Această sumă reprezintă o creștere de 26% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Totodată, compania a raportat și un profit net de 1,76 milioane lei (+16,85%).
Rezultatele înregistrate se datorează atât procesului de optimzare a resurselor cu privire la alocarea pe proiecte, cât și capacității crescute de mobilizare a echipei pentru a livra la un standard ridicat de calitate.
De asemenea, în trimestrul trei, Innobyte a atras doi clienți importanți pe zona de dezvoltare software.
Nu în ultimul rând, creșterea cererii pentru consultanță, automatizare, monitorizare, intervenție și mentenanță pentru magazine online au generat o creștere substanțială a business-ului companiei.
Pentru finalul anului 2021, Innobyte estimează ca se va apropia de pragul de 10 milioane lei cifră de afaceri, iar EBITDA va ajunge la 2.2 milioane de lei.
Totodată, compania a realizat o analiză a celor mai importante acțiuni pe care magazinele online trebuie să le întreprindă pentru a derula campanii de succes în cele mai aglomerate perioade ale anului din punct de vedere al vânzărilor: Black Friday, Cyber Monday, Singles Day, Crăciun.
Un vârf de vânzări gestionat incorect, în care magazinul online nu este pregătit corespunzător din punct de vedere tehnic, poate provoca pierderi semnificative pentru un business cu consecințe pe termen lung în ceea ce privește retenția sau atragerea de noi clienți.
Consumatorii români sunt din ce în ce mai familiarizați cu campaniile de reduceri, precum cele de Black Friday sau Christmas Sales, de aceea și exigențele lor sunt din ce în ce mai mari. Aceștia se așteaptă la un proces de navigare și cumpărare rapid, plăcut, fără erori sau timpi mari de așteptare.
Conform specialiștilor Innobyte, este important ca infrastructura IT a magazinelor online să fie pregătită să facă față unui spike de utilizatori, din acest motiv, este necesară o scalare corespunzătoare a acesteia pentru perioada de reduceri de sfârșit de an care începe, de obicei, cu Black Friday și se întinde pe perioada Crăciunului și a Anului Nou.
Performanța și scalabilitatea infrastructurii au un impact semnificativ în experiența oferită clienților, iar acest lucru este corelat cu volumul de vânzări. Pregătirea pentru această perioadă, începe, însă, cu mult timp înainte. În funcție de complexitatea acestora, specificațiile se clarifică și se implementează cu 2-3 luni înainte.
“Clienții solicită implementarea diverselor funcționalități și campanii care, de cele multe ori, sunt complexe, succesive, iar unele dintre ele vin din scurt și implică un termen rapid pentru implementare. Aceste perioade presupun un volum foarte mare de muncă într-un timp foarte scurt, iar atuul Innobyte este că avem o echipă agilă, care se adaptează rapid la astfel de cerințe”, a declarat Cătălin Bordei, Managing Partner Innobyte.
Un aspect foarte important este analiza infrastructurii actuale a magazinului online, ceea ce presupune monitorizarea infrastructurii, estimarea traficului în platformă, identificarea resurselor și soluțiilor potrivite.
Acțiunile ulterioare includ optimizări la nivelul bazelor de date și a serverelor, ajustarea memoriei cache a bazei de date, scalarea serverelor web, suplimentarea resurselor, efectuarea de stress tests, optimizarea infrastructurii, optimizarea experienței prin îmbunătățiri de UX și identificarea și remedierea eventualelor probleme privind vulnerabilitățile platformei.
“Comparativ cu anii trecuți, platformele și infrastructurile IT ale magazinelor online sunt mult mai stabile și performante. Majoritatea platformelor erau complet nefuncționale pentru perioade destul de îndelungate ca urmare a traficului mai mare de pe site sau a creșterii numărului de comenzi. A urmat apoi o perioadă în care platformele erau funcționale, dar se mișcau destul de lent. În ultimii 2-3 ani, majoritatea platformelor funcționează foarte bine ca urmare a investițiilor în infrastructuri și procese”, a menționat Alin Alexandru, CTO Innobyte.