Lectură de 1 min

Meta va „trage cu ochiul” la conversații ca să-ți dea reclame personalizate

Abonează-te pe  
Începând din decembrie 2025, Meta va folosi conversațiile pe care le ai cu Meta AI — text sau voce — pentru a personaliza reclamele și conținutul din feed-urile tale. Compania susține că nu va folosi discuțiile despre teme sensibile, dar utilizatorii nu vor putea să opteze să fie excluși din acest proces.
Meta va „trage cu ochiul” la conversații ca să-ți dea reclame personalizate

Abonează-te pe YouTube

Fii primul care vede review-urile și cele mai interesante noutăți din domeniul tehnologiei și inovației.

Vezi în avanpremieră

Meta monetizează conversațiile cu AI

Potrivit The Verge, Meta a anunțat că, începând cu 16 decembrie 2025, va integra conversațiile utilizatorilor cu Meta AI în algoritmii care decid ce reclame și postări apar în feed-urile lor — inclusiv pe Facebook, Instagram sau Reels.

Astfel, dacă întrebi Meta AI despre drumeții, compania ar putea afișa grupuri, postări sau reclame legate de hiking mai târziu. Meta afirmă că nu va folosi pentru personalizarea reclamelor discuțiile despre religie, politică, sănătate, orientare sexuală sau etnie.

Utilizatorii nu vor avea opțiunea de a exclude conversațiile cu AI din spațiul reclamelor — cu excepția renunțării la utilizarea AI-ului în totalitate.

Modificarea nu va intra automat în vigoare în Regatul Unit, Uniunea Europeană și Coreea de Sud, din cauza reglementărilor locale în domeniul protecției datelor. Meta precizează că nu va afecta conversațiile criptate (cum ar fi mesajele private existente) — doar interacțiunile direcționate către Meta AI vor fi folosite.

Implicații pentru utilizatori și industrie

  • Această schimbare marchează o nouă etapă în modul în care companiile tech monetizează interacțiunile cu AI.
  • Pentru utilizatori, acest pas ridică întrebări serioase despre confidențialitatea datelor, mai ales în zonele unde reglementările sunt mai stricte (ex. UE).
  • Deși Meta evită utilizarea datelor sensibile pentru reclame, granița dintre ce e „sensibil” și ce nu poate fi contestabilă în practică.
  • Va fi esențial ca autoritățile de reglementare să monitorizeze aplicarea noii politici, pentru a asigura protecția datelor conform normelor locale.

Abonează-te pe  

Citeste mai departe:
mai multe despre:

Pe aceeasi tema: