Cu toate că aplicaţia are numeroase funcţionalităţi utile specialiştilor din agenţiile SEO, poate fi folosită cu succes de toţi cei care doresc să posteze content SEO în diverse publicaţii din România (firme, freelanceri, experţi SEO).

InstaPress este un start-up cu capital 100% românesc care a dezvoltat o soluţie digitală inovatoare pentru marketerii ce fac SEO Off Page şi link building prin strategii şi campanii de advertoriale. Apariţia acestei noi aplicaţii în piaţă a fost deja salutata de agenţii SEO, firme şi publisheri care doresc să-şi monetizeze site-urile.

Fiind mai degrabă un single-point pentru rolurile implicate în implementarea campaniilor de advertoriale, InstaPress introduce noutatea de publicare imediată a articolelor, fără acordul instant, de multe ori redundant, al publisherului.

Dacă publisherul şi-a listat clar cerinţele de publicare, iar cel care vrea să facă promovare SEO ţine cont de aceste cerinţe în 99% din cazuri, atunci un tool de optimizare a managementului timpului ar putea fi de mare ajutor atât pentru advertiseri, cât şi pentru publisheri. De la această premisă au plecat dezvoltatorii aplicaţiei InstaPress.

Totuşi, ce se întâmplă cu celelalte cazuri de 1%?

"Dacă vorbim de nerespectarea tipului de conţinut sensibil, trebuie să spunem că am setat aplicaţia astfel încât aceasta să depisteze în mod automat articolele care promovează nişele de gambling, ţigări, pharma, sexshop, videochat şi altele. Pe InstaPress există site-uri care acceptă astfel de conţinut, dar există şi site-uri care nu-l acceptă. Pentru cei din a doua categorie, sistemul se va sesiza şi ca atare va refuza publicarea articolului respectiv." - Cezar Chiriţă, InstaPress

Apoi, publisherul este notificat prin email de fiecare dată când apare un articol nou pe site-ul său. El îl poate verifica dacă doreşte, iar în cazul în care din anumite motive nu-l acceptă, poate opta pentru ştergerea sa (automat, marketerul îşi va primi banii înapoi pe el) sau poate trimite comentarii pentru rectificarea anumitor aspecte.

Ce sunt advertorialele ca instrument de promovare SEO?

SEO se compune din două părţi mari. Pe de o parte există SEO On Page, adică toate optimizările care se fac pe platforma proprie, iar pe de altă parte există componenta SEO Off Page, care presupune creşterea autorităţii afacerii din afară site-ului. Advertorialele SEO îşi au locul aici, în aria optimizării SEO Off Page şi sunt un tool de marketing eficient prin natura lor.

În timp ce oamenii sunt mai reticenţi la reclamele agresive, advertorialele SEO funcţionează ca şi publicitate mascată, dar într-un sens pozitiv. O firmă oferă gratuit informaţii, sfaturi, analize, recomandări din perspectiva expertizei sale, iar cititorii se vor apropia mult mai uşor de acest tip de conţinut.

Ceea ce face ca advertorialele să aibă valoare SEO, reprezintă componenta tehnică: linkul introdus strategic în interiorul articolului, pe o anumită ancora (care poate fi o expresie mai lungă, domeniul.ro, numele domeniului, naked link, o expresie cheie cu un volum mare de căutări lunare şi altele). Toate acestea se stabilesc de către firmă sau agenţie în faza de strategie.

Care sunt cele mai importante avantaje de utilizare InstaPress?

În aplicaţie există în prezent peste 180 de site-uri din mai multe categorii (Auto, Financiar, Home & Deco, Ştiri, Fashion, IT şi altele). Pentru toate aceste site-uri, aplicaţia afişează indicatorii SEO de performanţă - DA şi PA în principal, adică domeniul de autoritate şi autoritatea paginii. Există şi alte metrici SEO care pot fi consultate. De asemenea, posibilitatea de filtrare a site-urilor ajuta advertiserii să găsească uşor cele mai potrivite publicaţii pentru content-ul pe care îl au în vedere.

Advertorialele pot avea 1 sau 2 linkuri, iar toate linkurile generate din platformă sunt de calitate, DoFollow şi nu se şterg. Încărcarea articolelor în platformă se poate face manual sau direct cu upload din Google Drive.

Niciun articol nu se marchează cu P (majuscula pentru publicitate) şi nici nu este inclus într-o categorie aparte de reclamă sau promo. Advertorialele sunt native, sunt afişate iniţial pe prima pagină a site-urilor şi pot contribui la creşterea autorităţii unui site conform principiului ce stă la baza link buildingului SEO.

InstaPress oferă şi câteva direcţii pentru calitatea articolelor, iar cele mai importante dintre acestea sunt lungimea de cel puţin 500 cuvinte, titlurile până în 15 cuvinte, corectitudinea gramaticală şi morfologică, originalitate şi unicitate. Nu sunt acceptate în aplicaţie articole cu text plagiat pentru că în cele din urmă acestea pot duce chiar la penalizarea afacerii de promovat în motoarele de căutare.

Cum să ţii cont de relevanţă şi autoritate când selectezi site-urile pentru advertoriale SEO?

Autoritatea şi relevanţa sunt două lucruri esenţiale într-o campanie de advertoriale SEO, iar în cele din urmă acestea pot face diferenţa între o creştere semnificativă a afacerii şi o vizibilitate sporită, respectiv o stagnare sau o creştere înceată în motoarele de căutare.

Autoritatea ţine de calitatea şi performanţa unei publicaţii. Se măsoară cu un scor de autoritate, care ajută la efectuarea comparaţiilor între site-uri. Când alegi o publicaţie poţi să verifici parametrii DA pentru fiecare din opţiunile pe care le ai în primă instanţă, gratuit pe Ahrefs. Dar, asta în mod normal ia foarte mult timp. În schimb, dacă foloseşti InstaPress pentru publicarea advertorialelor SEO, acolo vezi deja dintr-o privire indicatorii de autoritate (DA şi PA) pentru fiecare site în parte.

Cât priveşte relevanţa, este important să găseşti o legătură cât mai apropiată între specificul publicaţiei şi domeniul în care activează business-ul. Pentru aceasta, pe InstaPress se poate folosi filtrul de categorie.

Promovarea online poate lua multiple forme, însă promovarea prin advertoriale SEO rămâne o strategie de succes pentru multe firme. În primul rând pentru că are ca obiectiv creşterea notorietăţii unui brand, iar în al doilea rând pentru că ajută o afacere să urce spre primele poziţii în motoarele de căutare. Este bine ştiut că Google preţuieşte linkurile, iar conţinutul online are la bază acest principiu al recomandarilor şi conexiunilor. De aceea, campaniile de advertoriale SEO reprezintă o oportunitate de creştere pe care o firmă nu ar trebui să o rateze sau să o ignore.