Reinventarea totală a companiei (Total Enterprise Reinvention) este impulsionată de progrese ale unor tehnologii precum inteligența artificială și cloud computing. În prezent, doar 8% dintre companiile analizate sunt "reinventatoare", stabilind noi standarde de performanță pentru ele și, în majoritatea cazurilor, pentru industriile lor. Transformarea lor este centrată în jurul unui nucleu digital puternic și a unor noi modalități de lucru care ajută la eficientizarea operațiunilor și stimulează creșterea.
"După pandemie, acești lideri schimbă în mod sistematic regulile jocului și industriile lor", a declarat Julie Sweet, președinte și CEO al Accenture. "De-a lungul timpului, aceștia transformă fiecare parte a companiei lor pentru a obține rezultate financiare mai bune, inovații revoluționare, o reziliență sporită și pentru a crea în mod activ valoare pentru toate părțile interesate."
În cadrul studiului, Accenture a intervievat peste 1.500 de directori executivi, dintre care 75% au confirmat că o serie de forțe externe - dar în special ritmul inovației tehnologice, schimbarea preferințelor consumatorilor și schimbările climatice - vor accelera și mai mult investițiile în transformarea digitală.
Cele mai multe companii (86%) se concentrează pe transformarea unor părți ale activității lor și tratează transformarea ca pe un proces finit, mai degrabă decât ca pe un proces continuu. Accenture îi numește pe aceștia "Transformatori". Restul de șase procente dintre companii sunt "Optimizatori". Aceștia se concentrează pe transformări funcționale limitate în ceea ce privește domeniul de aplicare și ambiția - tehnologia nu este un facilitator semnificativ al transformărilor lor.
Beneficiile financiare sunt clare, deoarece "Reinventatorii" raportează o creștere cu 10% mai mare a veniturilor, o reducere a costurilor cu 13% mai mare și o îmbunătățire a bilanțului cu 17% mai mare decât "Transformatorii". De asemenea, în primele șase luni, aceștia generează o valoare financiară de 1,3 ori mai mare decât "Transformatorii" - ceea ce reflectă viteza cu care operează "Reinventorii". De asemenea, două treimi dintre "Reinventatori" spun că implementarea strategiei lor de reinventare are loc mult mai rapid decât în cazul transformărilor anterioare, în comparație cu mai puțin de o treime dintre "Transformatori".
"Indicele nostru Global Disruption Index, o metodă de măsurare care acoperă perturbările economice, sociale, geopolitice, climatice, de consum și tehnologice, arată o creștere de 200% în ultimii cinci ani", a declarat Jack Azagury, director executiv al grupului Accenture Strategy & Consulting. "A sosit momentul ca firmele să adopte o strategie de reinventare totală a companiei și să adopte arta posibilului care este disponibilă astăzi prin intermediul tehnologiei și al noilor modalități de lucru."
Cum să devii un "Reinventator"
Companiile care adoptă Reinventarea totală prezintă șase caracteristici:
- Strategia este reinventarea. Ea nu mai este o pârghie de execuție.
- Nucleul digital devine o sursă principală de avantaj competitiv. Acesta valorifică puterea cloud-ului, a datelor și a inteligenței artificiale prin intermediul unui set interoperabil de sisteme în întreaga companie care permite dezvoltarea rapidă de noi capacități.
- Reinventarea merge dincolo de repere, integrând arta posibilului. Tehnologia și noile modalități de lucru creează o nouă frontieră a performanței.
- Strategia de talente și impactul asupra oamenilor sunt esențiale pentru reinventare, nu o decizie ulterioară. Aceste companii consideră managementul schimbării o competență de bază.
- Reinventarea nu are granițe și desființează silozurile organizaționale. Abordează competențele de la un capăt la altul.
- Reinventarea este continuă. Nu mai este o acțiune punctuală definită în timp, ci o capacitate exploatată continuu de organizație.