Creșterea a fost influențată, în mare măsură, de contextul actual, determinat de pandemia de COVID-19, în care tot mai multe magazine s-au extins și în mediul online, crescând astfel și numărul comenzilor pe internet.

De asemenea, numărul coletelor expediate în străinătate de către magazinele online din România a crescut în 2020 cu 35% față de 2019.

„Investițiile, de peste 1 milion de euro, pe care le-am făcut anul acesta, ne-au influențat semnificativ evoluția din România. Deschiderea, în primăvară, a hub-ului de la Oradea, prin care am majorat capacitatea de procesare a coletelor zilnice, transformarea depozitului de la București în hub regional și deschiderea de noi rute externe pentru a deservi rapid clienții din zona Balcanilor – toate și-au adus aportul la creșterea Coletăria.ro”, spune Alexandr Jeleascov, CEO Coletăria.ro. „A contat foarte mult și sistemul integrat al platformei Coletăria.ro care oferă partenerilor săi acces instant la multiple servicii de livrare, la peste 66 de transportatori din 33 de țări, și integrarea cu principalele platforme de comerț electronic românești și internaționale”.

Coletăria.ro extinde și rețeaua națională de puncte de pick-up și încheie anul cu 210 astfel de puncte, în creștere cu 55% față de anul trecut, concentrându-se, în contextul actual, pe calitatea punctelor pick-up deschise și mai puțin pe numărul lor, astfel încât compania să fie aliniată permanent cu măsurile impuse de autorități în gestionarea pandemiei de coronavirus.

„Pentru anul viitor, avem în plan să deschidem noi piețe și ne propunem creșteri cel puțin duble, conform planului de creștere anuală a grupului Packeta. Finalul de an este și unul al reflecției asupra tuturor aspectelor care au impactat business-ul Coletaria.ro și, probabil, vor exista anumite ajustări în zona de parteneriate. Vom face parteneriate cu noi transportatori, vom îmbunătăți permanent calitatea serviciilor oferite, a funcționalităților din cadrul platformei și vom consolida relația cu clienții și partenerii companiei”, mai spune Alexandr Jeleascov.

De asemenea, Coletăria.ro va continua și extinderea canalelor de vânzări, prin parteneriate cu diferite platforme de eCommerce, acestea asigurând accesul către un segment important de clienți.