Din această sumă, 35,6 milioane de euro au fost generate doar în trimestrul 4, ceea ce reprezintă o creștere cu 23% față de aceeași perioadă a anului anterior.
„Într-un an complicat din punct de vedere economic și social, în care industria locală de e-commerce a înregistrat cifre modeste, 2Performant a demonstrat încă o dată că are o capacitate de creștere mult peste media pieței. Aceasta este bazată pe anticiparea tendințelor globale din marketing și se reflectă în dezvoltarea platformei și a ecosistemului compus din mii de afiliați și sute de magazine online care colaborează transparent într-un sistem meritocratic la Cost Per Vânzare. Cu aceste cifre - 86 de milioane de click-uri și 102 milioane de euro vânzări generate, 2Performant este cea mai importantă sursă locală de trafic și vânzări pentru magazinele online din România, fiind în același timp și o platformă extraordinară de monetizare a competențelor și capacităților de marketing digital pentru mii de utilizatori - cei care au înregistrat comisioane de peste 6 milioane de euro pe parcursul anului 2022”, a declarat Dorin Boerescu, Președinte al Consiliului de Administrație și CEO al 2Performant.
În trimestrul al patrulea din 2022, platforma 2Performant a intermediat 26,4 milioane de click-uri de la cei 6.588 utilizatori înregistrați, care au rezultat într-un număr de 685.000 de vânzări, o creștere cu 30% în comparație cu 2021.
De asemenea, comisioanele afiliaților au fost în valoare de 2,1 milioane de euro, o creștere de 19% față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce rata de conversie a crescut cu 0,4pp, până la 2,6%. În ciuda faptului că valoarea medie a vânzării a scăzut cu 5% față de T4 2021, ajungând la 52 de euro (fără TVA), în această perioadă, câștigul mediu al afiliaților per 100 de click-uri a crescut cu 6,2%, până la 8 euro, iar randamentul bugetelor de marketing afiliat pentru fiecare euro investit a înregistrat un avans de 3,7%, ajungând la 16,7.
Principalele categorii de produse vândute în al patrulea trimestru din 2022 au fost: Modă, Farmaceutice, Cărți & Filme & Muzică, Beauty, Electronice IT&C, Jucării și Produse pentru copii, Casă & Grădină, Sănătate & Îngrijire Personală, Sporturi & Outdoors și Bijuterii. În perioada analizată, primii zece clienți ai 2Performant, conform valorii comisioanelor generate, au fost: Answear, Dr.Max, FashionDays, DY Fashion, Cărturești, evoMAG, Sinsay, Librărie.net, Noriel și Esteto.ro.
În ceea ce privește întregul an 2022, cei 24.148 utilizatori ai platformei 2Performant au trimis 85,9 milioane de click-uri, o creștere de 25% față de 2021, și au generat aproximativ 2 milioane de vânzări, o creștere cu 40% în comparație cu anul anterior.
De asemenea, în 2022, comisioanele afiliaților s-au ridicat la 6,2 milioane de euro, un avans de 34%, în ciuda faptului că valoarea medie a vânzării a înregistrat o scădere de 1%. În această perioadă, rata de conversie a crescut cu 0,3pp față de 2021, până la 2,3%, câștigul mediu al afiliaților per 100 de click-uri a ajuns la 7,25 euro, în urma unei creșteri de 7%, iar randamentul bugetelor de marketing afiliat pentru fiecare euro investit a fost de 16,3, după un avans de 4%.
În anul 2022, principalele categorii de produse vândute au fost: Modă, Farmaceutice, Cărți & Filme & Muzică, Beauty, Electronice IT&C, Jucării și Produse pentru copii, Casă & Grădină, Sporturi & Outdoors, Sănătate & Îngrijire Personală și Produse pentru animale de companie.
„Numărul și valoarea vânzărilor generate prin 2Performant s-au dublat față de 2020, anul listării 2P la Bursa de Valori București, lucru pentru care felicit echipa, utilizatorii și clienții noștri, ei generând aceste rezultate extraordinare. În egală măsură, mulțumesc investitorilor 2P, care au înțeles valoarea adăugată pe care o aducem în economia României, precum și potențialul fantastic de creștere pe care îl avem, indiferent de contextul temporar al piețelor de capital - atât la nivel local, cât și global. Ne uităm cu foarte multă încredere la 2023, an care va constitui un punct de inflexiune în creșterea 2Performant, atât din punct de vedere al dezvoltării platformei și ecosistemului, cât și al rezultatelor operaționale și financiare pe care le estimăm”, a adăugat Dorin Boerescu.
Rezultatele generate de utilizatorii 2Performant sunt actualizate zilnic pe website-ul companiei, unde sunt afișate tendințele privind comportamentul de cumpărare online atât la nivel de rețea, cât și defalcat pe principalele industrii. Compania intenționează să continue să publice astfel de date agregate la finalizarea fiecărui trimestru pentru ca acționarii și investitorii să aibă o înțelegere cuprinzătoare asupra funcționalității indicatorilor de business ai 2Performant pe parcursul unui an de activitate.
2Perfomant este listată pe piața AeRO începând cu 9 decembrie 2020, iar din octombrie 2021, acțiunile 2P sunt incluse în indicele BET-AeRO dezvoltat de Bursa de Valori București pentru această piață.