Mindspace, companie fondată în 2014 de Dan Zakai și Yotam Alroy, operează în prezent 32 de locații, care acoperă o suprafață de 100.000 metri pătrați, în 17 orașe din 7 țări. În ultimul an, Mindspace a lansat cu succes spații noi în Londra, Tel Aviv și Philadelphia, dar și o nouă locație de tip hub and spoke în Yakum, lângă Tel Aviv.

Mindspace deservește o gamă largă și variată de companii: aproximativ 41% sunt corporații și întreprinderi mari, iar 38% sunt companii mici și medii. Principalele industrii în care operează clienții companiei sunt tehnologia, finanțele și serviciile. Printre clienții din trecut și cei actuali se numără Microsoft, Samsung, Playtika, Taboola, Yahoo!, Expedia, GoPro și mulți alții.

Chiar dacă cea mai mare parte a industriei imobiliare comerciale a avut de suferit în urma pandemiei, piața de spații flexibile a continuat să crească. Toate prognozele prevăd creșterea accelerată a industriei până la o cotă de piață de peste 30% până în 2030; cota actuală de piață a spațiilor flexibile, ca parte a proprietății imobiliare comerciale, este de 5%. Potrivit unui studiu recent al CBRE, în doi ani, 43% dintre chiriași vor dedica 10-50% din portofoliu spațiilor flexibile, iar 17% dintre chiriași vor dedica mai mult de 50% din portofoliu.

„Mindspace se bucură de un moment de creștere semnificativă și un nivel ridicat de cerere în toate locațiile,” spune Dan Zakai, CEO și Co-fondator Mindspace. „Am trecut cu succes prin numeroasele provocări aduse de pandemia de COVID. Azi, locațiile noastre sunt ocupate în proporție de aproape 100% și, această investiție, condusă de Harel Insurance and More Provident Funds, ne va ajuta să venim în întâmpinarea cererii în creștere a pieței și să deschidem noi locații în toată lumea, în parteneriat cu proprietarii de clădiri”, adaugă Zakai. În plus, acesta menționează că „Mindspace nu este doar o altă companie de imobiliare care închiriază birouri, ci asigură parteneriate strategice puternice atât clienților, cât și proprietarilor de clădiri. Am observat că, atunci când își aleg spațiul de lucru, clienții noștri pun mare accent pe experiență: locație centrală, design unic și servicii la cel mai înalt standard. Ne așteptăm la o creștere accelerată continuă în 2022, creând, în același timp, valoare adăugată pentru numeroșii noștri membrii,” adaugă Zakai.

Mindspace oferă acces la birouri complet amenajate, zone de lounge cu un design unic, bucătării complet echipate și săli de întâlnire, alături de oportunitatea de a face parte dintr-o comunitate unică de antreprenori de top, profesioniști și companii consacrate. Membrii Mindspace se bucură de un grad ridicat de flexibilitate, angajamente pe termen mai scurt și un risc financiar mai mic, acestea reprezentând soluția cea mai potrivită în perioadele de încetinire economică. Aceste beneficii explică creșterea globală a cererii de spații flexibile și numeroasele previziuni pozitive ale analiștilor din industrie.

În 2021, Mindspace a demonstrat o revenire semnificativă când a atins nivelurile de ocupare de dinainte de pandemie, de la începutul lui 2020, și chiar le-a depășit, cu peste 95% din spații ocupate în Israel și Germania.

Mai mult, în aprilie 2021, Mindspace a lansat „Hybrid”, o nouă gamă de soluții la cerere pentru companiile și persoanele fizice care lucrează în model hibrid, combinând munca de acasă cu cea de la birou. În plus, în ultimii doi ani, Mindspace a semnat șase acorduri de management cu proprietari de clădiri din Europa, Israel și Statele Unite, inclusiv pentru recentele deschideri din Israel și Philadelphia, fiind un pionier al industriei pentru acest model de parteneriat inspirat de industria hotelieră, care câștigă avânt și recunoaștere la nivel mondial.

Experiența membrilor este un aspect care devine și mai important în procesul inovativ de dezvoltare a Mindspace și a trendului din industria de spații flexibile. Clienții resimt această implicare încă de la primul contact cu spațiul de birouri și până la finalul zilei de lucru, prin modul în care acesta este amenajat și diversele servicii oferite. Experiența membrilor este completată de inovații tehnologice, precum accesul la aplicații, insight-uri bazate pe date concrete și activități personalizate, care susțin extinderea serviciilor și a beneficiilor și către alți chiriași din clădiri.

Sami Babkov, CEO adjunct and CIO la Harel Insurance Investments and Financial Services, Ltd.: „La Harel, ne mândrim că am condus această rundă de investiții, cu o finanțare totală de 30 de milioane de dolari. Investiția reprezintă o expresie a încrederii în modelul de spațiu de lucru flexibil, pe fundalul impactului COVID asupra pieței de birouri, dar arată și încrederea în echipa de management experimentată și profesională a Mindspace. Prin această investiție, avem posibilitatea de a ne diversifica și îmbunătăți investițiile în imobiliare, asigurându-ne, în același timp, că acționăm în interesul clienților care utilizează departamentul de investiții al Harel.”

„Credem că Mindspace aduce pe piață un model interesant – atât din punct de vedere economic, cât și în ceea ce privește valoarea pe care o produce pentru clienții săi”, spune Ori Keren, CIO al More Provident Funds. „Într-un timp scurt, compania a reușit să creeze noi standarde pe piață, să construiască o relație bazată pe loialitate în rândul clienților săi și, acum, se bucură de o creștere constantă”.

Barak Capital Underwriting, Ltd. a servit ca bancher de investiții pentru această tranzacție.