În 2022, Dante International, compania care cuprinde eMAG România, o parte din vânzările din eMAG Ungaria și Bulgaria, și Fashion Days, a avut o cifră de afaceri de 7,1 miliarde de lei și un profit de 123,7 milioane de lei.
„Investițiile consistente din ultimii ani în infrastructura pentru ecommerce și tehnologie au pregătit terenul pentru creștere în regiune, răspunzând oricăror nevoi ale clientului: gama mare de produse livrate rapid și ieftin prin easybox și Genius, promoțiile și prețurile bune, serviciile financiare care le permit clienților să își cumpere produsele mult dorite. Deja, din primul an după pandemie, clienții au înțeles valoarea creată și au plasat cu 10% mai multe comenzi în business-urile din ecosistemul regional format din eMAG, Tazz, Fashion Days si Freshful. Pe această construcție sănătoasă pornim cu încredere pe drumul în care ecommerce își va atinge potențialul, reluându-și ritmul de creștere”, a spus Tudor Manea, CEO Group eMAG.
Platforma regională este deja o soluție de export pentru 5.000 de antreprenori români
În ultimul an, eMAG a pus la dispoziția sellerilor din Marketplace tehnologia, platforma și instrumentele care să îi ajute să se dezvolte în regiune și să aducă împreună mai multe produse pentru a răspunde cererii tot mai diversificate a clienților. În total, aceste investiții s-au ridicat la 51 de milioane de lei. Astăzi, numărul antreprenorilor care fac business pe eMAG a ajuns la 54.000 în întreaga regiune. Odată cu accelerarea programului cross-border în 2022, peste 5.000 de selleri din România vând în Ungaria, iar 2.500 în Bulgaria.
Investițiile în tehnologie pentru dezvoltarea de servicii cu valoare adăugată pentru clienți s-au ridicat anul trecut la 164 milioane de lei. Astfel, eMAG a continuat să dezvolte și să îmbunătățească serviciul de livrare, ofertele promoționale și serviciul Genius, disponibil în patru platforme de shopping - eMAG, Tazz, Fashion Days și Freshful. În toată această perioadă, Genius a cunoscut noi facilități care să răspundă nevoilor clienților: de la posibilitatea de a împărți abonamentul cu un alt membru al familiei sau accesul în timp real, din contul de client, la informații legate de economiile pe care le fac în cele patru aplicații de ecommerce. Pe fondul acestor investiții, numărul clienților care au adoptat serviciul a ajuns la peste jumătate de milion, în creștere cu 50% față de anul trecut.
Serviciile financiare care le permit clienților să își planifice cheltuielile cât mai bine și să beneficieze de ofertele bune din campaniile pe care eMAG le derulează au câștigat de asemenea constant tot mai mulți adepți. Astfel peste 1,3 milioane de clienți pot plăti cumpărăturile în rate prin intermediul contului lor eMAG MyWallet, fie peste 30 zile, fie în patru tranșe, fie în 12. Vânzările înregistrate prin intermediul serviciilor de plată în rate au ajuns să dețină zilele acestea o pondere de peste 7% din totalul vânzărilor înregistrate pe eMAG, dublu față de anul trecut.
Investiții de șase ori mai mari în dezvoltarea internațională
După ce în anii trecuți a dezvoltat infrastructura logistică din România împreună cu Sameday, pentru a oferi clienților servicii de livrare rapidă prin intermediul centrelor logistice care se întind pe o suprafață totală de 350.000 mp, în 2022, una dintre ariile cheie în jurul cărora s-au concentrat investițiile eMAG constă în dezvoltarea internațională, în Ungaria și Bulgaria. În ambele țări, eMAG a investit 450 de milioane de lei, de șase ori mai mult față de anul precedent, confirmând astfel, o dată în plus, încrederea în potențialul de creștere al regiunii. Aceste investiții s-au canalizat către logistică, dar și către îmbunătățirea serviciilor și diversificarea ofertei cu ajutorul sellerilor din Marketplace.