Iar principala piedică nu este una financiară, ci mai degrabă psihologică, care ține de "modestia specific românească" și de faptul că nu "avem conștiința că putem face lucruri extraordinare", spune Ioan Iacob, co-fondator al Qualitance.
Qualitance este o companie românească, fondată în 2007 de către Ioan Iacob și Radu Constantinescu. Acum, înseamnă o echipă de 200 de ingineri și are o prezență internațională - Silicon Valley și Sidney. Anul trecut, a integrat și o companie de experience design și inovație din San Francisco.
Qualitance a pornit în același an cu lansarea iPhone
Pentru Ioan, lansarea primului iPhone a fost un punct de cotitură și este momentul în care a înțeles că lumea se va schimba fundamental, chiar dacă nu își putea explica clar cum și exact unde se va îndreapta, dar a fost un lucru pe care l-a simțit profund.
Înainte de a pune bazele companiei, Ioan a lucrat o bună perioadă de timp pentru un start-up din Silicon Valley, unde a făcut “big data înainte ca această arie să se numească big data”. Ulterior a mers la Adobe și, la mai puțin de un an în multinațională, s-a hotărât că vrea să facă ceva pe cont propriu și să construiască produse și servicii în “lumea asta nouă pe care o intuia”.