri, finanțări și tranzacții
- Cele mai mari 10 runde de finanțare din Europa în prima jumătate a anului 2025
- Hackathonul NASA Space Apps Challenge: înscrieri deschise cu soluții... universale
- ROCA vinde pachetul de 20% din producătorul de lactate Artesana către fondul Booster Capital
- Industria de venture capital în T2 2025: 1 din 2 dolari, investiți în startup-uri de AI
- MaintainX, startup-ul lui Chris Țurlică, evaluare de 2,5 mld. $ după o investiție de 150 mil.$
- Console, startup de asistență AI pentru suport IT, fondat de românul Andrei Șerban primește o finanțare de 6,2 mil. de dolari
Antreprenori din România
- Platforma de eCommerce care îți face vocea auzită într-o piață aglomerată. Studiu de caz: Vanilla Days
- Ciprian Stancu, Republica BIO: ”răbdarea te învață că nu vei lua întotdeauna decizia cea mai bună”
- Business-ul de IT care a spus „stop!” și a refuzat să mai crească
- David Achim, Make IT in Oradea: ”Să fii naiv ajută, dar poate fi și periculos în business"
Tehnologie și gadgeturi
- #NOHACK Dictionary – Ce este controlul parental, ”asistentul” care te ajută să-ți protejezi copiii în mediul online?
- REVIEW Samsung Galaxy Fold 7: 10 lucruri bune și un păcat capital
- REVIEW OnePlus Nord 5 - renunță la metal pentru plastic. Dar a făcut bine?
- Ray Tracing vs Path Tracing: vezi cum arată grafica viitorului în Doom The Dark Ages
- RTX 5090 ROG Astral Gold Edition este cea mai scumpă placă video din istorie
Nu putem acoperi toate știrile din domeniu, nici nu ne propunem.
Din acest motiv, vă oferim un nou format, mai simplu, mai eficient, care se întoarce la originile jurnalismului: știrea de coloană.
Iată informațiile pe care le-am ratat sau nu au ajuns să fie un material de sine stătător.
Berarii artizanali de la Ground Zero, creștere de 45% în primul semestru
Producătorul de bere artizanală Ground Zero a încheiat primul semestru din 2025 cu o creștere de 45% față de aceeași perioadă a anului trecut, susținută de adaptarea portofoliului către sortimente de larg consum și consolidarea prezenței în retailul specializat. Rezultatul vine după un T1 în care compania raportase deja un avans de 25%.
Taproom-ul Ground Zero din Piața Universității, un spațiu de 200 mp cu peste 20 de beri la draft, a înregistrat o creștere de 50% a vânzărilor în prima jumătate a anului 2025. Locația funcționează ca principal canal de testare pentru noile sortimente și atrage constant atât public local, cât și turiști interesați de segmentul craft beer.
Edenred are un nou Head of Growth din România inclusiv pentru piața din Japonia
Matei Ciobanu a preluat funcția de Director de Creștere și Dezvoltare Edenred, Europa de Est & Japonia, începând cu 1 iulie 2025. În noul său rol, va conduce operațiunile în cele șapte piețe din Europa de Est și Japonia - Turcia, Grecia, Bulgaria, Polonia, Cehia, Slovacia, Japonia - supervizând direct directorii generali ai acestor entități.
Matei s-a alăturat companiei Edenred în 2021 și, înainte de această numire, a ocupat funcția de Director de Strategie și Dezvoltare a Afacerii pentru Europa și America Hispanică.
Ana Opriță, Dorin Boerescu | 2Performant | "Ne pregătim de o majorare de capital de 6,25 de milioane de lei și extindere internațională"
Gabriela Lupaș-Țicu, noul CEO al NN Asigurări
NN anunță numirea Gabrielei Lupaș-Țicu în funcția de Director General al NN Asigurări, în urma aprobării în cadrul ședinței Consiliului Autoritatății de Supraveghere Financiară (ASF) din data de 16 iulie 2025, Gabriela va conduce activitatea companiei cu un focus strategic pe accelerarea dezvoltării segmentului de asigurări generale (non-life). În paralel, va rămâne în continuare implicată și în aria de marketing și operațiuni pentru NN Asigurări de Viață, segment pe care l-a condus din 2019.
