Nu ai răbdare să citești sau să urmărești clipul? Abonează-te la canalul nostru audio, unde poți asculta interviul în format audio pe orice platformă de streaming folosești. Caută Startup Mashup.


Nordensa este un startup care vrea să democratizeze relația dintre fani și jucători. Astfel, publicul poate investi în tineri jucători pentru a le finanța șansa de a avea teste la cluburi mari, urmând ca apoi să primească un procent din veniturile jucătorului. Practic, investitorii pot câștiga până la 8% din veniturile unui jucător în primii ani de activitate dacă acesta confirmă și semnează contracte bune.

"Nordensa e o aplicație care permite fanilor de fotbal din toată lumea să sponsorizeze tineri jucători talentați, să le dea o șansă să joace în Europa la nivel profesionist și să primească înapoi beneficii timp de 5 ani în funcție de traseul jucătorului", spune Adrian Docea, CEO al Nordensa.

Iată ce vei afla din discuția cu Adrian Docea dacă o urmărești mai sus în video sau în varianta sa audio, ca podcast.

1. Traseul Nordensa în ultimul an

  • Nordensa este un startup adresat fanilor de fotbal, permițându-le să sponsorizeze tineri jucători talentați și să primească recompense financiare dacă jucătorii au succes.
  • Nordensa are o echipă de scouteri care găsește acești jucători și îi aduce în Europa, finanțați de către cei de pe platformă, iar apoi trec prin teste la cluburi din mai multe țări europene.
  • Compania a încheiat prima rundă de finanțare seed la 1,65 milioane de euro, ceea ce le permite să continue cu dezvoltările
  • Până acum, Nordensa a finanțat șase jucători și a listat încă doi. În prezent, acești jucători joacă în echipe din Georgia, Croația, Lituania și Germania.

2. Cum funcționează parteneriatele Nordensa cu academiile de fotbal

  • Pentru a îmbunătăți procesul de scouting, compania a încheiat parteneriate direct cu academii și a achiziționat pachete de date avansate pentru a monitoriza mii de jucători.
  • Astfel, Nordensa are parteneriate cu academii din Africa sau America de Sud și Asia unde scouterii găsesc jucători talentați
  • Conform fondatorului, Nordensa deține pachete de date avansate care sunt folosite în acest moment de poate maximum 15 cluburi din Europa, astfel că oferă un scouting profesionist și gratuit cluburilor
  • "Facem scouting mai bine decât 97% din cluburile din Europa".
  • Adrian Docea a menționat că utilizatorii aplicației Nordensa susțin jucătorii atât din motive financiare, cât și emoționale, creând o conexiune personală cu aceștia.
  • Startup-ul are în prezent parteneriate cu echipe din diverse ligi, inclusiv Austria, Japonia, Belgia, Spania și România.
  • Nordensa oferă scouting gratuit cluburilor de fotbal, plătește cheltuielile și salariile jucătorilor aduși și le oferă cursuri de limbă și coaching tactic și mental.
  • Runda recentă de finanțare a fost alcătuită din investitori tech din România și persoane din lumea fotbalului din Danemarca.

3. Pregătiri pentru o nouă rundă de finanțare

  • Compania pregătește o rundă de finanțare bridge de 1,5 milioane de euro pentru a accelera dezvoltarea tehnologică și bugetul de marketing.
  • Printre planurile viitoare se numără introducerea unui sistem de abonamente pentru utilizatorii aplicației.
  • “Poți ca fan astăzi să dai bani pe bilete, pe abonamente de cablu, hot dogi, NFT-uri și să investești în merchandise, dar nu poți să deții absolut nimic".
  • În clipa de față, 10% din utilizatorii de pe Nordensa investesc în jucătorii listați în aplicație
  • Nordensa are ambiția de a deveni un unicorn, țintind 350.000 de utilizatori activi în următorii trei ani.
  • "În perioada următoare vom discuta și cu companii mici, locale, care ar putea să se implice în susținerea jucătorilor. Practic, ar fi vorba de a lua 3-4 jucători la o echipă din orașul unde e compania și a susține viața comunității".
  • Printre cluburile de fotbal din România cu care Nordensa are parteneriate se numără Dinamo, Sepsi și UTA.