Următoarea mașină pe care o vei conduce ar putea fi un Google. Generația tânără nu-și mai dorește BMW sau Audi, ci Tesla, Apple sau Google. La Techsylvania am aflat despre viitorul mașinilor și cum internetul va porni a treia revoluție a mobilității și va exista o explozie de startup-uri.

Holger Weiss de la CC Ventures este un antreprenor în serie. A creat gate5, în domeniul navigației mobile și a vândut firma către Nokia. Apoi a fondat AUPEO!, o companie din domeniul streaming-ului și a vândut-o către Panasonic. Astăzi urărește domeniul transporturilor facilitate cu ajutorul tehnologiei. La Techsylvania am aflat mai mult despre viitorul acestei industrii.

Tesla a construit ceva care seamănă cu o mașină, dar e de fapt mai asemănătoare cu un smartphone

„În viitor vor exista firme de fashion care vor construi mașini. Smartphone-urile au pornit cu adevărat în 2007, dar a fost nevoie de câțiva ani pentru a descoperi puterea lor, pentru că am avut nevoie de 4G, de aplicații, de Java“, a spus Holger Weiss. Practic, mașinile sunt noile smartphone-uri. În momentul de față au fost create mașini autonome, inteligente sau care pot fi updatate, așa cum este Tesla. În schimb, momentan nu există un ecosistem atât de dezvoltat, acesta urmând a fi construit de un număr de startup-uri.

IMG_3654
Megatrenduri în transporturi

Primul megatrend de care a vorbit Holger Weiss a fost conectivitatea mașinilor. Practic, toate automobilele și camioanele vor putea fi actualizate cu ajutorul softului și internetului. Tesla face acest lucru deja. Cu ajutorul internetului, mașinile vor putea fi predictive, iar mobilitatea va deveni un serviciu.

„Tesla a construit ceva care seamănă cu o mașină, dar e de fapt mai asemănătoare cu un smartphone“, a spus Holger Weiss

Al doilea megatrend este reprezentat de mașinile autonome. Și în această privința, nu va mai exista doar Tesla. Mercedes, Audi, BMW au deja mașini care pot fi conduse singure pe autostradă și care identifică obstacole pe drum. „Dar ce ar fi dacă mașina ar putea să se conecteze la calendarul meu, să știe că urmează să plec la aeroport și să mă aștepte afară?“, a spus Weiss. De asemenea, el a menționat că unul dintre domeniile de viitor este cel al transporturilor grele, al camioanelor. Practic, tehnologia deja existentă va putea să alimenteze flote uriașe de camioane care pot fi conduse autonom în coloane lungi, ca niște trenuri. O companie poate să elimine influența șoferilor, programului și a altor lucruri de pe stradă. „În plus, chiar dacă nu ne convine, mașinile conduc mai bine decât oamenii“.

Dar ce ar fi dacă mașina ar putea să se conecteze la calendarul meu, să știe că urmează să plec la aeroport și să mă aștepte afară?

Al treilea megatrend este că „software-ul va defini mașina“. Astfel, în 30 de ani, cele mai multe mașini de pe șosele vor fi tot de transport public și automobile private, dar mașinile robotice vor deține o cotă egală cu taxiurile. „Uber va fi mai mare decât GM, Ford sau Honda“, a spus Weiss.

Ce startup-uri vor apărea

Revoluția tehnologică adusă de conectarea mașinilor la internet va duce la apariția a numeroase startup-uri pe care Holger Weiss le-a pus în patru categorii.

În primul rând, vor fi acele startup-uri care vor oferi acces la mobilitate, inclusiv o singură factură pentru mai multe servicii, practic vor integra, cu ajutorul tehnologiei, mai multe servicii.

De asemenea, deja existentă, mobilitatea „la cerere“ va crește și vor apărea numeroase servicii de car sharing, în funcție de diverse domenii.

În plus, brandurile mari vor construi mașini, pentru că va fi simplu să faci asta. Nu ai nevoie de tehnologie hardware complexă, dar poți transforma o mașină simplă într-una autonomă. Așa cum unele branduri au lansat ceasuri inteligente sau smartphone-uri personalizate, mașinile vor fi următoarea etapă. „Următoarea mea mașină va fi Google“, acesta este viitorul.

Nu în ultimul rând, startup-uri importante pot fi create în jurul acestui ecosistem. Va fi vorba de acele companii care vor face ecosistemul să meargă, vor crea aplicații, vor face programe de conectare a mașinilor și vor lucra pe diverse verticale de industrie, trebuie doar să-ți găsești ideea. Gândește-te că mașinile sunt astăzi smartphone-urile din 2007.