Cu peste 25 de ani de experiență în roluri de conducere în companii internaționale, Gabriela s-a alăturat echipei NN în anul 2019, în funcția de Chief Customer Officer. În această perioadă, a contribuit semnificativ la transformarea digitală a NN Asigurări de Viață, dezvoltând noi modele de lucru, soluții automatizate și experiențe relevante pentru clienți.
Două treimi din români doar "se descurcă" când vine vorba de facturi lunare
Aproape două treimi dintre românii (63%) care au participat la sondajul Voice of the Consumer 2025 realizat de PwC afirmă că ”se descurcă financiar” și își pot achita toate facturile lunare, dar le rămân foarte puțini bani sau deloc pentru economii sau activități recreative.
În plus, mai mult de 3 din 10 consumatori sunt în căutarea unui raport calitate-preț optim și spun că schimbă mărcile în principal pentru beneficii financiare, dar și din dorința de a găsi un gust mai bun.
În același timp, consumatorii preferă produsele locale deoarece sunt percepute ca fiind mai sănătoase și că susțin economia locală, 62%, respectiv 45% dintre respondenți invocând aceste motive. De altfel, 53% dintre respondenți preferă produse locale, în timp ce 47% optează pentru opțiuni internaționale mai ieftine.
Interesul pentru automobile hibride se dublează în România
Piața auto din România și-a menținut dinamica pozitivă în primul semestru din 2025, consolidându-și evoluția în comparație cu perioada similară a anului trecut. Conform datelor analizate de Autovit.ro, cea mai mare platformă auto online din România, valoarea totală a ofertelor de mașini noi și rulate listate în intervalul ianuarie - iunie 2025 a depășit pragul de 2,5 miliarde de euro, față de 2,3 miliarde de euro în aceeași perioadă a anului 2024, marcând o creștere de 8,7%.
SUV-urile continuă să ocupe primul loc în topul preferințelor românilor, reprezentând 38% din totalul anunțurilor postate pe platformă și cumulând peste 28 de milioane de vizualizări în primul semestru.
Totodată, cel mai spectaculos salt a fost înregistrat de automobilele plug-in hybrid, care au avansat de la 2.913 anunțuri în primul semestru 2024 la 6.375 anunțuri în 2025, o creștere impresionantă de 119%. Această dublare de volum indică o tranziție accelerată către mobilitatea alternativă, susținută atât de politicile guvernamentale, cât și de conștientizarea crescândă a românilor asupra beneficiilor tehnologiilor hibride.
Instrument pentru extinderea internațională a magazinelor online
Packeta România lansează „Cross border guide for success” – un instrument operațional cu valoare practică și aplicabilă pentru magazinele online care urmăresc extinderea vânzărilor în afara țării. Ghidul sintetizează direcțiile-cheie pe care sellerii români să le urmeze pentru a activa pe piețele internaționale și reunește expertiza Packeta România în logistică, marketplace-uri și localizare comercială, oferind o viziune unitară asupra expansiunii transfrontaliere.
Packeta România recomandă abordarea piețelor apropiate logistic și cultural, în care există deja cerere pentru produse din România și unde Packeta are o infrastructură matură. Ungaria este una dintre cele mai accesibile opțiuni – atât prin proximitate, cât și prin prezența marketplace-urilor. Cehia și Slovacia sunt piețe stabile, cu clienți care preferă livrarea în puncte pick-up și care sunt obișnuiți cu comenzi din afara țării. Polonia este o piață în expansiune, în care clienții reacționează bine la prețuri competitive, iar Germania, deși sofisticată, oferă volume mari și putere de cumpărare, pentru branduri care pot livra repede și corect.
Ghidul este disponibil în format digital, și poate fi solicitat direct de la Packeta România. Conținutul său va fi actualizat periodic, în funcție de modificările legislative, comportamentele de consum și noile parteneriate logistice din ecosistemul Packeta.
Suport pentru internaționalizarea afacerilor de la DPD România
DPD România vine în sprijinul companiilor românești care vor să se extindă internațional, cu DPD Regional CEE – o soluție logistică pentru livrări și retururi rapide în opt țări din Europa Centrală și de Est: Bulgaria, Grecia, Ungaria, Polonia, Slovacia, Slovenia, Cehia și Croația.
