Jocurile oferite gratuit de studiouri se află pe un trend ascendent și producătorii preferă să elimine bariera de intrare (prețul de achiziție) în speranța ca tot mai multe persoane să le acceseze produsul, să-l joace, iar pe parcurs să facă achiziții de obiecte virtuale.

Fortnite, probabil, este exemplul perfect pentru un asemenea joc. Acesta este gratuit și disponibil pe mai multe platforme și jucătorii nu trebuie să cumpere obiecte virtuale pentru a fi competitivi, însă cu toate acestea, Fortnite a generat mai mult de 9 miliarde (miliarde, nu milioane) de dolari în primii doi ani.

Fortnite, vedeta Epic Games

După o explozie în popularitate în 2018, Fortnite a generat peste 5 miliarde de dolari în primul an pentru studioul Epic Games, potrivit unor documente financiare făcute publice recent. Documentul, făcut public ca parte a procesului dintre Epic și Apple pentru practicile App Store, arată că jocul a adus peste 9 miliarde de dolari în 2018 și 2019 pentru Epic Games.

Documentul nu descrie cât de mult a beneficiat Epic în mod specific de Fortnite, dar compania a raportat un profit de peste 5,5 miliarde de dolari în perioada de doi ani.

În document, compania a prezis că va avea venituri de aproape 3,6 miliarde de dolari pentru 2020. Epic nu oferă de obicei public situații financiare, dar mărturia recentă a CEO-ului Tim Sweeney indică faptul că a realizat de fapt mult mai mult în 2020: 5,1 miliarde de dolari.

Veniturile din Fortnite au depășit cu mult orice alte jocuri pe care Epic le are (cum ar fi Rocket League, achiziționat de Epic în 2019). Rocket League a generat venituri de 108 milioane de dolari în 2018 și 2019, iar motorul grafic Epic a adus peste 221 de milioane de dolari în aceeași perioadă. Magazinul de jocuri Epic, lansat la sfârșitul anului 2018, a adus un total de 235 milioane de dolari între 2018 și 2019.

Cât a plătit Epic pentru jocurile gratuite din magazin

O altă informație interesantă ce a ieșit la iveală a fost în legătură cu prețurile pe care le-a plătit Epic studiourilor/publisherilor pentru ca aceștia să ofere jocuri gratuite în magazinul Epic Games Store. Primul joc lansat ca parte a acelei promovări promoționale, Subnautica, s-a dovedit a fi unul dintre cele mai populare, cu 4,6 milioane de descărcări, ceea ce a dus la crearea a peste 800.000 de conturi noi Epic Games Store. Subnautica a fost, de asemenea, una dintre cele mai scumpe achiziții pentru Epic, cu 1,4 milioane de dolari. Asta înseamnă pentru fiecare cont nou creat Epic a plătit 1,74 de dolari.

Alte jocuri, cum ar fi Super Meat Boy, Rime, For Honor, World of Goo și Jackbox Party Pack, au adus noi utilizatori Epic pentru aproximativ 50 de cenți, deoarece Epic a plătit mult mai puțin (între 45.000 și 63.000 de dolari per titlu).