Mai sus este un interviu video. E posibil ca uneori să nu-l vezi, mai ales dacă ai dat click de pe LinkedIn pe mobile. Dacă-l vezi, dă click și ascultă-l pentru o varianta integrală. Mai jos găsești rezumatul principalelor idei ale interviului start-up.ro.


Idea Morph e un startup românesc care a dezvoltat o platform─â unde zeci, sute sau chiar mii de oameni pot face brainstorming. ╚śi acest lucru e greu online. A╚Ťi intrat vreodat─â pe un forum?

Idea Morph s-a n─âscut în pandemie, atunci când idea╚Ťia s-a mutat din s─âlile companiilor în fa╚Ťa ecranului. Iar oamenii aveau nevoie de o unealt─â care s─â-i ajute, de un facilitator online.

Pân─â-n momentul de fa╚Ť─â, startup-ul a atras 300.000 de euro finan╚Ťare prin granturi Innovation Norway, are venituri ╚Öi a lucrat cu Salt Bank pentru lansarea aplica╚Ťiei dedicate neob─âncii române╚Öti, parte a grupului Banca Transilvania. Acolo au fost 2.300 de utilizatori cu 5.000 de idei care au fost transformate apoi în ceea ce este ast─âzi aplica╚Ťia.

Idea Morph e o platform─â care poate fi folosit─â de startup-uri sau companii ╚Öi face un brainstorming ghidat, automat, care poate ajuta angaja╚Ťii s─â deblocheze creativitatea.

C─ât─âlina B─ânuleasa a lucrat la ING Bank pân─â în 2016 pentru dezvoltarea aplica╚Ťiei Home Bank. De asemenea, a lucrat la EA Sports pentru dezvoltarea FIFA World Cup 2018, este cofondatoare la Design Thinking Society ╚Öi fondatoare The School of Design.

Dragoș Niculescu este CTO și cofondator al Idea Morph și anterior a făcut parte din echipa Fitbit care s-a ocupat de detectarea și monitorizarea somnului utilizatorilor.

Cum difer─â Idea Morph de o aplica╚Ťie obi╚Önuit─â unde se pot strânge informa╚Ťii sau unde po╚Ťi discuta? Prin uneltele disponibile.

"Trecem oamenii printr-o perioad─â de studiu, le oferim materiale, set─âm contextul necesar pentru procesul de idea╚Ťie. Ulterior au o perioad─â la dispozi╚Ťie în care s─â adauge idei, s─â-╚Öi spun─â opinia, iar la final avem o parte de votare. E foarte important ╚Öi ca procesul s─â fie anonim, ca s─â nu judec─âm omul, ci ideea", explic─â în cadrul discu╚Ťiei C─ât─âlina B─ânuleasa.

Procesul Idea Morph poate avea un facilitator, acum online, dar poate s─â exclud─â nevoia unuia.

De asemenea, un alt ajutor suplimentar adus de Idea Idea Morph sunt a╚Öa-numitele pachete de inspira╚Ťie, care s─â permit─â oamenilor s─â aib─â un context de la care s─â plece.

"Creativitatea de ast─âzi se face dup─â procese scrise uneori în anii ‘60, din publicitate. Dar tu ai nevoie s─â fii expus la exemple ca s─â în╚Ťelegi problema. Ai nevoie s─â vezi cum o fac al╚Ťii, ce fac cei de ast─âzi. Aducem trenduri, cum fac al╚Ťii din industria ta", spune C─ât─âlina B─ânuleasa.

În momentul de fa╚Ť─â produsul este folosit ╚Öi are clien╚Ťi pl─âtitori, iar România a fost o pia╚Ť─â de început.

"Ne-am concentrat s─â facem produsul s─â fie func╚Ťional ╚Öi opera╚Ťional în România din prisma re╚Ťelei pe care o avem. E mai simplu s─â atragem clien╚Ťi, s─â convingem. Focusul va fi din toamn─â s─â atac─âm pia╚Ťa interna╚Ťional─â. Toate resursele noastre s-au dus în a face produsul stabil, func╚Ťional 100%, iar acum ne vom concentra s─â ne extindem interna╚Ťional", spune B─ânuleasa.

Iat─â ce vei afla din discu╚Ťia cu C─ât─âlina ╚Öi cu Drago╚Ö în clipul de mai sus.