Cu un timp de tranzit între 2 și 5 zile lucrătoare și acces la o rețea extinsă OOH de peste 130.000 de lockere și puncte fixe, serviciul DPD Regional CEE devine un partener de încredere pentru companiile care doresc să își crească vânzările și să intre pe piețe dinamice, cu potențial ridicat.
Pentru companiile care își propun să intre pe piața CEE, DPD recomandă Bulgaria și Ungaria ca destinații inițiale, datorită proximității geografice și similitudinilor culturale. În cazul Poloniei și Cehiei, unde competiția este mai intensă, se recomandă accentul pe calitate și livrări flexibile, iar pentru Grecia, se recomandă o planificare logistică suplimentară de 2-3 zile, pentru zonele insulare.
Brandul de ciocolată Poem Chocolat se extinde în București
Poem Chocolat, un brand românesc de ciocolată artizanală, a deschis prima locație din Capitală, unde clienții pot găsi praline artizanale, figurine din ciocolată și macarons. Locația din București este în Piața Amzei (Calea Victoriei 122) și e rezultatul unei investiții de 500.000 lei.
În 2024, Poem Chocolat și-a consolidat businessul cu o investiție de 14 milioane lei în Brăila. Proiectul a implicat achiziționarea și renovarea completă a unui imobil monument istoric și a presupus crearea unui laborator și un concept de cafenea, ciocolaterie, gelaterie și cofetărie. Această investiție strategică permite producerea și comercializarea unor creații complexe.
Pentru locația din Capitală, Poem Chocolat estimează că va vinde într-un an peste 3 tone de ciocolată prelucrată și transformată în produse finale și va aduce un plus de 1,35 milioane de lei în cifra de afaceri. Per total, compania estimează o cifră de afaceri de 18 milioane de lei pentru 2025. Odată cu extinderea în București, numărul total de angajați ajunge la 60.
Betty Ice crește producția de înghețată la 20 de milioane de litri anual
Betty Ice, unul dintre cei mai mari producători de înghețată din România își propune să ajungă la peste 20 de milioane de litri produși anual în fabrica de la Suceava.
”Piața de înghețată din România se află pe un trend ascendent de câțiva ani. În 2024, românii au consumat în medie 3 litri de înghețată pe cap de locuitor – cu 20% mai mult față de 2019, așa cum arată studiile. Cererea atinge nivelul cel mai ridicat în lunile de vară, cu un vârf între mai și iulie, însă în ultimii ani am observat o creștere a numărului de consumatori care aleg înghețata și în extrasezon. Acest lucru ne motivează să investim constant în extinderea capacității de producție locală, în a aduce inovații relevante în piață și în dezvoltarea de noi arome pentru ca fiecare înghețată să ofere o experiență unică” a spus Irina Urechean, General Manager Romania & Moldova, The Magnum Ice Cream Company, așa cum este cunoscută acum divizia de înghețată a Unilever, aflată în proces de separare până la finalul acestui an .
Pentru a face față cererii tot mai mari din ultimii ani, compania a investit doar în perioada 2024-2025 peste 4 milioane de euro în modernizarea liniei de producție și eficientizarea proceselor din fabrică prin adoptarea unor soluții tehnice moderne, eficiente energetic și prietenoase cu mediul. Această sumă ce se adaugă celor 12 milioane de euro investite deja de companie începând cu anul 2019.
Trei sferturi din români cred că AI poate reduce corupția
Astfel, 72% dintre români cred că AI-ul ar putea contribui la reducerea corupției și la creșterea transparenței în instituțiile publice, dintre care 44,5% consideră că este nevoie în același timp și de reforme structurale și măsuri de control suplimentare, arată datele celui mai recent studiu realizat de RoCoach și Novel Research. Aproape 27% dintre respondenți susțin că utilizarea AI-ului în administrația publică poate ajuta, dar deciziile trebuie să rămână umane.
Doar 5% dintre participanții la studiu consideră că AI-ul nu va avea niciun impact în sistemul public. Temerile legate de posibile efecte negative, cum ar fi lipsa transparenței sau lipsa responsabilității, sunt exprimate de doar 15,2% dintre români. În schimb, 23,6% cred că AI-ul poate ajuta la simplificarea procedurilor și la reducerea birocrației.