Cǎtǎlin Bordei va participa ca speaker în cadrul European Digital Commerce 2024, care va avea loc pe 18 noiembrie, la Nord Events

Înscrie-te acum şi asigurǎ-ți prezența

În cadrul evenimentului! Retailerii se pot înscrie gratuit, iar celelalte categorii beneficiază de o reducere Early Bird de 30%.

În e-commerce apar mereu tendințe noi atât la nivel local, dar si la nivel european sau global, iar acestea influențează acțiunile magazinelor online din piața românească, fiind o piața care urmărește aceste tendințe.

“Sunt două trenduri mari care se întrevăd pentru prezent și viitorul apropiat: (1) Generalizarea - adică magazine online mari de tip marketplace care vor acapara piața și (2) Specializarea - magazine online mai mici, însă foarte specializate în nișele lor și care vor putea oferi servicii de foarte bună calitate și o gamă extinsă de produse din nișele respective”, spune el.

Pe lângă aceste tendințe generale, observăm și intenția magazinelor de a oferi platforme de loializare a clienților, mai ales în contextul în care piața de advertising este asaltată de reclamele platformelor chinezești, ceea ce duce la creșterea costurilor de publicitate.

“Nu lipsesc nici experiențele de tip omnichannel pentru business-urile care pot valorifica sinergiile între canalele online și cele offline, dar și personalizarea experienței de cumpărare și livrarea la lockere, un serviciu pe care toate magazinele care au produse potrivite ar trebui să-l testeze. Aș mai menționa și o zonă puțin mai tehnică, care se referă la platforme, și anume composable commerce.

În același timp, se observă de ceva vreme o tendință atât locală, cât și globală, de dezvoltare a platformelor online de vânzare B2B. Este un trend interesant și care câștigă tot mai multă tracțiune, deoarece business-urile încep să vadă avantajele acestor platforme și, în același timp, își pot muta focusul din operațional în creșterea afacerii”, mai spune Cǎtǎlin. Ce lipseşte pieței de e-commerce din România?

Piața de e-commerce din România este o piață matură. În ultimii ani, a trecut prin pandemie, perioadă în care s-a dezvoltat accelerat atât pe verticală, cât și pe orizontală, iar în perioada imediat următoare, ritmul de creștere s-a stabilizat.

Tendința generală a pieței va fi una de creștere în următorii ani, însă va fi o creștere într-un ritm de o singură cifră, probabil. Totuși, sunt industrii care vor experimenta cu siguranță creșteri mai mari, deoarece eCommerce-ul este acolo la început.

“Avem avantaje mari în România, fiind cea mai mare piață din regiune, ceea ce a permis multor business-uri să se dezvolte destul de mult pe plan local înainte de a se gândi la expansiunea în afara granițelor țării. Au fost investiții mari în multe magazine, atât în gama de produse și diversificarea acestora, cât și în platformele de eCommerce, marketing și livrarea produselor. Vedem și o preocupare tot mai mare pentru a oferi experiențe cât mai bune, omni-channel, dar și pentru a menține clienții angajați prin platforme de loializare. Acest lucru oferă o față mai prietenoasă a e-commerce-ului, care, împreună cu standardele ridicate de securitate, oferă tot mai multă încredere unui număr tot mai mare de oameni”.

Întotdeauna este loc de creștere și de îmbunătățire, așa că eu cred că mai putem lucra la know-how-ul din industrie, unde, din păcate, totul este lăsat în sarcina companiilor private, deoarece nu există programe de studii în această arie. Cred că putem îmbunătăți și curajul antreprenorilor și al managerilor acestor business-uri de a investi în creșterea acestui segment, considerându-l unul strategic în companie. Ar trebui să profite de potențialul mare al industriei de IT din România, care începe și ea să se maturizeze și poate oferi soluții performante și inovatoare”, spune Cǎtǎlin.

Ce subiecte doreşte sǎ atingǎ Cǎtǎlin Bordei în cadrul European Digital Commerce 2024?

“Cred că cel mai important mesaj pe care îl pot transmite este să aibă încredere în forțele proprii și în echipele lor. Digitalizarea afacerilor lor este un lucru care se va întâmpla mai devreme sau mai târziu, așa cum și intrarea în e-commerce (dacă nu sunt deja) este doar o chestiune de timp. Dacă nu ești în eCommerce sau nu acorzi o importanță strategică acestui domeniu, competitorii tăi vor fi și vor găsi tot mai multe canale prin care să vândă și să profite de sinergiile dintre aceste canale”.

“Innobyte, fiind unul dintre liderii pieței locale de dezvoltare eCommerce, este dedicată acestei misiuni prin încercarea de a educa piața și de a arăta companiilor cum pot face aceste lucruri eficient. Sunt convins că, împreună cu platforme de eCommerce precum VTEX, putem aduce un plus de valoare multor business-uri, atât în România, cât și în afara acesteia. Acest lucru este dovedit, nu este doar un gând al nostru. Doresc să transmit participanților la evenimentul EDC să profite de experții prezenți și să inițieze discuții, să schimbe opinii și experiențe”, încheie el.

Rezervǎ-ți ACUM locul în sala European Digital Commerce si profitǎ de o zi plinǎ de conținut, networking, întǎlneşte speakeri în premierǎ şi câştigǎ premii! Retailerii se pot înscrie gratuit, iar celelalte categorii beneficiază de o reducere Early Bird de 30%.