De asemenea, o alt─â variant─â e s─â ascul╚Ťi acest interviu în format de podcast, dând click aici. Po╚Ťi alege platforma de streaming potrivit─â pentru tine.

Originile Idea Morph

  • Ideea pentru Idea Morph a venit înainte de pandemie, când C─ât─âlina B─ânuleasa f─âcea consultan╚Ť─â pentru companii mari ╚Öi le ajuta s─â genereze idei într-un spa╚Ťiu fizic, ca facilitator
  • Pandemia a for╚Ťat o tranzi╚Ťie de la brainstorming-ul fizic la cel digital, provocând dificult─â╚Ťi în men╚Ťinerea creativit─â╚Ťii în fa╚Ťa ecranelor.
  • Idea Morph automatizeaz─â multe procese manuale ╚Öi aduce materialele necesare digitaliz─ârii procesului creativ, permi╚Ťând facilitarea ╚Öi crearea ideilor f─âr─â necesitatea unui ghid fizic
  • Conceptul Idea Morph s-a n─âscut ╚Öi de la concluzia c─â dac─â într-un spa╚Ťiu fizic ideile veneau într-un timp standard, în spa╚Ťiul virtual acestea vin "async", adic─â în momente diferite

Cum func╚Ťioneaz─â Idea Morph pentru generarea de idei

  • Procesul Idea Morph include o perioad─â de studiu pentru utilizatori, ad─âugarea ideilor personale, votarea anonim─â ╚Öi extragerea celor mai bune informa╚Ťii din sesiuni.
  • Utilizatorii pot folosi Idea Morph cu facilitatori sau f─âr─â, deoarece platforma automatizeaz─â multe dintre sarcinile manuale asociate facilitatorilor tradi╚Ťionali.
  • Inspira╚Ťia ╚Öi ghidarea utilizatorilor sunt ajutate de exemple ╚Öi referin╚Ťe din alte industrii, care sunt aduse în platform─â pentru a stimula creativitatea.
  • Pentru a fi accesibil, Idea Morph include elemente de inteligen╚Ť─â artificial─â pentru facilitatea de inspira╚Ťie ╚Öi ghidare personalizat─â pentru utilizatori.
  • AI-ul nu este destinat s─â înlocuiasc─â creativitatea uman─â, ci s─â o sprijine ╚Öi s─â împing─â utilizatorii bloca╚Ťi s─â î╚Öi continue procesul creativ. De multe ori oamenii au idei, dar sunt bloca╚Ťi în a le exprima. Sau au prea multe ╚Öi nu ╚Ötiu pe care s─â le aleag─â.
  • Companiile pot folosi Idea Morph atât pentru colectarea de idei de la clien╚Ťi, cât ╚Öi pentru procese interne, variind de la stabilirea priorit─â╚Ťilor de afaceri pân─â la dezvoltarea de noi produse.

Cum convingi companiile s─â adopte o unealt─â digital─â pentru idea╚Ťie

  • Procesul de onboarding pentru Idea Morph este simplificat pentru a facilita adoptarea rapid─â, dar poate necesita ini╚Ťial convingerea companiilor s─â încerce noi metode de brainstorming digital.
  • Idea Morph este destinat firmelor care necesit─â dinamism ╚Öi inova╚Ťie frecvent─â, oferindu-le posibilitatea de a adapta rapid idei noi într-o pia╚Ť─â în schimbare.
  • Produsul poate fi pentru companii enterprise în procesul de idea╚Ťie sau de research de pia╚Ť─â
  • Produsul a fost dezvoltat cu ajutorul granturilor norvegiene ╚Öi are deja venituri din pia╚Ťa româneasc─â, dar vizeaz─â extinderea interna╚Ťional─â.
  • Pre╚Ťul abonamentelor este structurat pentru a oferi flexibilitate, de la planuri gratuite pentru startup-uri ╚Öi echipe mici, pân─â la abonamente customizate pentru agen╚Ťii ╚Öi facilitatori.

Idea Morph a fost folosit de Salt Bank în procesul de lansare

  • Idea Morph a fost unealta folosit─â intern de Salt Bank pentru dezvoltarea produsului s─âu, o nou─â banc─â digital─â
  • Startup-ul a avut mii de useri într-un timp foarte scurt în acest proces