Care este aceasta? Ei bine, un grup de oameni de știință a analizat, folosind inteligența artificială, diferite tipuri de date de la artiști, regizori și savanți, iar concluzia lor este aceea că firile creative experimentează foarte mult cu idei, formate, abordări, înainte de a se dedica unui anumit stil.
De exemplu, Jackson Pollock a realizat majoritatea picturilor sale celebre prin picurare și scurgere între 1947 și 1950. Însă înainte de asta el a desenat, a realizat printuri și a făcut crochiuri suprarealiste. Peter Jackson a realizat diferite tipuri de filme (biografie, horror, comedie) înainte să cunoască succesul cu trilogia The Lord of the Rings.
Pentru mine această idee are sens deoarece înainte de a avea succes într-un domeniu anume, într-un stil anume, ai nevoie să experimentezi cât mai multe tehnici, tehnologii, metode, să descoperi ce ți se potrivește cel mai bine și ce anume poți aplica scopului tău.. Apoi, cu toată această experiență din diferite domenii poți să faci ceva nou, ceva care altfel ți-ar fi fost imposibil de realizat.
Cred că asta s-ar putea preta și la domeniul antreprenoriatului. De exemplu, înainte să faci un app care să revoluționeze educația din România, poate ar fi cazul să fi fost implicat într-o anumite măsură în sistemul de educație, să ai ceva experiență cu dezvoltarea unei aplicații (chiar și a unui joc Android), cu atragerea unor clienți, cu zona marketing și PR, toate parte a unui întreg la care aspiri, în definitiv, pentru a deveni un antreprenor complet și conectat la realitate.
Revenind la ceea ce spunea Tavi într-un newsletter anterior, să nu-ți fie frică să accepți tot felul de oportunități chiar dacă nu-ți aduc bani și oferă doar expunere. Cu fiecare nouă experiență, cu fiecare nouă încercare, aduni elementele necesare pentru a te duce în acel punct de explozie a creativității.