În cadrul jocului, utilizatorul devine agent secret pentru agenția Bona Fides care luptă pentru a salva societatea de un colaps cauzat de rețelele de socializare și câteva corporații malefice care colectează date despre oameni cu scopul de a le influența deciziile.
Pentru a proteja lumea de acest pericol, jucătorul trebuie să încheie trei misiuni diferite disponibile aici. În fiecare misiune, utilizatorul e ghidat să îndeplinească mai multe sarcini - puzzle-uri de rezolvat - care îi provoacă inteligența, gândirea critică și creativitatea. După finalizarea primei părți a jocului în browser, jucătorul este invitat să descarce aplicația Bona Fides din App Store și Google Play, unde continuă cu misiuni suplimentare. Până în data de 30 iunie, jocul este disponibil gratuit cu ajutorul codului de voucher powerofplay.
Prin dezvoltarea acestui instrument de învățare, specialiștii au avut în vedere adulții și adolescenții care caută să-și accelereze progresul personal și profesional, dar și angajații companiilor multinaționale și antreprenoriale românești care doresc să se pregătească pentru viitorul pieței muncii, care va continua să solicite abilități noi.
„Ne adresăm, în special, companiilor românești pentru dezvoltarea gândirii critice a angajaților lor. Invităm întreprinderile locale de toate dimensiunile să se alăture efortului nostru ambițios, să se familiarizeze cu jocul Bona Fides și să-și încurajeze colegii să participe la joc pentru a dezvolta sau a declanșa noi abilități”, a adăugat Diana Rosetka, Managing Partner Equatorial.
Potrivit raportului Forumului Economic Mondial, Future of Jobs, din 2018, se preconizează că, până în 2022, cele mai solicitate abilități vor fi gândirea analitică și inovația, învățarea activă și strategiile de învățare, creativitatea, originalitatea și inițiativa, urmate de programare, gândire critică și rezolvarea complexă a problemelor. Inteligența emoțională și abilitățile de leadership vor continua de asemenea să fie la mare căutare și în viitor.
Companiile interesate să implementeze jocul la scară largă sunt invitate să contacteze direct Equatorial, pe email la adresa [email protected], pentru a primi materiale care să încurajeze echipele lor să participe la joc. Cu atât mai mult cu cât contextul actual generat de COVID-19 favorizează munca de acasă, jocul Bona Fides poate susține angajații în medii care le solicită să gândească diferit și să se adapteze la noile realități.
Jocul a fost testat în 2019 cu ajutorul a 200 de participanți, pe durata Summit-ului HR Play Tech și Microsoft Envision și s-a bucurat de reacții pozitive din partea utilizatorilor. Bona Fides este un spin-off al produsului de referință al Equatorial: VRunners. Acesta este un joc lansat în anul 2014, care a avut până acum peste 2.000 de participanți, inclusiv angajați din companii precum BCR, Danone, Medicover, Holcim Romania, Orange, Groupama sau British American Tobacco Romania Investment.