Programul se numește „Grow Romania with Google” și oferă o serie de instrumente, instruire, sfaturi specializate și colaborări importante cu instituții publice și private din țară pentru a sprijini antreprenorii, angajații și persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă.
Inițiativa Grow Romania with Google este construită pe 3 direcții:
- Susținerea IMM-urilor să-și crească afacerile, prin resurse și programe gratuite, precum și instrumente digitale care să le permită să ajungă la cât mai mulți clienți. Programe incluse: Google pentru IMM-uri și Exportă cu Google
- Dezvoltarea competențelor digitale, prin oferirea de cursuri și certificări disponibile tuturor pentru dezvoltarea carierei. O a doua componentă este susținerea educației prin instrumente digitale gratuite. Programe incluse: Google Atelierul Digital și Google for Education.
- Susținerea inovației: Google contribuie la creșterea ecosistemului de startup-uri românești și accelerează inovația în Inteligență Artificială și Cloud, pentru o productivitate crescută. Programe incluse: Google for Startups și AI pentru România
Această inițiativă este binevenită pentru România în condițiile în care nivelul de digitalizare este încă scăzut, comparativ cu alte state din UE. Doar 31% dintre adulți români au compentențe digitale de bază comparativ cu 51% în UE.
În același timp, pandemia a accelerat adopția serviciilor digitale și în această perioadă 7 din 10 români au folosit un serviciu digital, potrivit unui raport McKensey. Astfel, în acest moment, în România sunt 3,4 milioane de utilizatori de servicii digitale. De asemenea, economia digitală a țării cere într-un ritm rapid în primele luni ale anului, cu 1,6 ori mai rapid decât în anii anteriori.
Potrivit firmei de consultanță, economia digitală a României a fost estimată la 16,6 miliarde de euro în 2019, însă există un potențial mare, de a ajunge la 53,8 miliarde de euro în 2025.
Sectorul public a crescut cel mai bun în ceea ce privește adoptarea serviciilor digitale dintre toate sectoarele, apoi sectorul alimentar, urmat de sectorul de divertisment și social media. Cea mai slabă creștere a fost, după cum era de așteptat, înregistrată de sectorul de călătorii.
Grow Romania with Google este calibrată la ‘noul normal’ generat de pandemie: programe de pregătire exclusiv online, platforme pentru sprijinirea companiilor în activitatea online, educație online și accent pe inovație și AI. Pentru implementarea acestor programe, Google a încheiat parteneriate cu autorități guvernamentale (Ministerul Educației, Ministerul Economiei și Mediului de Afaceri), asociații (Consiliul IMM-urilor, Camere de Comerț), dar si alte entități (universități, ONG-uri, și acceleratoare de startup-uri).
„Grow Romania with Google este o continuare, extindere și adaptare a programelor Google derulate de România în cei 10 ani de când a fost deschis biroul local. Cea mai amplă inițiativă întreprinsă este Atelierul Digital, începută în 2016 și prin care Google a pregătit peste 200,000 profesioniști și companii în domeniul competențelor digital. Prin programele inițiativei Grow with Google vom accelera acest ritm, iar până la finalul anului viitor ne propunem să ajutăm 100.000 de români și companii să găsească locuri de muncă, să se digitalizeze și să crească”, a declarat Dan Oros, Head of Marketing Google Romania.
În ceea ce privește IMM-urile, jumătate dintre acestea nu au prezență online și doar 11% vând online, mai puțin decât media de 18% a Uniunii Europene.
„Criza creata de pandemie a accelerat utilizarea tehnologiei: acum tehnologia poate atenua impactul crizei. Scopul principal al noului nostru plan Grow Romania with Google este sprijinirea țării pentru a-și accelera redresarea economică și transformarea digitală. Se bazează pe angajamentele noastre anterioare și este un efort comun care nu poate fi făcut decât împreună. Noile abilități, noi instrumente și noi obiceiuri ne ajută deja să navigăm în viitor. Sunt încrezatoare să văd acest plan extins în următoarele săptămâni.”, a adăugat Elisabeta Moraru, Country Manager, Google.