Potrivit raportului publicat de comScore, chiar dacă americanii, una dintre cele mai importante piețe de aplicații, cheltuie mai mult ca niciodată pe aplicații sau în interiorul acestora, ei nu mai downloadează altele noi.

51% din utilizatorii de smartphone au declarat că nu au instalat vreo aplicație nouă în ultimul an. Doar 5% au instalat mai mult de opt aplicații noi, în timp ce 8% au instalat peste 3 aplicații.

O problemă e că oamenii nu mai au nevoie de alte aplicații în telefon. În plus, descoperirea aplicațiilor noi e o problemă, magazinele online fiind complicate. 8 din 10 aplicații populare în magazinele americane sunt deținute de Facebook sau de Google.

De exemplu, în România, cele mai populare sunt Messenger, WhatsApp, Instagram, Facebook, Waze, Snapchat, Facebook Lite, Zedge, OLX și Go Clock.

Potrivit datelor din 2016, media globală de aplicații instalate este de 26 pentru fiecare utilizator. Așadar, sfatul nostru este ca dezvoltatorii și fondatorii de startup-uri să nu se mai concentreze pe aplicații, ci pe tehnologii mai complexe, care sunt căutate acum precum inteligența artificială, cybersecurity sau machine learning.