Intră în scenă LifeBox, un business care le oferă clienților posibilitatea de a-și comanda la birou, sau acasă, 3 mese principale și 2 gustări necesare într-o zi, toate acestea fiind personalizate în funcție de numărul de calorii de care au nevoie.
”Ne-a atras atenția acest concept în afara țării. Am identificat această nevoie și pe piața din România. Este evident trend-ul pieței: timpul liber din ce în ce mai scurt și nevoia oamenilor de a mânca sănătos. Să primesti mâncarea pentru o zi întreagă dimineața, acasă sau la birou, este deja un beneficiu care le ușurează viața multor bucureșteni în momentul de față. Dacă ținem cont de nevoia de a mânca sănătos, putem spune că am atins o zonă neexploatată în România și, având în vedere rezultatele primelor 3 luni, suntem convinși că nu ne-am înșelat în ceea ce privește acest concept”, ne-a spus Florin Scarlat, co-founder LifeBox.
Până în acest moment, investiția în LifeBox a ajuns la aproximativ 120.000 de euro
LifeBox, o investiție de 120.000 de euro
Platforma LifeBox este prezentă piață de vreo 3 luni și este un business al trei investitori cu experiență în zona de food și online. ”Eu, personal, am ocupat timp de 10 ani funcția de director operațional în cadrul unui lanț de restaurante cu prezență internațională, al doilea co-fondator are o experiență de peste 3 ani în zona de online food ordering, iar cel de-al treilea este din Polonia și ocupă funcția de director de dezvoltare în cadrul unui lanț de restaurante cu expunere internațională de origine poloneză”, a precizat Florin.
Deși ceilalți doi co-fondatori al LifeBox sunt ceva mai low-profile, au fost implicați permanent în toate aspectele business-ului, fie că vorbim despre realizarea planului de afaceri, de ambalarea sau livrarea meniurilor.
Până în acest moment, investiția în LifeBox a ajuns la aproximativ 120.000 de euro. Potrivit lui Florin, au fost 3 direcții investiționale. Prima, și cea mai mare, a fost spațiul de producție, împreună cu birourile. Bugetul total aproximativ a fost în acest caz de 80.000 euro, sumă investită în amenajarea spațiului și în utilaje. ”Următoarea investiție a fost direcționată în crearea platformei online, care a fost construită de către echipa noastră de IT de la zero, prin urmare a fost multă muncă și încă lucrăm constant la îmbunătățirea sa. După care au urmat ambalajele, atât cutiile, cât și caserolele, pe care le importăm din Polonia. Ne-am dorit un ambalaj unic, iar în Romania nu am găsit calitatea dorită”, afirmă el, completând faptul că suma totală a cuprins și investițiile în zona de marketing.
Jocul de-a șoarecele și pisica
Cei trei au petrecut mai mult de un an de zile configurând și rafinând conceptul LifeBox, interval în care s-au documentat asupra comportamentului de consum alimentar și au învățat ce înseamnă o alimentație corectă, au testat idei și au căutat oamenii care să se potrivească cu business-ul lor.
”Cea mai mare provocare a fost în conceperea meniului, plecând de la calculul numărului de calorii la asocierea de ingrediente. Deși din punct de vedere nutrițional un produs se alcătuiește urmând niște reguli de bază, în industrie sunt foarte multe teorii privind produsele sănătoase sau mai puțin sănătoase, cât și despre asocierea lor”, spune Florin.
Recunoaște faptul că, o colaborare dintre un medic nutriționist specializat în tratamentul obezității infantile (Anamaria Iulian) și un bucătar profesionit (Alex Cîrțu) s-a asemănat, câteodată, cu un joc de-a șoarecele și pisica. Totul pentru că meniurile LifeBox au fost create cu accent pe un produs echilibrat corect din punct de vedere nutrițional, care se îmbină și cu gustul bun. ”Alex urmărea gustul produsului, iar Ana echilibrul și valorile nutriționale ale ingredientelor folosite. Am învățat că untul și smântâna care dau gust produselor în restaurante, în general, nu se împacă cu valorile nutritive pe care le urmărește Ana”, povestește Florin Scarlat.
Cum se aleg produsele din meniurile LifeBox
Astfel, structura meniului a fost concepută împreună cu cei doi specialiști urmând normele nutriției moderne. În selectarea preparatelor, s-a ținut cont nu doar de numărul de kcalorii din farfurie, ci și de aspecte precum încărcătura glicemică a produselor, punând accent nu numai pe cantitatea de carbohidrați, ci și pe calitatea lor (în meniuri se regăsesc doar glucide lente: orez integral, paste integrale, pâine și crackerși integrali, leguminoase și cereale integrale). ”Alegem atent produsele animale, încercând să includem în meniuri ouă, brânzeturi, carne de calitate, dar și să obișnuim gustul românului cu peștele autohton sau cel oceanic, mai bogat în acizi grași Omega 3”, afirmă co-fondatorul LifeBox.
În total, luând în calcul și comenzile punctuale, până în acest moment am avut peste 7.000 de livrări în București
Din punct de vedere kilocaloric, meniurile au fost concepute în funcție de tipul de activitate fizică efectuat, de gen: feminin/ masculin, de nevoia de a slăbi sau de a se menține a clienților noștri, dar și pentru a oferi energie celor care desfășoară o activitate fizică intensă, cum ar fi sportivii de performanță.
În trei luni, fondatorii LifeBox au reușit să atragă peste 300 de clienți constanți, care își primesc cutiile cu meniuri pe baza unui abonament lunar. ”În total, luând în calcul și comenzile punctuale, până în acest moment am avut peste 7.000 de livrări în București”.
Extindere la Cluj și meniuri pentru copii
Următorul pas pentru LifeBox? Extinderea la nivel național, evident. Primul oraș pe listă este Cluj, unde se află în discuții avansate pentru lansarea conceptului. Planul pe anul viitor include și prezența în Timișoara, Brașov și Constanța.
Intrarea în Cluj ar necesita o investiție oarecum asemănătoare celei din București, cel puțin în ceea ce privește spațiul de producție. ”Luăm totuși în calcul mai multe variante de extindere, cum ar fi să producem la București și să livrăm în celelalte orașe. Această variantă are câteva avantaje, dar și minusuri. Cel mai mare plus este că avem producția în același loc și putem controla mai bine calitatea produsului. Din păcate, însă, infrastructura nu ne ajută și perioada iernii va implica provocări. Rămane de văzut sub ce formă vom aborda restul țării”, declară Florin (foto).
Având în vedere răspunsul pieței la conceptul pe care l-au introdus, fondatorii LifeBox estimează că vor atinge venituri de circa o jumătate de milion de euro până la finalul acestui an, iar în 2018 vor reuși să-și amortizeze investiția. ”Pe lângă extinderea în Cluj, până la finalul anului ne dorim să suplimentăm oferta de meniuri, astfel încât să acoperim și alte nișe importante. Avem în plan configurarea meniurilor pentru copii, unde Ana are rezultate foarte bune cu cei care vin atât la cabinetul ei, cât și în taberele pe care le organizează, dar și meniul vegan sau cel fără gluten”, detaliază Florin planurile din 2017 ale LifeBox.
Intrarea în Cluj ar necesita o investiție oarecum asemănătoare celei din București, cel puțin în ceea ce privește spațiul de producție