În sectorul HoReCa, am putea spune că lumile sunt divizate: mulți preferă să rămână la clasicele caserole catering din plastic, iar alții fac alegerea eco friendly (fie optând pentru caserole din trestie de zahăr, fie alte materiale biodegradabile asemănătoare).
Aici discutăm despre avantajele fiecărei opțiuni, pentru ca tu să poți decide care este calea potrivită pentru afacerea ta. Așadar, în rândurile ce urmează, vom face o mică comparație între plastic și carton și efectul lor asupra profitului - dacă există - având în vedere că ambele se folosesc foarte des în industria ambalajelor alimentare.
Avantajele ambalajelor de unică folosință din plastic:
- Este extrem de rezistent și durabil
- Rezistă la umiditate, fiind impermeabil
- Este versatil, având posibilitatea să ia orice formă
- Costul de producție este redus
- Poate fi transparent, ceea ce este un atu în unele cazuri
Avantajele ambalajelor de unică folosință din materiale biodegradabile:

- Sunt ecologice și prietenoase cu mediul
- Sunt ușor de personalizat
- Ocupă mai puțin spațiu
- Se fabrică din materiale sustenabile și regenerabile
- Au un aspect mai estetic
Impactul alegerii în afacerea ta
Având în vedere că am menționat caserolele, putem discuta despre felurile de mâncare care se pun, de obicei, în acestea. Este vorba despre preparate calde, care pot fi semilichide (precum tocănița). Din cauza varietății, multe firme de catering optează pentru caserole din plastic, din cauză că este alegerea sigură și mai avantajoasă ca preț.
Problema este, desigur, legată de sustenabilitate. Într-o lume unde toată lumea încearcă să devină cât mai eco friendly, inclusiv consumatorii, s-ar putea ca materialele ca plasticul să nu mai fie o alegere atât de bună, în ciuda avantajelor lui.
De ce? Ei bine, consumatorii de rând - clienții tăi - s-ar putea să reconsidere fidelitatea față de localul tău întocmai din cauza plasticului, chiar dacă aceștia îți sunt clienți fideli. Deși nu pare a fi o alegere care să aibă impact atât de mare asupra profitului, cert este că poate influența câștigurile prin prisma faptului că vei îndepărta clienții care țin morțiș la sustenabilitate. Nu vor fi probabil foarte mulți la număr încât să afecteze negativ profitul pe termen lung, însă clienții loiali sunt și cei care aduc la rândul lor alți clienți. Tot aici, putem spune că vei atrage mai mulți oameni făcând alegerea sustenabilă doar prin simplu fapt că apreciază că-ți pasă de natură.

Așadar, deși alegerea avantajoasă este într-adevăr plasticul, acesta poate avea un impact asupra profitului în altă parte. Economisești bani, însă clientela va observa acest lucru.
Există, desigur, calea de mijloc: în caz că ai nevoie de caserole de plastic, poți să amortizezi impactul lor prin alegeri sustenabile privind alte ambalaje de unică folosință biodegradabile, cum ar fi paharele din carton, pungile din hârtie kraft natur și alte alegeri mai verzi.
Analiza costurilor și a beneficiilor
Pentru a decide plasticul încă este alegerea profitabilă, trebuie să efectuezi o analiză amănunțită a costurilor și a beneficiilor. Aceasta ar trebui să includă costurile directe (prețurile de achiziție, transport etc.) cât și cele indirecte (impactul asupra mediului, reputația localului, imaginea localului etc.)
Care ar fi concluzia? Realizăm faptul că restaurantele și firmele de catering sunt diferite, iar fiecare are nișa sa, însă importanța alegerii între plastic și carton este mai mare decât ai crede: atât pentru succesul tău, cât și pentru planetă.