Lectură de 4 min

Neil Rochell, Samsung: De ce inteligența artificială în electrocasnice ne ajută și cum să nu mai fim speriați de AI

Abonează-te pe  
Samsung a prezentat săptămâna trecută în cadrul evenimentului World of Samsung viziunea sa despre inteligența artificială. Fie că vorbim de telefoane mobile, dispozitive din casă sau chiar mașini. Noi am discutat cu larg cu Neil Rochell, Smart Appliances Manager la Samsung Europe despre viitorul și trecutul AI în casă.
Neil Rochell, Samsung: De ce inteligența artificială în electrocasnice ne ajută

Abonează-te pe YouTube

Fii primul care vede review-urile și cele mai interesante noutăți din domeniul tehnologiei și inovației.

Vezi în avanpremieră

În momentul de față toate electrocasnicele Samsung sunt conectate la internet, chiar și cele care nu au funcții avansate de AI.

Dar ce caută inteligența artificială în casă? Ce vrea AI-ul de la cuptorul meu? O casă inteligentă în viziunea Samsung începe cu un aspirator robot JetBot AI+ care recunoaște obiectele și cu ajutorul inteligenței artificiale curăță și în jurul obiectelor fine sau știe să recunoscă un animal ca să nu-l trezească.

Apoi în bucătărie frigiderele din 2024 ale Samsung au funcții îmbunătățite de AI Vision. Adică frigiderul știe ce ai în interior.

Toate aceste lucruri sunt realitate, iar Neil Rochell menționează că inteligența artificială nu e o viziune de viitor în casă pentru Samsung, ci a fost folosită de mai bine de 10 ani.

Inteligența artificială a fost cu noi, doar că nu știam

“Am folosit AI în electrocasnice de mai bine de 10 ani și am dezvoltat AI-ul. Scopul său inițial a fost de a controla lucrurile de la distanță - mașina de spălat, uscătorul, maparea camerei, naming-ul produselor în aplicația Smart Things. Ne-am transformat în ultimii ani de la orientarea produselor înspre servicii pe bază de AI”, spune Neil.

Astfel, în 2022, Samsung a unit aceste concepte cu ajutorul inteligenței artificiale. Compania sud-coreeană se uită la electrocasnice la Home Life Services, unde ai clustere unite de mașină de spălat, uscător, aspiratoare, aer condiționat și purificator, sau frigider, cuptor, hotă. Toate sunt unite în jurul serviciilor pe care le oferă.

“AI se duce astăzi înspre rezolvarea problemelor, pe a face viața mai ușoară, să reducă din dificultatea task-urilor din casă. Nimănui nu-i place să spele vase sau să dea cu aspiratorul”, spune Neil.

Samsung, spune reprezentantul companiei, are 4 mari piloni pentru inteligență artificială azi: detecție, învățarea modelelor, observarea comportamentului, personalizare și recomandare.

Astfel, cu ajutorul datelor obținute de la obiectele din casă, Samsung poate să îmbunătățească serviciile.

“Ne uităm, de exemplu, la ciclurile de spălare. Învățăm de câte ori folosești un anumit ciclu și atunci el devine standard pe mașina ta de spălat. Astfel, fiecare mașină poate avea un program standard diferit în funcție de comportamentul persoanelor”, spune Neil Rochell.

Pe lângă datele în timp real, Samsung folosește și foarte multe date istorice. Astfel, de exemplu, modurile de economisire a energiei sunt bazate pe datele învățate de-a lungul anilor. “Începem cu date istorice, dar pe măsură ce folosești un obiect în casă și-l conectezi la Smart Things, vom învăța și din comportamentul tău unic”.

Ecosistemul deschis, marea barieră în calea electrocasnicelor smart

Neil Rochell menționează că cel mai mare adversar în calea optimizării electrocasnicelor este fragmentarea ecosistemelor și faptul că încă nu există un singur standard. Dar lucrurile evoluează, tocmai pentru că în casă nu vom avea doar dispozitive Samsung, ci și de la alți producători. Becurile noastre smart vor fi de la un producător, mașina de spălat și frigiderul de la Samsung, dar poate toate vor fi contolate cu un Google Home sau Amazon Alexa.

Acum doi ani, Samsung a anunțat o alianță pentru optimizarea fragmentării. Iar lucrurile evoluează. “Consumatorii nu vor bariere. Ei folosesc Alexa sau Google Home. Folosesc AI fără să știe. Când cumpără un dispozitiv, vor să știe că e compatibil cu mai multe ecosisteme. Am fost mereu la Samsung suporterii ecosistemelor deschise. Când am lansat Tizen a fost open soruce. Acum lucrăm cu standarde precum OCF și Matter.”, spune Rochell.

Astfel, Samsung este optimizat și compatibil cu standardul Matter, care dorește să devină un portal universal pentru gadgeturi inteligente în casă.

“Ecosistemul nostru crește. Și trebuie să crească în timp ce poți face mai multe lucruri, cum ar fi să pornești luminile, să închizi draperiile inteligente, iar asta e posibil doar dacă ai interoperabilitate”, spune Neil Rochell.

În plus, pe lângă ecosistemul deschis, Samsung vrea să ofere și o experiență sigură utilizatorilor, atât prin securizarea datelor, cât și printr-un acces doar la informațiile necesare.

“Datele utilizatorilor Samsung sunt criptate. De exemplu, frigiderele noastre. Samsung Food este administrat de o companie numită WiZ pe care o deținem. Împărțim cu aceștia căutările oamenilor, dar nu și datele camerei din frigider. Nu avem acces acolo”, spune Neil Rochell.

Electrocasnicele inteligente sunt o nișă de bogați?

Chiar dacă dispozitivele Samsung din casă pot fi în zona premium ca preț, modelele de bază au costuri accesibile, chiar dacă toate dispozitivele sunt conectate acum la internet. Am discutat cu managerul Samsung despre această percepție a utilizatorilor - sunt electrocasnicele smart premium sau nu?

“Acum 10 ani era o achiziție premium. Caracteristicile smart erau doar pentru gama de top. De anul trecut toată gama noastră e conectată. Avem WiFi pe toate produsele. Asta e important pentru că putem oferi pe toate dispozitivele optimizări de energie, cum ar fi AI Energy and Wash. Așadar, chiar dacă nu vrei intenționat un produs conectat, ai avantajele sale, oferim serviciile din spate”, spune Neil Rochell.

Conform datelor obținute de către Samsung, dispozitivele inteligente sunt de trei ori mai smart decât cele normale. De ce? Pentru că pentru 3 spălări cu Samsung, de exemplu, consumi energie cât ar consuma o singură spălare cu o mașină tradițională. În plus, compania reușește să actualizeze cu cele mai noi softuri mașinile de spălat și dispozitivele mai vechi, mai ales că electrocasnicele sunt folosite poate chiar 10-15 ani și e important să meargă bine mereu.

Datele Samsung arată că o mașină de spălat conectată cu AI Energy va consuma cu 70% mai puțină energie și apă. Frigiderele vor consuma cu 15% mai puțin, pentru că task-ul acesta e mai complicat, dat fiind că frigiderul funcționează mereu și trebuie să o facă în parametri corespunzători. Mașinile de spălat vase consumă cu 23% mai puțină apă și energie decât cele obișnuite. De asemenea, cuptoarele conectate sunt cu 25% mai eficiente.

O prezentare completă a viziunii Samsung privind AI avem în clipul de mai jos.

Nu uita să te abonezi pe canalul nostru de YouTube pentru a vedea informațiile în avanpremieră.

Abonează-te pe  

Citeste mai departe:
mai multe despre:

Pe aceeasi tema: