În cadrul podcastului, Georgia Diaconescu explică modul în care colaborează un product manager și un product marketer, despre rolurile fiecăruia, ce muncă fac, dar care sunt metricile după care se ghidează fiecare.

Astfel, ea explică rolul unui product marketer în ascensiunea unui startup. “Product marketing-ul are un rol esențial în ajutarea echipei de produs să înțeleagă piața și nevoile clienților. Fără această înțelegere profundă, produsele riscă să nu rezolve probleme reale, devenind irelevante pe piață. Înainte de a se concentra pe funcționalități, product marketerii trebuie să gândească în termeni de beneficii și de “job to be done”, explică Georgia Diaconescu în cadrul episodului.

Alte lecții din acest episod poți să descoperi în acest material de pe blogul Launch România.

Discuția din episodul 9 al celui de-al doilea sezon LaunchPod poate fi ascultată în playerul de YouTube de mai sus. Dacă nu vezi playerul, nu uita să dezactivezi AdBlock sau să accepți acele Cookies care permit produselor Google să funcționeze pe site-urile unde sunt integrate.

Launch România oferă suportul necesar tuturor celor care fac parte din comunitate, fie că este vorba de fondator, cercetător, stakeholder, student sau pasionat de tech, cu scopul de a le crește șansele de reușită. Astfel, Launch România democratizează accesul la toate resursele de care ai nevoie pentru a face progres: feedback, expertiză, capital și un sistem de sprijin pe termen lung.

start-up.ro vrea să susțină comunitățile din România care ajută startup-urile să crească. Astfel, vei găsi aici podcast-urile LaunchPod, lansate de către comunitatea Launch România, pentru a afla mai multe direct de la fondatori.

Abonează-te aici la canalul de YouTube Launch pentru a urmări podcast-urile acestea în avanpremieră.

Podcastul LaunchPod dă voce poveștilor din industria de startups din România și este susținut de BCR, în colaborare cu Google România, partenerul fondator fiind How to Web.

Anul acesta, cititorii start-up.ro vor putea descoperi podcasturile LaunchPod pe site în momentul apariției lor, dar și pe cele care au fost deja publicate pentru a întâlni în cadrul discuțiilor specialiștii de care au nevoie companiile lor.

Nu este prima colaborare dintre Launch România și start-up.ro, dar ea vine din dorința comună de a susține startup-urile din România și de a le oferi o voce comună. De asemenea, de a promova comunitatea dincolo de “bula” celor pasionați de tehnologie, înspre cei care aud pentru prima oară de startup-uri, care vor să afle de ce se discută atât de mult de potențialul acestor afaceri.

Podcasturile LaunchPod vor oferi o perspectivă diferită și diversă și completează oferta editorială start-up.ro ce conține știri, interviuri scrise, analize, interviuri video, proiecte editoriale, review-uri și discuții despre inovație. Pentru că uneori cele mai bune întrebări pot fi descoperite tocmai prin diversitatea discuțiilor.

Cum poți urmări activitatea Launch România?

Poți urmări discuția și cu ajutorul capitolelor de pe YouTube astfel:

0:00:00 - Intro

02:18 - Product marketing VS. product management

05:12 - Etapele în care ai nevoie de fiecare (marketer & product manager)

08:43 - Ce nu se pupă-n România când vine vorba de build & market?

11:30 - Te frustrează, dar plătești

13:12 - Parteneriatele în business

15:36 - The blessing you are doing right

17:10 - Jobs to be done, concret

18:59 - De ce business building nu e la fel cu product building

20:01 - Struțo-cămila urâtă de marketeri

22:05 - Rolul de growth...cine-l ia?

23:30 - Growth tactics

25:55 - ADN-ul Canva

29:55 - Un exemplu testat de product

32:33 - Just a piece of advice for founders

33:56 - The north start of a startup

38:02 - Când ești early stage startup, ce alegi?

40:39 - Cum apare strategia de marketing?

47:16 - Despre value proprositon

50:09 - The details of product market fit

53:23 - Balanța capacități - roluri

57:17 - Benefits over features

1:01:50 - ”In order to”, pentru product managers

1:07:08 - Un alt exemplu de ”așa da”

1:11:16 - Ce îi place Georgiei la job-ul său?